گزارش/

اسلام آبادغرب قطب تولید برتر چغندرقند در استان کرمانشاه/لزوم توجه مسئولین به مشکلات چغندرکاران شهرستان

کد خبر: 293563
|
10:52 - 1394/07/22
نسخه چاپی
 اسلام آبادغرب قطب تولید برتر چغندرقند در استان کرمانشاه/لزوم توجه مسئولین به مشکلات چغندرکاران شهرستان
اسلام آبادخبر: بیش از 50 درصد تولید چغندر استان کرمانشاه از مزارع شهرستان اسلام آبادغرب تامین می شود و همین امر می طلبد مسئولین عنایت ویژه ای به بررسی و رفع مشکلات قشر زحمت کش چغندر کاران شهرستان داشته باشند.

به گزارشاسلام آبادخبر، اسلام اباد غرب را سالهاي مديدي است بنام قندش ميشناسند، قند اين شهرستان شهره خاص و عام بوده و هست اين معروفيت بخاطر چغندر با كيفيت و زحمات كشاورزان اين ديار است كه داراي شهد زياد و كيفيت عالي چغندر كاشته شده است.

 

براساس این گزارشوبلاگ تحول گرايان دلسوز اسلام ابادينوشته: بي توجهي به مشكلات چغندر در طي سالهاي گذشته و حال هميشه باعث دلخوري و دل نگراني كشاورزان گرامي بوده است در سالهاي گذشته بخاطر اعلان برداشت چغندر كه ميبايستي توسط كارخانه قند اعلام ميشد هميشه برداشت با مشكلاتي روبرو ميشد و بيشتر اوقات تا اواسط زمستان كشيده مي شد كه قعطا باعث عذاب و درسر اين عزيزان بود و همچنين اعلام كيفيت شهد پايين آن كه بيشتر بخاطر تحويل نگرفتن خود كارخانه قند و ماندن چغندر برداشت شده در كاميونهاي در حال انتظار تخليه  بود و تنها كشاورزان متضرر مي شدند و هيچ گاه اين مشكلات مورد بررسي قرار نگرفت و بار آن را هميشه كشاورزان بر دوش كشیده اند.

 

 

حال با توجه به مشكلات مطرحه شده در طي سالهاي گذشته بعد از یك سال زحمت و تحمل مشقت های فروان از جمله خشكسالی حال موسوم برداشت محصول چغندر قند فرا رسیده است و طبق قرارداد میان كشاورزان و كارخانه قند اسلام آباد غرب مسئولیت حمل چغندر قند از مزرعه تا كارخانه به عهده كارخانه قند می باشد كه این كار براساس اطلاعات اخذ شده از كشاورزان زحمتكش، باید توسط پیمانكار مجری حمل چغندر قند و بدون پرداخت هر گونه مبلغی صورت بگیرد. اما متاسفانه پیمانكار حمل چغندر قند از ارسال كامیون به مزرعه كشاورزان بدون دریافت انعام خودداری می نماید، و این انعام اجباری، شیرینی برداشت محصول را به كام كشاورزان تلخ نموده است.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آبادخبر،مهندس میرزایی کلهر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب گفت:عملیات برداشت چغندرقند از مزارع شهرستان اسلام آباد غرب از20 شهریور آغاز شده و تاکنون 25 هزار تن برداشت شده است.

وی افزود:  میانگین عملکرد چغندر قند دراین شهرستان 50 تن بوده و پیش بینی می شود امسال بیش از 200 هزار تن تولید چغندر قند برداشت شود که با توجه به این مقدار تولید در سال جاری، همچنان این شهرستان به عنوان قطب تولید برتر چغندرقند در استان می باشد.

میرزایی با بیان اینکه بیش از 50 درصد تولید استان از مزارع این شهرستان تامین می شود، گفت: علاوه بر تامین خوراک کارخانه قند اسلام آباد غرب، مازاد تولید به کارخانه های قند خارج از شهرستان و استان صادر و حمل می گردد.

 

 

به گزارش خبرنگاراسلام آبادخبر،فرماندار شهرستان در بازدید از واحدها و خط تولید کارخانه قند اسلام آبادغرب  نکات لازم درخصوص تحویل چغندرقند از کشاورزان و پرداخت بموقع بهای چغندر به کشاورزان را متذکر گردید.

 

به گزارشاسلام آبادخبربه نقل ازوبلاگ مردمي اسلام اباد اباد،طبق اظهارات كشاورزان تا كنون اقدام مثمر الثمری از سوی مسئولان كارخانه قند در این ارتباط صورت نگرفته و پیمانكار حمل دائماً بر دریافت انعام از كشاورزان اصرار می ورزد لذا از مسئولان امر شهرستان انتظار می رود كه نسبت به رفع این مشكل اقدامی عاجل صورت دهند.

 

 

سخن ما اينجاست كه : آيا پيمانكاركارخانه قند در اين شهر  هنگام اخذ قرار داد تعهدی به كارخانه در قبال وظيفه خود نداده است ؟

آيا نظارتي از طرف كارخانه قند بر كار پيمانكار وجود ندارد ؟

آايا پول گرفتن براي ارسال كاميون و حمل چغندر برداشت شده كه حاصل دسترنج و زحمت كشاورز است قانوني است ؟

كاش! مديران اجرائي اين شهر درماني براي دردها و زخمهاي ناسور اين مردم پيدا مي كردند!

كاش!  نظارت دقيق تري بر عمل كرد همه پيمانكاران در سطح شهرستان وجود داشت !

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد