اسلام آباد خبر گزارش می دهد/

لزوم توجه بیشتر مسئولین به راه دسترسی بقعه متبرکه امام زاده حسن(ع)+تصاویر

کد خبر: 294461
|
15:52 - 1394/12/27
نسخه چاپی
لزوم توجه بیشتر مسئولین به راه دسترسی بقعه متبرکه امام زاده حسن(ع)+تصاویر
اسلام آبادخبر: هر چند که هم اکنون امام زاده حسن(ع) دارای راه دسترسی آسفالته است اما این راه دسترسی در روزهای پرترافیک و پر ازدحام حضور مردم در این بقعه متبرکه جوابگو نیست.

به گزارشاسلام آباد خبر، امام زاده حسن(ع) در منطقه حمیل یکی از مکان های مهم مذهبی استان کرمانشاه و یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان اسلام آباد غرب می باشد که در ایام سال بویژه در نوروز میزبان خیل عظیمی از عاشقان به اهل بیت(ع) و گردشگران می باشد.

 

این بقعه متبرکه در 10 کیلومتری شهر حمیل از توابع شهرستان اسلام آباد غرب و بر روی ارتفاع قرار دارد و همواره مردم اسلام اباد غرب و حمیل ارادت ویژه ای به امام زاده حسن(ع)(شاهزاده حسن) داشته اند.

 

از سر همین ارادت بخش عظیمی از اموات و گذشتگان روستاهای اطراف امام زاده در همین مکان دفن شده اند که این موضوع سبب حضور متراکم مردم در روزهای پنج شنبه و جمعه در این مکان می شود؛ البته روزهای ((پنج شنبه غریبان)) و ((پنج شنبه آخر سال)) پرازدحام ترین روزهای امام زاده است.

 

هر چند که هم اکنون امام زاده حسن(ع) دارای راه دسترسی آسفالته است اما این راه دسترسی در روزهای پرترافیک و پر ازدحام حضور مردم در این بقعه متبرکه جوابگو نیست و نیاز است تا تدابیری برای تعیین مسیری جدید اندیشیده شود تا هم از بروز حادثه های ناگوار جلوگیری شود و هم بتوان پتانسیل گردشگری این منطقه را تقویت کرد.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر،حشمت اله فلاحت پیشه منتخب مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در انتخابات مجلس دهم طی بازدیدی که چند روز پیش از منطقه حمیل  داشت با حضور در صحن بقعه متبرکه امام زاده حسن(ع)  طی گفتگوی کوتاهی با خبرنگار اسلام آباد خبر که در رابطه با درخواست مردم برای ایجاد راه دسترسی جدید گفت:به محض شروع کارمطالبه مردم برای ایجاد راه دسترسی جدید را از مسئولین مربوطه پیگیری می کنم.

 

همانطور که اشاره شد پتانسل گردشگری امام زاده حسن(ع) نیز اهمیت ایجاد راه دسترسی جدید به این بقعه متبرکه را دو چندان می کند و انتظار می رود تا مسئولین امر خدمت رسانی بیش ازیش به زائران این بقعه متبرکه را در دستور کار قرار دهند.

 

تصاویر زیر مربوط به اوقات پرازدحام حضور مردم در صحن و جوار بقعه متبرکه امام زاده حسن(ع) می باشد:

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد