گزارش/

اجرای طرح کنترل بازار ماه مبارک رمضان در اسلام آبادغرب/لزوم توجه بیشتر به بازار میوه، شیرنی و لبنیات

کد خبر: 292976
|
13:41 - 1394/03/28
نسخه چاپی
اجرای طرح کنترل بازار ماه مبارک رمضان در اسلام آبادغرب/لزوم توجه بیشتر به بازار میوه، شیرنی و لبنیات
اسلام آباد خبر: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته برای کنترل بازاردر ماه رمضان در شهرستان اسلام آبادغرب قیمت گوشت مرغ و گوشت قرمز و خشکبار تا به امروز تغییر محسوسی نداشته است ، اما مسئولین شهرستان باید در ماه رمضان به کنترل بازار میوه ، شیرنی، آش ،حلیم و لبنیات نیز حساس باشند.

به گزارشاسلام آباد خبر، هرساله با شروع ماه مبارک رمضان برخی اقلام مصرفی و مورد نیاز مردم سیر صعودی افزایش قیمت را در پیش می گیرند، لذا ادارات ذیربط  در شهرستان اسلام آبادغرب در این راستا به منظور کنترل قیمت کالاهای اساسی و ضروری مردم در ماه مبارک رمضان جلساتی در جهت تنظیم بازار داشته اند که خبرنگار اسلام آبادخبر در این خصوص گزارشی تهیه نموده است که مشروح آن به اطلاع مخاطبان گرامی می رساند:

 

 

مجتبی شهبازی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبراظهار داشت:  در بعد نظارتی علاوه بر اصناف، بازرسان ما هم بصورت فعال بر عرضه و فروش مواد غذایی مورد نیاز مردم در ماه رمضان نظارت دقیق و مستمر خواهند اشت.

 

وی افزود: سبد های کالایی عرضه شده توسط نهاد های حمایتی به اقشار کم درآمد و تحت پوشش باعث شده  افزایش تقاضا نداشته باشیم وهیچگونه افزایش قیمتی مشاهده نگردد و در شروع ماه مبارک رمضان ثبات نسبی قیمت بر بازار حاکم باشد.

 

شهبازی تصریح کرد: ما در ماه مبارک رمضان طرح کنترل بازار را به صورت همه جانبه خواهیم داشت و از حقوق مصرف‌کننده حمایت می‌کنیم  و طرح تنظیم بازار برعهده جهاد کشاورزی گذاشته شده است.

 

لذا خبرنگاراسلام آباد خبربرای پیگیری موضوع به دفترمهندس میرزایی رییس جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب رفته و با گرفتن 5 دقیقه از وقت ایشان موضوع را جویا شده است.

 

اکبرمیرزایی در گفتگویی کوتاه  با خبرنگار این پایگاه خبری بیان داشت: در ماه مبارک رمضان مرغ ، گوشت قرمز و برنج بصورت تنطیم بازار و یک نوع برنج ارزان قیمت برای استفاده اقشار کم درآمد عرضه می گردد.

 

وی افزود: در حال حاضر محصولات فوق هیچگونه افزایش قیمتی نداشته اند و در صورتیکه این مورد مشاهده گردد محصولات انبار شده برای تنظیم بازار با قیمت مصوب وارد بازار خواهد شد.

 

در این رابطه محمدپور از  کارشناسان پیشکسوت جهاد کشاورزی با ارائه توضیحات بیشتری به خبرنگاراسلام آباد خبرگفت: جلسان متعددی با مسئولین در خصوص مایحتاج مردم در ماه مبارک رمضان داشته ایم و مصوبات خوبی صورت گرفته است.

 

وی افزود: جهاد کشاورزی برحسب وظیفه  محول شده کالاهای گوشت قرمز،گوشت مرغ،شکر برنج ، خرما، شیر که از اقلام پر مصرف در ماه رمضان هستند را به مقدار کافی و مورد نیاز شهرستان تهیه نموده است.

 

محمدپورگفت: با هماهنگی فرمانداری و اداره صنعت معدن و تجارت سهمیه بخش های مختلف شهرستان تفکیک شده است و فروشگاههایی را در سطح شهرستان با تابلوهای متحدالشکل مشخص گردیده اند تا کالاهای مورد نیاز مردم را با قیمت زیر بازار در قبال حق العمل کاری مصوب و مشخص در اختیار مردم قرار دهند.

 

وی افزود: با توجه به شایعه افزایش قیمت مرغ و رخداد هرساله آن در ماه رمضان، برای مقابله با افزایش قیمت در کنار تولید روزانه و عرضه گوشه گرم به بازار، 200 تن گوشت قرمز و80 گوشت مرغ در انبارهای جهاد کشاورزی استان تدارک و ذخیره شده است تا جهت تنظیم بازار به مرور روانه بازار مصرف گردد.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر، امروز پنجشنبه اولین روز ماه مبارک رمضان شاهد دوبرابرشدن و حتی افزایش بیشتر قیمت بسیاری از اقلام میوه (گوجه فرنگی، هندوانه، خیار،زردآلو، انگور و ...)  در شهرستان اسلام آبادغرب بودیم و سابقه نارضایتی مردم از بازار میوه در عید نوروز94 هم  حکایت  از عدم نظارت دقیق مسئولان ذیربط یا موجود نبودن انگیزه برای برخورد با دلالان و متخلفان در این بخش از بازار داشت.

 

بدیهی است با توجه به برنامه ریزی  های صورت گرفته برای کنترل بازاردر ماه رمضان در شهرستان اسلام آبادغرب قیمت گوشت مرغ و گوشت قرمز و خشکبار تا به امروز تغییر محسوسی نداشته است ، اما مسئولین شهرستان باید در ماه رمضان به کنترل بازار میوه ، شیرنی، آش ،حلیم و لبنیات نیز حساس باشند.

 

انتهای گزارش/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد