چشم های منتظر برای تکمیل مسکن مهر؛

بی توجهی دولت یازدهم به یک پروژه دردسر ساز شد/ از کارشکنی تا رفع نشدن مشکلات موجود مسکن مهر اسلام آبادغرب

کد خبر: 294573
|
10:04 - 1395/01/15
نسخه چاپی
بی توجهی دولت یازدهم به یک پروژه دردسر ساز شد/ از کارشکنی تا رفع نشدن مشکلات موجود مسکن مهر اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: پروژه 1980 واحدی مسکن مهر اسلام آباد غرب بعلت بی مهری دولت و مسئولین با تاخیر فراوان هنوز تکمیل نشده است.

به گزارشاسلام آبادخبر، پروژه 1980 واحدی مسکن مهر اسلام آباد غرب موسوم به مسکن مهر سراب شرف آباد یکی از بزرگترین پروژه های مسکن مهر در سطح استان کرمانشاه می باشد که در دو فاز مختلف طراحی شده و در حال ساخت است.

 

فاز اول این پروژه با 1380 واحد پیشرفت فیزیکی 85 درصدی را ثبت کرده است که بر اساس گفته شهرام مرادی مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب تا کنون 1040 واحد از این فاز تحویل متقاضیان شده است.

 

وی در گفتگو بااسلام آبادخبربا اشاره به اینکه برای تکمیل فاز اول کماکان ساخت 340 واحد باقی مانده است، اضافه می کند: پیمانکار 60 واحد از مجموع واحد های باقی مانده فعال است اما مابقی توسط پیمانکار رها شده و فسخ پیمان نیز در دستور کار راه و شهرسازی قرار گرفته است.

 

فاز دیگر این پروژه که 600 واحد را شامل می شود حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که می توان یکی از مهمترین مشکلات فعلی این فاز پروژه راعدم پیشرفت فیزیکی متناسب با زمان دانست.

 

مرادی در این خصوص به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: سه پیمانکار برای این 600 واحد وجود دارد که ساخت 300 واحد از آنها در دستور کار یک پیمانکار می باشد و سرعت انجام کار نیز خوب است و امیدواریم در مرداد ماه امسال تعدادی از این واحدها به بهره برداری برسد.

 

وی ادامه می دهد: یکی از پیمانکاران که 140 واحد از 300 واحد باقی مانده را در اختیار دارد در مرداد ماه 1393 آن را رها کرده است و دیگری نیز که 160 واحد در اختیار اوست بطور نیمه فعال فعالیت دارد و هم اکنون همین موضوع پیشرفت فیزیکی فاز دوم را به تاخیر انداخته است.

 

وی اضافه می کند: اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه کارفرمای پیمانکاران مزبور می باشد و مکاتبات لازم در این خصوص صورت گرفته و در شورای مسکن آبان ماه نیز مصوب شد که راه و شهرسازی نسبت به تعیین تکلیف این دو پیمانکار اقدام کند.

 

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب می گوید: از طرف اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب نیز با مدیر کل راه و شهرسازی استان مکاتبه شده و پیشنهاد گردیده در صورتی که پیمانکار توانایی لازم برای ادامه کار را ندارد پروژه تحویل اتحادیه شود تا نسبت به اتمام پروژه اقدام کند.

 

وی اضافه می کند: 120 واحد از واحدهایی که هم اکنون تحویل متقاضیان شده حدود 18 ماه رها شده بود و با درخواست اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب مراحل تکمیل آن سال گذشته در اختیار اتحادیه قرار گرفت و اتحادیه نسبت به تکمیل و تحویل آن به متقاضیان اقدام کرد.

 

راه دسترسی، مشکل 3 ساله مسکن مهر اسلام آباد غرب

 

راه دسترسی مناسب برای مسکن مهر اسلام آباد غرب یکی از مشکلات ریشه دار این پروژه است. مشکلی که حل آن در اواخر دولت دهم کلید خورد و در دولت یازدهم فقط به عمر آن افزوده شد.

 

3 سال است که در مورد راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب در رسانه ها و سفرهای مسئولین و جلسات شورای مسکن بحث می شود، از همان روزی که در دوران وزارت نیکزاد 2 میلیارد تومان برای این منظور مصوب شد و یک میلیارد آن به حساب راه و شهرسازی استان کرمانشاه واریز شد تا حداقل حل مشکل راه دسترسی کلید خورده باشد و تا امروزی که فقط مکاتبه می شود و مصوبه بی عمل تنظیم می گردد مشکل راه دسترسی ادامه دارد.

 

مرادی در این باره به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: متاسفانه عده ای در سطح استان کارشکنی می کنند و جلوی انجام کارها را می گیرند.

 

وی در تکمیل صحبت خود، اضافه می کند: در زمان وزارت آقای نیکزاد ایشان یک میلیارد تومان به حساب راه و شهرسازی استان کرمانشاه برای رفع مشکل راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب واریز کردند و  قرار شد تا زمین های تجاری استان کرمانشاه فروخته شود و مشکل راه دسترسی این پروژه بزرگ حل شود اما بعضی واحدهای راه و شهرسازی استان کرمانشاه کارشکنی کردند و گفتند اصلا زمین تجاری در سطح استان نداریم.

 

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب بیان می کند: در سفر مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی که در شهریور ماه امسال به استان کرمانشاه انجام گرفت مجدد مصوب شد تا زمین های تجاری استان کرمانشاه برای حل مشکل راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب فروخته شود.

 

مرادی اضافه کرد: منتخب مردم اسلام آبادغرب در انتخابات مجلس دهم نیز بر رفع مشکل از طریق مصوبات گذشته تاکید داشته و قرار شده تا بعد از شروع کار مجلس دهم از طریق مستندات نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند و امیدواریم در اولین سال شروع به کار مجلس دهم بتوانیم مشکل راه دسترسی مسکن مهر سراب شرف آباد را حل کنیم.

 

رد شایعه مقاوم نبودن واحدهای مسکن مهر سراب شرف آباد

 

مشکل کیفیت دغدغه ای جدی در خصوص مسکن مهر است و در زلزله سال گذشته برخی ساختمان ها با 4/5 ریشتر قدرت زلزله آسیب دیده است)ایرنا-7/5/94). این جمله افشین کریمی فرماندار اسلام آباد غرب در جلسه شورای مسکن مهر مردادماه امسال است.

 

در حالی این صحبت از جانب فرماندار اسلام آباد غرب مطرح می شود که مسئولین اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب آن را رد می کنند.

 

مسئول اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب در اینباره به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: تا کنون انتقادی از جانب فرماندار در این خصوص به بنده نرسیده است اما این پروژه ها بر اساس تفاهم نامه سه جانبه و یکسری الحاقیات در خصوص نحوه کیفیت واحدها و غیره از طریق وزارت راه و شهرسازی به استان ها ابلاغ شده و در همان راستا کار انجام شده است.

 

مرادی با بیان اینکه ((منظوز از بی کیفیت بودن را نمی فهمم)) ادامه می دهد: 23 ناظر سازمان نظام مهندسی بر روند ساخت واحدهای پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب نظارت دارند و علاوه بر آن ناظران مقیم سازمان بسیج مهندسین نیز از ابتدای پروژه تا سال 92 حضور داشته اند و خود اتحادیه مسکن مهر نیز یکسری ناظران معتمد را در پروژه قرار داده است.

 

وی ادامه می دهد: با توجه به این سه حوزه نظارت اگر کسی بگوید بی کیفیت است واقعا بعید به نظر می رسد و کیفیت پروژه مسکن مهر سراب شرف آباد اسلام آباد غرب در سطح استان کرمانشاه از جمله پروژه های برتر است.

 

آسانسور و راه دسترسی مهمترین مشکلات مسکن مهر اسلام آباد غرب

 

مرادی به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: آسانسور و راه دسترسی مهمترین مشکلات پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب است که مسئله راه دسترسی را از طریق نماینده منتخب مردم پیگیری می کنیم و بحث آسانسور نیز باید سازمان تحقیقات استاندارد تایید کند.

 

وی اضافه می کند: 500 واحد از واحدهای تحویل شده هم اکنون آسانسور دارند و مابقی نیز در طول سال جدید به بهره برداری می رسد.

 

بی مهری ها را نسبت به مسکن مهر کنار بگذاریم

 

بر همگان روشن است که مسکن مهر روزنه امید خانه دار شدن هزاران ایرانی است و از دولتی که شعار امید سر می دهد انتظار می رود تا این روزنه امید را کور نکند؛ هم اکنون که بیش از هزار خانوار اسلام آبادی در پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب موسوم به مسکن مهر شرف آباد ساکن هستند انتظار از دولت تسریع در رفع مشکلات این پروژه است.

 

راه دسترسی که حدود 3 سال است مکرر در مورد آن فقط حرف زده می شود نیاز به اقدام عملی دارد. پیمانکاری که امید خانه دار شدن چند صد خانوار را با ترک پیمان کور می کند و برخوردها نیز از طرف کارفرما کمرنگ است همه بی مهرهایی است که نسبت به مسکن مهر روا داشته شده است؛ باید بی مهری ها را نسبت به مسکن مهر کنار بگذاریم.

 

 انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد