گزارش/

ماجرای نارضایتی یک بیمار از سرم بی کیفیت خارجی/وقتی 1لیتر مایع سرم از جان بیمار با ارزش تر می شود+عکس

کد خبر: 295449
|
14:43 - 1395/06/07
نسخه چاپی
ماجرای نارضایتی یک بیمار  از سرم بی کیفیت خارجی/وقتی 1لیتر مایع سرم از جان بیمار با ارزش تر می شود+عکس
اسلام آبادخبر: گزارشات مردمی رسیده به پایگاه خبری تحلیلی اسلام آبادخبر، حاکی از بی کیفیتی سرم های خارجی دارد که منجر به نارضایتی از عملکرد کادر درمانی بیمارستان اسلام آبادغرب شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، یکی از گزارشات مردمی رسیده به این پایگاه خبری حاکی از بی کیفیتی سرم های خارجی مورد استفاده دارد که این مسئله منجر به نارضایتی از عملکرد کادر درمانی بیمارستان اسلام آبادغرب شده است.

 

بر اساس این گزارش اخیرا یک مرد 60 ساله که سابقه حمله قلبی و بیماری تومور پروستات داشته بعلت تهوع و استفراغ به اورژانس بیمارستان مراجعه می کند که اورژانس وی را به بخش درمانگاه بیمارستان ارجاع می دهد. پزشک کشیک پس از معاینه احتمال ترشح سم از غده را می دهد و آزمایشاتی را تجویز کرده و اعلام می کند در صورتی که غده ترشح داشته یا درصد اوره بالا رفته باشه باید بیمار بستری شود و در فاصله آماده شدن جواب آزمایش یک سرم هم توسط پزشک برای بیمار تجویز می شود.

 

پس از چند دقیقه یکی از اعضای کادر درمانی برای وصل کردن سرم به بالای سر بیمار آمده که بعلت چکه کردن سرم آویزان بر روی بدن بیمار از محل وصل کردن لوله پلاستیکی به محفظه سرم، کار وصل کردم سرم به درازا می انجامد.

 

همراه بیمار به خبرنگاراسلام آباد خبرگفت: رفتم و دکتر کشیک را بالای سر بیمار آوردم و گفتم این سرم روی دست بیمارمان که سابقه ناراحتی قلبی دارد چکه می کند و وی را عصبی کرده است. هرچقدر پولش باشد می پردازم سرم را تعویض کنید، اما دکتر یک دستی به سرم زد و با خونسردی گفت مشکلی ندارد. جنس سرمش بی کیفیت است، به آن چسب بزنید.

 

 

وی ادامه داد: یک پرستار خانم دیگر هم آمد و مدتی چسب کاری کردن نتیجه نداد و رفت. دوباره همان پرستار آقای اولی آمد و معذرت خواهی کرد و گفت واقعا از دست این سرم های هندی بی کیفیت کلافه شدیم.

 

 

همراه بیمار گفت: 40 دقیقه طول کشید تا به قول خودشان سرم بی کیفیت هندی را چسب کاری کردند و از جای دیگر سوراخ کردند. در این مدت فقط به سرم رسیدگی می کردند و بی خیال وضعیت بیمار شده بودند. ما هم بخاطر بالا نرفتن فشار بیمارمان هیچ حرفی نزدیم و تحمل کردیم و بعد از اتمام سرم بخاطر عصبی شدن بیمار بدون مشورت پزشک بیمارستان را ترک کردیم.

 

 

وی افزود: واقعا وزارت بهداشت که شعار دغدغه سلامت مردم را می دهد باید در این منطقه محروم به فکر سلامت مردم باشد و فقط درست کردن یک چهاردیواری بنام بیمارستان و زدن تابلو برای مردم کافی نیست. لیاقت مردم شهید پرور اسلام آبادغرب که 8 سال دفاع مقدس زجر بمباران و جنگ را تحمل کردند بیش از اینهاست و دولت باید خدمات ویژه ای از نظر اعزام متخصص و دارو به مردم این منطقه داشته باشد نه اینکه تمام امکانات را به پایتخت و مراکز استان بفرستد.

 

 

توضیحات مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب

 

دکتر بیگرضایی مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب پس از بررسی این موضوع در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبر  اظهار داشت: دارو و تجهیزات پزشکی از طریق دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو تهیه می شود و در اختیار بیمارستان ها قرار می گیرد و بیمارستان در خصوص تهیه دارو نقشی ندارد.

 

وی افزود:  کادر درمانی بیمارستان ها و بخصوص مراکز دولتی،  اجازه  ندارند که سرم یا داروی بی کیفیت  را مصرف نمایند و هیچ اجباری در این خصوص وجود ندارد که سرم یا داروی بی کیفیت که منجر به نارضایتی بیمار شود برای وی وصل شود.

 

وی با بیان اینکه در حاضر بنا بر نیاز منطقه برخی مارک های سرم های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: طبق گزارشات واصله سرم های مربوطه هیچ گونه مشکلی نداشته و موضوع فوق الذکر ناشی از تکنیک عدم آشنایی فرد تجویز کننده بوده که قطعا با ایشان برخورد می شود و به پرسنل کشیک درمانی مربوطه تذکرات لازم داده می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد