به مناسبت دهه مبارک فجر

خاطرات و نظرات کاندیداهای انتخابات مجلس در اسلام آبادغرب در مورد پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردای آن

کد خبر: 294253
|
14:00 - 1394/11/13
نسخه چاپی
خاطرات و نظرات کاندیداهای انتخابات مجلس در  اسلام آبادغرب در مورد پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردای آن
اسلام آباد خبر: از کاندیداها خواستیم تا خاطرات خود از روزهای پیروزی انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مخاطبان اسلام آباد خبر بازگو کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر،خبرنگار این پایکاه خبری تحلیلی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی به سراغ پنج تن از کاندیداهای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو رفت و از آنها خواست تا خاطرات خود از روزهای پیروزی انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مخاطبان اسلام آباد خبر بازگو کنند.برخی از این کاندیداها طی مصاحبه و برخی دیگر طی یادداشت به سوالات خبرنگار ما پاسخ دادند که به شرح ذیل از نظر می گذرد:

 

اکبر جوهریکاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه اسلام آباد غرب و دالاهو در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر با اشاره به اینکه بهترین خاطره بنده از روزهای بهمن 57 ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی است گفت: در آخرین روزهای عمر رژیم منحوس پهلوی شور و تب و تاب انقلابی بسیار بالا گرفته بود و مردم به حرکت و نهضت امام خمینی(ر) امیدوار بودند.

وی افزود: با وجود اینکه رژیم طاغوت اعلام حکومت نظامی کرده بود اما آحاد ملت در خیابان ها حضور داشتند و انقلاب اسلامی به پشتوانه این حضور مردمی به ثمر نشست.

 

 

جوهری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای مهمی در ابعاد داخلی و خارجی داشته است گفت: استقلال،آزادی،جمهوری اسلامی با محوریت ولایت فقیه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است در داخل کشور بوده که میراث گرانبهای خون مطهر شهیدان و رهنمودهای پیامبرگونه امام(ره) است.

این کاندیدای انتخابات مجلس افزود: صدور پیام انقلاب برای ملت های آزادیخواه و عدالتخواه که طی سال های گذشته نمود آن را به روشنی تمام دیدیم و مبارزه با استکبار از شاخ آفریقا تا قلب اروپا و خاورمیانه از دستاوردهای انقلاب در بعد خارجی است.

وی با تاکید بر این نکته که حفظ و حراست از این دستاوردها مستلزم وحدت و انسجام ملی است گفت: باید همه گوش به فرمان ولی فقیه باشیم و روحیه انقلابی آحاد ملت در مقابل دسیسه های دشمن زنده بماند.

جوهری گفت: ستون خیمه انقلاب اسلامی ولایت فقیه است که ملت و جریان های سیاسی و قوای سه گانه باید در سایه این نعمت بزرگ الهی نسبت به خنثی نمودن توطئه های دستگاه استکبار توجه لازم را داشته باشند.

 

علی جلیلیاننیز در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر با تبریک دهه فجر گفت: امیدارم ملت عزیز ایران جشن های عید انقلاب را با شکوه تر از سالهای گذشته برگزار کرده تا دنیا بقهمد که این ملت همچنان وفادار به آرمان های انقلاب اسلامی و پاسدار خون شهدا است.

 

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب بیان کرد: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی آگاهی، بیداری،استقلال،رفع سلطه و آزادی بوده است و برای حفظ این دستاوردها باید همچنان که تا کنون ملت استقامت کرده است این مقاومت ادامه داشته باشد و گوش به فرمان ولایت فقیه باشند و هیچ اعتنایی به آمریکا نداشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که چه خاطره ای از روزهای بهمن 57 در اسلام آباد غرب دارید گفت: در آن زمان در ایام جوانی بودیم و هر روز در راهپیمایی ها شرکت داشتیم و شعارهایی علیه رژیم شاهنشاهی سر می دادیم.

جلیلیان در پایان خاطرنشان کرد: از مردم عزیز حوزه انتخابیه می خواهم د راهپیمایی عظیم روز 22 بهمن مشارکت صد در صدی داشته باشند.

 

همچنینشهریار مصطفاییاز کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر با تبریک دهه مبارکه فجر و بهار پیروزی انقلاب اسلامی، به بیان خاطره ای آن روزها پرداخت و گفت: در یکی از روزهای زمستان سال 57 در حالی که ده سال سن داشتم در بین توده ای از مردم که در حال تدارک راهپیمایی ضد رژیم طاغوت بودند به سمت مکانی که برای من نامعلوم بود حرکت کردیم.

 

 

وی افزود: در آن راهپیمایی شعارهایی زیادی بر علیه رژیم منحوس پهلوی سر داده شد و یک مکان دولتی توسط تظاهره کنندگان تسخیر شد و در این بین نیز یک تکه سنگ به بنده اصابت کرد و آن روز را تا شب با درد سپری کردم.

این کاندیدای انتخاباتی با اشاره به اینکه لازم است دستاوردهای انقلاب اسلامی حراست شود گفت: بدون شک عظیم ترین دستاورد انقلاب اسلامی مستتر در شعار"استقلال،آزادی،جمهوری اسلامی" است.

مصطفایی ادامه داد: تجلی مفهوم بزرگ این سه شعار می تواند تمامی اهداف جزیی انقلاب را برای مردم کشورمان در خود متبادر سازد چرا که این سه مفهوم عظیم به عنوان اساسی ترین آرمان های انقلاب اسلامی است سایر موضوعات ثانویه را پوشش داده و ما را به مقصد نهایی می رساند.

وی گفت:  حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب از دو بعد قابل توجه است؛ اول اینکه انقلاب منتج به حفظ جایگاه دین مبین اسلام در بین ادیان می شود و دوم آنکه موجب بالندگی و رشد ملت ایران اسلامی به عنوان پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی می شود.

 

عبدالرضا رستمی و نصرت الله مهدی زاده نیز دو کاندیدای دیگری هستند که ترجیح دادند طی یادداشتی به سوالات اسلام آباد خبر پاسخ دهند.

 

یادداشت زیر توسطعبدالرضا رستمیکاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سه سوال این این پایگاه خبری تحلیلی نگارش شده است.

 

 

بسم الله الر حمن الرحیم

(وقل رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق و اجعل من لدنک سلطانا نصیرا)

آغاز دهه مبارک فجروهمچنین سی هفتمین بهار انقلاب رابه ملت شریف ایران وخصوصا مردم شهید پروروانقلابی شهرستان های اسلام آباد غرب و دالاهو عرض تبریک و تهنیت دارم. امید وار هستم این انقلاب و پدیده الهی که شجره طیبه استوار است  تا ظهور حضرت مهدی موعود (عج)  شکوفه ونهال های آن پرثمرباشد( انشاالله). ثمرات انقلاب تحت فرامین ناخدای انقلاب امام خامنه ای حرکتی پیش رونده وروبه جلو با رویش های فراوان داشته است که البته در این راه سختی ها و مشکلات فراوانی پیش روی انقلاب بوده است .عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران امروز در نظام بین الملل  نشان دهنده اقتدار ایران و حرکت های انقلابی مردم ایران در بزنگاه های تاریخی این نظام بوده است که البته اگر رهنمودهای امام(ره) و مقام معظم رهبری نمی بود این مهم تحقق پیدا نمی کرد.و امروزهدف اصلی ما دفاع از نظام و رهبری انقلاب است که با این هدف باید پشتیبان دولت های برآمده از رای مردم باشیم که حرکات پیش رونده انقلاب در بعد داخلی و بین المللی هیچ گاه از حرکت باز نایستد.

  1. چه خاطره ای از روزهای انقلاب دارید؟ سال 1357 اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران حقیر در شهرستان گیلانغرب دانش آموز بودم وهمراه سایر همکلاسی ها علیه رژیم مستبد پهلوی در اکثر تظاهرات ها حضور فعال داشته ایم و اکثر دانش آموزان را به تظاهرات و شعار نویسی  علیه رژیم بدون اجازه خانواده هایشان دعوت می نمودیم تا جایی که در یکی از این راه پیمایی ها نیروهای ژاندارمری وقت در میدان مرکزی شهر با ضرب گلوله پای یکی از همکلاسی هایمان را مورد اصابت گلوله قرار داد که منجر به قطع پای وی شد.
  2. دست آورد های انقلاب اسلامی ایران برای ملت مسلمان ما چه بوده است؟

انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلابی مردمی با تکیه بر مکتب ایمان به خدا دراواخر قرن20جهان را به لرزه در آورد و نور امید را در دل مسلمانان ومستضعفان عالم روشن کرد. این انقلاب برای ملت ایران تاثیراتی مهم و اساسی  در دو حوزه داخلی و بین المللی داشت.

 **در حوزه داخلی مهمترین تاثیرات انقلاب بر ملت ایران در چندین بعد قابل برسی است:

الف)تشکیل یک حاکمیت اسلامی بر پایه ولایت فقیه:هدف اصلی و اساسی ادیان الهی رشد و تکامل بشر بر مبنای توحید است.در جایی که قدرت های استکباری جهان نغمه جدایی دین از سیاست را مطرح کردند، پیروزی انقلاب اسلامی بر چنین نغمه ای خط بطلان کشید و نهضت اسلام بر پایه ولایت فقیه را تبدبل به پدیده ای منسجم و جهانی نمود. و فهم این مطلب که در زمان غیبت باید اطاعت محض  از ولایت فقیه را داشت در حاکمیت اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوه پررنگ به خود گرفت.

ب)سرنگونی نظام 2500ساله شاهنشاهی: قبل از انقلاب یکی از افتخارات پادشاهان ایران ، نظام کهن شاهنشاهی در ایران بود که خاندان پهلوی خود را وارث آن قلمداد می کردند. امام خمینی(ره) بعد از انقلاب فرمودند: شما ملت ایران یک شاهنشاهی ظالم 2500ساله را با مشت و همتی بزرگ سرنگون کردیدو توجه ای به پشتیبانی های عظیمی که از اومی شد نکردید.

ج)ارتقاء مشارکت سیاسی:امام خمینی(ره) بعد ازپیروزی انقلاب سرنوشت نظام سیاسی مردم را به خودشان سپرد و با برگزاری انخابات های متعدد در اوایل انقلاب از جمله انتخاب نظام جمهوری اسلامی ایران ، قانون اساسی ، خبرگان رهبری، ریاست جمهوری  و مجلس شورای اسلامی ثابت نمودند که مشارکت سیاسی در نظام جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطوح، انتخاب آن با مردم است و این مردم بودند که سرنوشت نظام اسلامی خود را با رای قاطع به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اثبات نمودند.و نمونه ای از دموکراسی اسلامی را به نظام بین الملل نشان دادند.

د)کسب استقلال و آزادی :علت اصلی عقب ماندگی و بدبختی مردم مسلمان جهان، درسرسپردگی و وابستگی حکومت های آنها  به استکبار است و راه رهایی از این بدبختی کسب استقلال بود . قبل انقلاب این وضع حاکم بود که نظام سلطه با طرح های استکباری خود کشور را به تاراج برده بود خصوصا درایران آمریکا نقش اصلی را بازی می کرد ، اما ملت ایران  با رهبری امام (ره) و عزمی راسخ تصمیم گرفت که استقلال و آزادی رادر تمام عرصه ها از جمله سیاسی ، نظامی ، اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و...را در خود جاری وساری کند.

ه)ازمهمترین افتخارات داخلی انقلاب اسلامی ایران تشکیل نهاد مقدس سپاه و بسیج بود: که این دو عنصر به عنوان حافظان نظام و انقلاب نقش اساسی در پیچ های مهم تاریخی این انقلاب داشته اند. نهادی که از بدو تاسیس به فرمان حضرت امام (ره)  ناخواسته درگیر جنگ های تحمیلی داخلی وخارجی شد و توانست با اهدائ خون هزاران شهید درخت انقلاب را آبیاری کند و از گزند ضد انقلاب محفوظ بماند. این فداکاری ها باعث شد که سپاه برای خود با الگوی اخلاص و تعهد عمق  استراتژیک خود را به کشورهای دیگر جهان برده و توانست به عنوان یک الگو در صدور انقلاب نقش اساسی و کلیدی را داشته باشد. امام (ره) در وصف سپاه فرمودند : من از سپاه راضی هستم وبه هیچ وجه نظرم از شما بر نمی گردد، اگر سپاه نبود کشور نبود و ای کاش من هم یک پاسدار بودم...

**در بعد بین المللی مهمترین دست آورد های انقلاب برای ملت ایران در2بعد قابل برسی است :

الف)تاکید بر اصل نه شرقی ونه غربی:در زمانی که جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و شاه به عنوان یکی از مهره های اصلی آمریکا در خاورمیانه نقش آفرینی می کرد، انقلاب اسلامی ایران در چنین موقع حساسی با شعار نه شرقی ونه غربی نظام سلطه  را در جهان درهم شکست و در مقابل دشمنان چون کوهی استوار ایستاد و استقلال و تمامیت ارضی خود را حفظ نمود.

ب)تحقیر آمریکا:امام (ره) از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد می کردند به همین دلیل مبارزه با این غول استعمار گر همواره یکی از اصول اساسی سیاست خارجی وبه عنوان راهبرد اصلی نظام بر آن تاکید شده است. در طول نیم قرن گذشته هیچ حادثه ای به اندازه انقلاب اسلامی ایران نتوانسته است به حیثیت بین المللی آمریکا ضربه وارد کند. اخراج ده ها کارشناس آمریکایی از ایرن، خروج از پیمان سنتو ، اشغال لانه جاسوسی و... نمونه های دیگر از موارد تحقیر آمریکا است.

3- لزوم حفظ و حراست از انقلاب اسلامی ایران برای چیست؟

حضرت امام (ره) فرمودند: آحاد مردم یکی یکی شان تکلیف دارند برحفظ جمهوری اسلامی ایران که یک واجب عینی است، که از نمازهم اهمیتش بیشتر است.

بنابراین به عقیده حقیر برای حفظ کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید اصول و ارزش های اصلی آن را در گام اول شناخت ودر گام بعدی از آنها حفاظت کرد. ارزش هایی همچون تاکید بر نه شرقی و نه غربی ، حمایت از مستضعفان ، تکیه بر جانبداری از قشرهای محروم و کوخ نشین، مجاهدت برای ایجاد مدینه فاضله اسلامی ، دفاع از وحدت و حرکت امت های اسلامی و ....

که البته برای حراست از این اصول وارزشها لازمه آن مشارکت همه مردم است و اینکه تمرکز بر محور اصول اساسی انقلاب داشته باشیم.

 

نصرت الله مهدی زادهنیز طی یادداشتی که در پاسخ به سه سوال این پایگاه خبری تحلیلی در اختیار اسلام آباد خبر قرار گرفته به خاطرات خود از روزهای پیروزی انقلاب و لزوم حفظ دستاوردهای آن پرداخته است.

 

 

 

متن یادداشت این کاندیدای انتخاباتی حوزه اسلام آباد غرب و دالاهو به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

((والفجر ولیال عشر والشفع والوتر و اللیل اذا یسر . آیات 1 ت 4 سوره فجر))

قسم به صبحگاه هنگامی که خدا جهان را به نور خورشید روشن می سازد.

وقسم به دوشب اول ذی حجه .

قسم به حق جفت و به فرد.

وقسم به هنگام شب هنگامی که به روز روشن مبدل می شود.

با اهدا سلام و تحیات الهی به امام زمان حضرت مهدی(عج) و با سلام به روح پرفتوح بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و با سلام به ارواح طیبه و مطهر شهداء انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و با سلام خدمت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (دامت برکاته) وبا سلام خدمت  مردم غیور و سرفراز و زحمتکش شریف حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو.

ابتدا فرا رسیدن دهه فجر، پیروزی حق بر باطل که حاصل خون هزاران شهید والامقام که تحت امر و رهبری  امام خمینی(ره) جان خود را بر کف گرفته و مخلصانه در راه خدای جهان آفرین ارزانی داشتند، به محضر مقام  معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و امت اسلامی تبریک گفته ، امیدواریم همگی با هم در جهت تحقق هرچه بیشتر و بهتر آرمان های متعالی نظام جمهوری اسلامی کوشا باشیم.

سوال اول: چه خاطره ای از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی دارید؟

به لطف خدای عز و جل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که دوران نوجوانی را می گذراندم با حضور فعال در مساجد و محافل سیاسی و مذهبی تحت نظر روحانیت مبارز رشد و تکامل یافته و با دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) آشنا ومانوس شدم لذا بارها توسط رییس حزب رستاخیز و مدیران دبیرستان هایی که در آن تحصیل می کردم مورد بازجویی،بازخواست و اهانت و تنبیه و کتک کاری قرار می گرفتم بدون اینکه هیچ گونه  خطای درسی یا تخلف اخلاقی داشته باشم.

تخلف بنده از نظر مسئولین رژیم ستم شاهی شهرستان حضور فعال در مراکز مذهبی و سیاسی تحت نظر علمای بزرگوار و شجاع و مبارزی همچون آیت الله یزدی از فقهای محترم شورای نگهبان و مرحوم حجت الاسلام  و المسلمین بهشتی (امام جماعت) مسجد قمر بنی هاشم(ع) شهرستان اسلام آباد غرب رشد و پرورش میافتم، بود.

سوال دوم: بنظرشما  دستاورد انقلاب اسلامی برای مردم ایران اسلامی چه بود است؟

دستاورد انقلاب اسلامی برای مردم ایران را می توان به طور خلاصه و مختصر در سه کلمه پر مغز و پر محتوا بیان کرد :

"استقلال،آزادی،جمهوری اسلامی" 

که درباره هریک از این کلمات می توان کتابها نگاشت و تفسیر کرد.

سوال سوم: لزوم حفظ و حراست  از انقلاب  در چیست؟

در حفظ و حراست و پاسداری  از انقلاب اسلامی که حاصل خون هزاران  هزاران شهیدمطهر است باید نکات زیر را در عمل به آنها ایمان و اعتقاد قلبی داشت و سرلوحه کار خود قرا دهیم:

1- پیروی از ولایت مطلقه فقیه: باید با دقت و بصیرت و تامل هر چه بیشتر بیانات مقام عظمای ولایت  را در عمل  اجرایی و عملیاتی و پیروی نمودزیرا عامل اصلی در سرافرازی کشور جمهوری اسلامی ایران در جهان، وجود این نعمت الهی است که باعث عزت و سرافرازی کشورمان شده است که خود نشانه کوچکی از برقراری حکومت الهی و جهانی حضرت صاحب الامر مهدی موعود (عج) است.

2- دوری از هرگونه تفرقه و نفاق و دورویی

3- اتحاد و همدلی و همبستگی  بین  مردم و مذاهب دینی(بین کلیه اقشار جامعه بخصوص  اقلیت های مذهبی و فرق مختلف)

4- هدایت افزاد جامعه به سوی مطالعه ی علم روز و تحقیق و پژوهش .

5- افزایش ساعت کار مفید وزارتخانه های مختلف و نهادها و ارگان ها و ادارات مختلف و.....

6- افزایش فعالیت های اقتصادی کشور به منظور از بین رفتن هرگونه وابستگی به کشورهای بیگانه خصوصا استکبار جهانی

 و ....

   در آخر پیروزی و سرافرازی هر چه بیشتر در کلیه امورات  برای مردم غیور و شهید پرور این کشور را از خداوند جهان آفرین خواهانم .

 

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد