بحران در شورای شهر اسلام آبادغرب/

پشت پرده تلاش برای ممانعت از کاندیداتوری دکتر نورالدین زارعی چیست؟

کد خبر: 292974
|
13:48 - 1394/03/27
نسخه چاپی
پشت پرده تلاش برای ممانعت از کاندیداتوری دکتر نورالدین زارعی چیست؟
اسلام آباد خبر: استعفای دکتر نورالدین زارعی عضو محترم شورای شهر اسلام آبادغرب که جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس، گویا با سنگ اندازی تعدادی از اعضای شورای شهر مواجه شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، دکتر نورالدین زارعی رسماً استعفای خود را به جهت ورود به عرصه انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی تقدیم شورای شهرستان نمود تا در موعد مقرر تعیین شده از سوی وزارت کشور از عضویت در شورای شهر استعفادهد،اما آنچه مهم وقابل توجه است سنگ اندازی همکاران ایشان در شورا می باشد که تا این لحظه جلسه ای تشکیل نداده و به عمد با عدم حضور خود ،باعث به حدنصاب نرسیدن و عدم شکل گیری جلسه بوده است.

 

خبرنگاراسلام آباد خبربا بررسی اخبار منتشر شده دربرخی از وبلاگ ها و سایت ها  شهرستان این موضوع را بررسی نموده که نتیجه آن را به سمع و نظر مخاطبین گرامی می رساند:

 

سایتکرمانشاه دیلی در این رابطه تیتری معنا دار منتشر نموده است:پشت پرده تلاش برای ممانعت از کاندیداتوری دکتر نورالدین زارعی چیست؟

کرمانشاه دیلی:این عضو شورای شهر که افکار عمومی از وی چهره ای موجه در تصور دارد ، با ناملایمتی برخی از همکاران خویش در شورای شهر روبرو شده است.
تقاضا برای تشکیل جلسه و بررسی استعفای ایشان تاکنون با عدم همکاری برخی از اعضای شورای شهر ، محقق نشده و ورود فرماندار اسلام آباد به این موضوع و تقاضای تشکیل جلسه فوری از جانب فرمانداری نیز ره به جایی نبرده و گویا خیلی مورد عنایت این عزیزان قرار نگرفته تا شائبه غرض ورزی و بنا به برخی تحلیل ها ، تلاش برای عدم کاندیداتوری آقای زارعی به جهت تقلیل رای پایه بعضی از کاندیداها ، قوت بگیرد.
شورای شهر به عنوان منتخبین مردم باید مظهر اخلاق و قانون گرایی باشند. انتظار می رود که اعضای محترم شورای شهر اسلام آبادغرب نهایت همکاری را با جناب آقای زارعی جهت احقاق حق ایشان داشته باشند در غیر اینصورت مداخله جناب آقای کریمی فرماندار محترم دولت تدبیر و امید و سایر دستگاه های ذی ربط ، به این موضوع حتمی خواهد بود.

 

سایتمادنانیز در مطلبی بهچرایی مخالفت با استعفای دکترزارعیپرداخته است :

مادنا:سوء استفاده ابزاری از قانون ، ضعف قانون کجاست؟

استعفای ایشان خواسته بحق وقانونی می باشد درحالیکه با سنگ اندازی و سوء استفاده ابزاری از قانون در به حد نصاب نرساندن تشکیل جلسه ،مرتکب آن می شوند.ضعف قانون کجاست؟چه بهتر است بدانند که دموكراسي،آزادي قانونمند است و وقتي پاي قانون به ميان آمد باید از آن سوء استفاده ابزاری در جهت مخالف نشود.

* سوالی که مطرح است آیادر پشت پرده این قضیه شخص یا اشخاصی این دوستان را تحت فشار قرار میدهد که با استعفای دکتر زارعی مخالفت می کنند و تشکیل جلسه نمی دهند.

اما آنچه در این بین برای همه روشن می باشد دوستان ارجمند در شورای شهر در حال وقت کشی بوده ،که فرصت قانونی را از دکتر زارعی صلب نموده تا درعرصه انتخابات حضور پیدا نکند چرا که با حضور زارعی قطعاً شرایط دشواری برای کاندید مورد نظر این آقایان پیش خواهد آمد،ناگفته نماند که یک منبع معتبر اعلام کرده که یکی از این دوستان در روزهای اخیر در ملاقات با کاندید مورد نظرشان، قول مساعد برای عدم رای به استعفای دکتر نورالدین زارعی داده است.

شاهدینی که دیروز در مسجدپیامبراعظم(ص) حضور داشتند از عصبانی شدن عضو شورای شهر، که با صدای بلند اعلام نموده که به استعفای دکتر زارعی رای نمی دهد،خبردادند. در حالیکه منتخبین مردم در شورای شهر باید نماد اخلاق و قانونگرایی باشند.

پس بهتراست بجای اینگونه حرکات غیرمعقول ،که باعث پایین آمدن شأن و جایگاه شورای اسلامی شهر شود، مشکلات سیاسی درون شورایی خود را در محل شورا بیان کنند.

یکی از اعضای شورای شهر که نخواست نامش اعلام شود در خصوص تشکیل جلسه گفت: روز یکشنبه هفته آینده برای تشکیل جلسه و تصمیم دراین خصوص مشخص شده است درحالیکه بعید است که جلسه به حد نصاب قانونی برسد.

ضمناً لحظاتی پیش مطلع شدیم آقای افشین کریمی فرماندار شهرستان ،دومین دستور که از اختیارات قاونی خود می باشد جهت تشکیل جلسه داده است که هیچ نتیجه ای در برنداشته است.که امیدواریم فرماندار محترم با استفاده از اختیارات قانونی به این موضوع ورود نماید که خواسته شهروندان است.

 

پایگاه خبریهمراه رهبربا کنایه به فرماندار نوشته:اگر مدیری نتواند از حق یک نفر برای انتخابات آینده دفاع کند پس نمی تواند انتخاباتی سالم و بی طرفانه وبا اقتدار را برگزار کند.

همراه رهبر: مدیری که نتواند قضیه استعفای زارعی را کنترل کند پس نمی تواندانتخاباتی سالم رامدیریت کند.
ماجرای کش دار استعفای نورالدین زارعی به کجا می انجامد؟
 ما فعلا صبر می کنیم تا وقتیکه مدیران ارشد شهرستان این موضوع را ختم به خیر کنند.
چون اعتقاد داریم اگر مدیری نتواند از حق یک نفر برای انتخابات آینده دفاع کند پس نمی تواند انتخاباتی سالم و بی طرفانه وبا اقتدار را برگزار کند.
پس تا چند روز آینده منتظر می مانیم ،چون هنوز زمان موجود است اما زمان اندک است بله اندک!!!

 بله اعتقاد داریم مدیران ارشد شهرستان می توانند این بحران را مدیریت و کنترل کنند.

چون مدیریت بحران مجموعه‌ای از چاره جویی‌ها و تصمیماتی است که در مقابله با بحران انجام می‌گیرد و هدف آن کاهش روند بحران، کنترل بحران و کاهش و رفع بحران است.

کلیه اقدامات مربوط به پیشگیری و مدیریت ریسک، سازماندهی و مدیریت  در پاسخ به بحران می‌باشد.

مدیریت بحران شامل: برنامه‌ها، ایجاد ساختارها و تدوین مقرراتی است که منجر به کمک و یاری رسانی می باشد.

بحرانها ممکن است در دو محیط داخلی یا خارجی بوده و از حیث ماهیت به اجتماعی - سازمانی و یا فنی - اقتصادی تقسیم می شود.

از ترکیب محیط و ماهیت ذکر شده چهارحوزه بحران به شرح زیر بدست می آید که باید پیش بینی ها و تصمیمات لازم برای هر کدام اتخاذ نمود: 1- بحران فنی - اقتصادی داخلی 2- بحران سازمانی - اجتماعی داخلی 3- بحران فنی - اقتصادی خارجی 4- بحران سازمانی - اجتماعی خارجی

 

پایگاه خبریهمراه رهبربا انتشار مطالب دیگری نیز به این بحران و نیاز به دخالت فرماندار و استفاده از اختیارات قانونی ایشان تأکید داشته است:

همراه رهبر:بحران بحران بحران در شورای شهر .فرماندارمحترم اسلام آباد لطفا خود شما وارد عمل شوید واز اختیارات قانونیتان استفاده کنید.

همراه رهبر:مخالفت معنادار شورای شهر با استعفای زارعی

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها