پیگیری اسلآم آبادخبر از حقوق معوقه کارگران خدماتی شهرداری اسلام آبادغرب/

شهردار اسلام آبادغرب: کارگران 3 ماه حقوق معوقه دارند/ رییس اداره کار شهرستان: برخی شرکت های متخلف ردصلاحیت شده اند

کد خبر: 295277
|
11:54 - 1395/05/10
نسخه چاپی
شهردار اسلام آبادغرب: کارگران 3 ماه حقوق معوقه دارند/ رییس اداره کار شهرستان: برخی شرکت های متخلف ردصلاحیت شده اند
اسلام آبادخبر: کارگران خدماتی شرکت های طرف قرارداد شهرداری اسلام آبادغرب در حالی سرکار خود می‌روند که چندین ماه حقوق معوقه دارند که ترس از بیکاری مهر خموشی بر لب آنها زده و مشکلات اقتصادی برسر آنها سایه گسترانیده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، انتشار مطالب متعدد در شبکه های اجتماعی شهرستان، مبنی بر عدم پرداخت حقوق 5 ماهه کارگران شهرداری اسلام آبادغرب واکنش افکار عمومی را نسبت به این موضوع را در پی داشت که از مسئولین خواسته اند این موضوع  سریعا"رفع مشکل و حقوق کارگران مظلوم پرداخت گردد.

 

این پایگاه خبری بنا به خواسته برخی از کارگران خدماتی شهرداری جهت حقوق معوقه  ایشان پیگیری هایی را از مسئولین ذیربط انجام داده است.

 

همایون نوری شهردار اسلام آبادغرب در این رابطه به خبرنگاراسلام آباد خبر، گفت: کارگران خدماتی که طرف قرارداد پیمانکاران شهرداری هستند، 3 ماه حقوق معوقه دارند.

 

 

وی افزود: این مشکل در کل استان وجود دارد و نماینده شهرستان هم در حمایت از کلیه شهرداری های استان از وزارت کشور درخواست مساعدت نموده است.

 

نوری اظهار کرد: درآمد شهرداری برعکس ادارات دولتی توسط خود شهرداری تأمین می شود و کارهای خدماتی شهرداری از طریق مناقصه به 4 شرکت واگذار شده است که در حقوق کارگران بخشی از مشکلات را رفع کرده اند.

وی گفت: منافع برخی اشخاص در شهرداری تآمین نمی شود و به این خاطر دست به این جو سازی ها می زنند.

 

در این رابطه،  رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگاراسلام آبادخبراظهار کرد: طبق قانون ما با شرکت های خدماتی که حقوق کارگران را پرداخت نمی کنند دو نوع برخورد داریم؛ آنها را به دادگاه معرفی می نمائیم، بعد به کمیته تأئید صلاحیت شرکت های خدماتی استان معرفی می شوند.

 

 

بهمن صفری با بیان اینکه بیش از 200 نفر کارگر برای شرکت های خدماتی طرف قرارداد شهرداری کار می کنند، افزود: طی بازرسی های بعمل آمده توسط بازرسان این اداره تخلفاتی از جانب برخی شرکت های خدماتی مشاهده شده که به استناد قانون وظایف خود را در قبال ایشان انجام داده ایم و گزارش عدم صلاحیت برای برخی از شرکت ها ارسال شده است.

 

وی اضافه نمود: شهرداری اسلام آبادغرب به برخی از شرکت های خدماتی نامه داده که قصور از جانب این شرکت ها نیست و معوقات کارگران بخاطر این است که شهرداری پول پیمانکاران را پرداخت نکرده است.

 

صفری خاطرنشان کرد: خیلی از کارگران با وجود ظلم هایی که در حق آنها می شود شکایت نمی کنند، اما در مواردی برخی از کارگران نیز که از دست ظلم پیمانکاران به ستوه آمده و دردسر اخراج و بیکاری را بجان خریده اند، از دست برخی شرکت های خدماتی شکایت نموده اند که منجر به صدور حکم به نفع کارگر و محکومیت شرکت خدماتی مربوطه شده است.

 

مهدی پرویزی رییس شورای شهر اسلام آبادغرب نیز در این خصوص در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبر، اظهار کرد: به جد پیگیر رفع این مشکل هستیم و چندین جلسه با شهردار نیز در این خصوص برگزار شده است.

 

وی افزود: طی تصمیمات صورت گرفته، پرداخت حقوق معوق اردیبهشت ماه کارگران خدماتی، فضای سبز و شرکت های تأمین نیرو ظرف یک هفته آینده انجام خواهد شد و برای حقوق معوق 2 ماه خرداد و تیر نیز رایزنی هایی در حال انجام است.

 

 

وی با انتقاد از بزرگنمایی برخی رسانه ها گفت: انسان باید واقع بین باشد، واقعا" وضعیت مالی در شهرداری های کل کشور مطلبوب نیست.

مهندس پرویزی در پاسخ به سوال خبرنگار اسلام آبادخبر گفت: یکی از بندهای مناقصه های شهرداری این است که شرکت مربوطه تائید صلاحیت بروز داشته باشد و اگر شرکتی با وکالت کاری وظایف خود را به یک شخص حقیقی یا حقوقی واگذار کند، کلیه مسئولیت ها و عواقب ناشی از اقدامات آن بر عهده آن شرکت است.

 

وی خاطرنشان کرد: به شهردار و امور قراردادهای شهرداری تآکید شده است که حتما" این مورد در قرارداد پیمانکاران و شرکت های خدماتی طرف قرارداد شهرداری گنجانده شود که شرکت های پیمانکار توان مالی پرداخت حداقل دو ماه حقوق کارگران را داشته باشند تا در صورت ضرورت چنین مشکلاتی برای کارگران و شهرداری پیش نیاید.

 

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها