گزارش/

معضل ترافیکی که دامن گیر شهرک جهاد اسلام آبادغرب شده است/معاون فرماندار: تا کنون مشکلی دیده نشده است

کد خبر: 294695
|
10:26 - 1395/02/05
نسخه چاپی
معضل ترافیکی که دامن گیر شهرک جهاد اسلام آبادغرب شده است/معاون فرماندار: تا کنون مشکلی دیده نشده است
اسلام آبادخبر:سال هاست تراکم روزافزون خودروها در ورودی شهرک جهاد و در مسیر ادارات کمیته امداد و تامین اجتماعی، باعث ایجاد نارضایتی مردم محله و کندی عبور و مرور شده است.

اسلام آباد خبر، معضلات ترافیکی از جمله مشکلاتی که امروز شهر اسلام آباد غرب با آن درگیر است و نمود این معضلات را می توان در خیابان های اصلی شهر به خوبی دید.هر چند که ترافیک و معضلات آن در شهر اسلام آباد غرب همانند شهرهای بزرگ نمود ندارد اما وجود همین مقدار از معضلات برای دومین شهر بزرگ استان کرمانشاه ممکن است در آینده نزدیک دردسر ساز شود.

 

یکی از همین معضلات ترافیکی که مردم و تعدادی از مسئولین شهرستان آن را با اسلام آباد خبر در میان گذاشته اند تراکم روزافزون خودروها در ورودی شهرک جهاد و در مسیر ادارات کمیته امداد و تامین اجتماعی است که باعث ایجاد نارضایتی مردم محله،کندی عبور و مرور و غیره شده است.

 

حجم خودروهای پارک شده در این مسیر بویژه در روزهای پایانی ماه ها باعث شده تا عملا رفت و آمد خودروها در این مسیر  به صورت یکطرفه انجام شود.

 

 

یکی از شهروندان این محله به خبرنگار اسلام آباد خبر می گوید: شلوغی این مسیر باعث می شود تا ما مجبور باشیم خودروی خود را چند کوچه آن طرف تر پارک کنیم و همین موضوع مشکلاتی را برای ما و همسایگان بوجود آورده است.

 

یک همشهری دیگر هم به خبرنگار ما گفت: در برخی روزهای شلوغ که مراجعه کنندگان به ادارات تامین اجتماعی یا کمیته امداد جای پارک در خیابان پیدا نمی کنند، خودرو های خود را در کوچه های اطراف و جلوی درب منازل مسکونی مردم محله  پارک می کنند که بارها منجر به درگیری لفظی ساکنان با رانندگان شده است.

 

وی جمعی از مردم محله مطرح کردند: از مسئولین انتظار می رود به شکلی این مشکل را حل کنند.

 

سعید کیانی رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اسلام آباد غرب نیز در گفتگو بااسلام آباد خبرمی گوید: این خیابان جوابگوی حجم مراجعه کنندگان نیست و به دلیل نارضایتی مراجعه کنندگان این موضوع را با شهرداری مطرح کردیم که در صورت امکان همانند مسیر بیمارستان نسبت به تعریض خیابان و ایجاد پارکینگ اقدام کنند.

 

وی افزود: شهرداری اعلام کرده که فعلا بودجه نداریم اما راهکارهای جایگزین آن است که مثلا مسیر یکطرفه شود هر چند که معضل پارک برطرف نمی شود.

 

همچنین هوشنگ رستمی رییس تامین اجتماعی اسلام آباد غرب نیز در اینباره به خبرنگاراسلام آباد خبرگفت: مراجعه کنندگان از این وضعیت ناراضی هستند و این مسئله را با شهرداری مطرح کردیم و نظر آنها نیز تعریض خیابان است.

 

وی افزود: یکی از بهترین راهکارها که موقتی است یکطرفه کردن خیابان می باشد تا حجم عبور و مرور کاهش پیدا کند البته این خیابان قبلا عریض بوده ولی به دلیل اضافه شدن بخشی از آن به پیاده رو عرض آن کاهش یافته است که با توجه به  بروز این مشکل شهرداری می تواندمجدد این قسمت پیاده رو بدون استفاده را به خیابان ملحق کند.

 

 

حمید رضابابایی معاون عمرانی فرماندار اسلام آباد غرب نیز در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون در مورد شلوغی این خیابات تصمیمی در شورای ترافیک اتخاذ شده یا خیر؟ گفت: تا این لحظه اعتراضی از جانب مردم به فرمانداری منعکس نشده و به همین دلیل فرض ما بر این است که روال عبور و مرور در آنجا طبیعی است.

 

وی افزود: اگر مردم در این زمینه اعتراضی دارند طی صورتجلسه ای مسائل را عنوان کنند تا مسئله در شورای ترافیک مطرح شود و کارشناسان ترافیکی نیز در این زمینه نظر دهند.

 

بابایی بیان کرد: باید دستگاه تخصصی در این زمینه نظر دهد و تا این لحظه نه ما و نه مردم و نه دستگاه تخصصی مشکلی را در این زمینه مشاهده نکرده است.

 

انتظار می رود با توجه به اینکه وجود این مشکل هم اکنون مطرح شده و اعلام نارضایتی مردم هم از زبان خود آنها و هم از زبان مسئولین ادارات تامین اجتماعی و کمیته امداد در این گزارش منعکس شده است شورای ترافیک شهرستان تصمیم لازم را برای رفع مشکل اتخاذ نماید.

 

 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها