گزارش/

عرضه تخم مرغ مرجوعی از مرز در اسلام آبادغرب /صحت ندارد؟!

کد خبر: 293424
|
11:20 - 1394/06/26
نسخه چاپی
عرضه تخم مرغ مرجوعی از مرز در  اسلام آبادغرب /صحت ندارد؟!
اسلام آبادخبر: چند روز پیش خبر توزیع تخم های مرجوعی از مرز در شهر اسلام آبادغرب پیچیده و چند تن از رسانه های مجازی در این خصوص به مسئولین امر تذکر دادند، چون سلامت مردم شوخی بردار نیست و باید مدیران خود را در مقابل سلامت وبهداشت مردم مسول بدانند.

به گزارشاسلام آبادخبر، تیتر " خطر در کمین است مدیران بهداشت مواظب باشند " و " قابل توجه مدیران بی خیال دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب:عرضه تخم مرغ مرجوعی در شهر" توسط چندین پایگاه خبری شهرستان منتشر گردید.

در این خبر آمده بود: بر اساس اخبارهای مردمی توزیع تخم مرغ های تاریخ مصرف گذشته در سطح شهرستان اسلام آباد غرب مشاهده شده است.


البته طی چند وقت گذشته افرادی با وانت بار و گاها در کنار خیابان در حال فروختن تخم مرغ با نرخ خیلی ارزان رویت شده است که تخم مرغ با این نرخ یعنی شانه ای 5 هزار تومان جای تعجب دارد.


 

لذا با توجه به اهمیت سلامت مردم خبرنگار پایگاه خبری اسلام آبادخبراین موضوع را پیگیری نموده است:

 

دکتر بیگرضایی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب در این خصوص به خبرنگاراسلام آبادخبرگفت: در پیگیری های ما مشخص شد که 4 تریلی تخم مرغ برای صادرات به مرز عراق  رفته  که بعلت برخورد با مشکلات اداری،بازرگانی عودت می شوند .

 

وی افزود: بازرسان بهداشت و محیط اسلام آبادغرب اجازه تخلیه به تریلی ها نمی دهند و مجددا" هر 4 تریلی به طرف مرز مشایعت می شوند.

 

عباس بیگلری مسئول بهداشت و محیط شهرستان اسلام آبادغرب  نیز در گفتگو با خبرنگاراسلام آبادخبردر توضیحات تکمیلی اظهار داشت: طبق قانون نظارت بر فرآورده های خام دامی بر عهده دامپزشکی است و بهداشت در امر عملا" کاره ای نیست، مجوزانتقال ، مجوز پخش وتوزیع و ... تماما" بر عهده دامپزشکی است، اما با توجه به بحث اهمیت سلامت عمومی جامعه ما در این امر دخالت کردیم و بیکار ننشستیم.

 

وی افزود: 4 تریلی تخم مرغ متعلق به تولید کننده های برتر و کارآفرین شهرستان اسلام آبادغرب برای صادرات به مرز اعزام می شود و بعلت مشکلات اداری، بازرگانی چندین روز معطل می شوند و خوشبختانه تریلی ها یخچال بوده و مشکلی نداشته ، که پس از صدور مجوز 4 تریلی تخم مرغ به کشور عراق صادر می گردد.

 

عباس بیگلری گفت: با پیگیری ها و تحقیقات انجام شده، مشخص گردیده که تخم مرغ هایی از تولیدی های قم، سمنان، هرسین و ... وارد شهرستان می شود که کلا"  بدون تاریخ  تولید هستند که برگشتی نبوده  و اکثرا" سالم هستند ولی فاقد شناسه هستند که در شهر توزیع می گردد .

 

وی افزود: هر چند وظیفه اصلی برعهده دامپزشکی است اما با توجه به اینکه در این منطقه مستضعف نشین، تخم مرغ قوت قالب بسیاری از خانواده هاست باز هم ما این موارد را حتی در سطح مغازه های پر فروش شهر توسط کارشناسان بهداشت مورد بازرسی و آزمایش قرار داده ایم و مشکلی مشاهده نشده ولی تخم مرغ ها  فاقد شناسه هستند  و در ساعاتی از شب تخلیه می شوند که حتی ممکن است این تصور برای عموم پیش بیاید که مرجوعی هستند.

 

بیگلری با بیان توصیه های بهداشتی به مردم  گفت: تخم مرغ را از مکان های مجاز و مورد اطمینان خریداری نمایند، با شناسه و تاریخ تولید باشد ، تخم مرغ لحظه قبل از مصرف شستشو شود چون اطراف خود تخم مرغ یک لایه چربی وجود دارد که تا قبل از شسته شدن یا شکستن محافظ آن است.

 

وی همچنین با معرفی نشانه های تخم مرغ تازه گفت: شل بودن زرده تخم مرغ و وجود حباب در آن نشانه قدیمی بودن آن است ، با انداختن تخم مرغ دریک ظرف آب مشخص می شود که آنهایی به ته آب می روند یا در سر آب می ماننند، جالب نیستند و تخم مرغی که در وسط معلق بماند تازه و مرغوب است .

 

به گزارش خبرنگاراسلام آبادخبر، عرضه تخم مرغ بدون تاریخ تولید و شناسه توسط برخی از مغازه های سطح شهر یا دست فروشان ثابت و سیار، علاوه بر به مخاطره انداختن سلامت شهروندان ، به تولید کنندگان محلی این شغل که هم اشتغالزای کرده اند و هم یک بنگاه اقتصادی  ایجاد کرده اند ضربه می زنند که لازم است با در نظر گرفتن تمام زوایای امر نظارت بیشتری در این خصوص بعمل آید.


با وجود این، امیدواریم مسئولین شهرستان و  مدیران بهداشتی مر بوطه در این مورد تکانی اساسی به خود بدهند چون سلامت مردم شوخی بردار نیست و باید مدیران خود را در مقابل سلامت وبهداشت مردم مسئول بدانند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد