باحضورنمایندگان دولت و مردم بررسی قرار گرفت/

بررسی مشکلات دهستان ها و روستاهای شهرستان اسلام آبادغرب

کد خبر: 295827
|
13:16 - 1395/08/18
نسخه چاپی
بررسی مشکلات دهستان ها و روستاهای شهرستان اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: با حضور نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در معیت فرماندار و مسئولین شهرستان برخی از مشکلات روستاهای بخش مرکزی و حمیل مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارشاسلام آباد خبر، طی دو روز گذشته با حضور نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در معیت فرماندار و مسئولین شهرستان برخی از مشکلات روستاهای بخش مرکزی و حمیل مورد بررسی قرار گرفت.

 

بر اساس این گزارش؛ در همایشی که باحضور معاون فرماندار ،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،بخشدار حمیل ،مدیر عامل گاز استان و جمعی از معاونین ادارات کل استان و مدیران شهرستان و دهیاران و شوراهای اسلامی بخش حمیل برگزار گردید مسائل و مشکلات بخش حمیل مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو درجمع مردم حمیل گفت ؛برای پیگیری و رفع مشکلات روستاهای منطقه باید کابینه ی منطقه ای  متشکل از دهیاران و شوراهای روستاها تشکیل شود و این به نوعی جلسه  مشارکتی دهیاران و مسولان برای  مدیریت و نظارت بر بخشهای مختلف می باشد.

 

 

وی افزود ؛ یکی از مشکلات بخش حمیل راه اصلی این بخش میباشد که به دلیل تاخیر در روند عملیات دوبانده کردن آن شاهد تلفات وخسارات زیادی در این مسیر می باشیم .

 

فلاحت پیشه بیان داشت:  از دیگر مشکلات روستاهای این بخش مشکلات حوزه کشاورزی میباشد که بخشی از آن به صورت مقطعی حل شده و تلاش می شود که بصورت کامل حل شود.

 

نماینده مردم اسلام آبادغرب گفت: برای رفع مشکلات روستاهای بخش حمیل در تلاشیم با ایجاد این کابینه با همدلی بین مردم به ویژه دهیاران با مسولان یک جریان تازه ای در توسعه منطقه حمیل شروع کنیم.

 

 

در این جلسه ابراهیم پیرویسی بخشدار حمیل در سخنانی اقدامات و خدمات انجام شده دولت در روستاهای این بخش را اعلام و نیازمندیهای موجود در راستای بهبود و توسعه حمیل را تشریح نمود.

 

حمیدرضابابایی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری نیز در این نشست ضمن پاسخگویی به مشکلات مطرح شده توسط دهیاران و شوراهای اسلامی اعتبارات عمرانی بخش حمیل را مطلوب اعلام و بیان داشت: از مجموع اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان سعی بر این شده بخش حمیل بصورت ویژه دیده شود.

 

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر، جلسه بررسی مسائل ومشکلات روستاهای دهستان حسن آباد وشیان از توابع بخش مرکزی با حضور حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم شریف اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی ، افشین کریمی فرماندار وتنی چند از مدیران استانی وشهرستانی در مسجد روستای باقرآباد علیاء برگزار گردید.

 

در این گردهمایی که دهیاران،اعضاء شوراهای اسلامی و اهالی روستاهای تابعه دو دهستان مذکور حضور داشتند بخشدار مرکزی طی گزارشی به تشریح  مقدورات ،ظرفیتها وخدمات صورت گرفته در راستای توسعه و رفاه وخدمت به روستاهای تابعه دو دهستان پرداخت بطوریکه که پوشش 100%بهره گیری از راه آسفالته، بهره مندی 85%درصدی از نعمت گاز طبیعی خانگی (تا دو ماه آینده 100%)، تحت پوشش قرار گرفتن بالغ بر 90%  روستاهای موصوف از آب شرب ،سالم وبهداشتی (تحت پوشش شبکه آب وفاضلاب روستایی)و اجرای حداقل یک فاز طرح هادی در بالغ بر 55% روستاهای موصوف،هزینه کرد 4200 میلیارد ریال در شش ماهه نخست سال جاری از محل اعتبارات دهیاری ها را بخشی از خدمات صورت گرفته عنوان گردید.

 

 

در ادامه برخی از مسائل ومشکلات عمومی روستاهای موصوف از قبیل وضعیت نامناسب آسفالت  محور اصلی دهستانهای شیان ،حسن آباد وضرورت روکش آن به طول 60کیلومتر،تخریب معابر روستایی بر اثر حفاری لوله گذاری گاز ولزوم تسریع پرداخت خسارت ناشی از آن  با توجه به در پیش بودن فصل سرما به منظور ترمیم حفاریهای صورت گرفته، پوشش نامناسب آنتن دهی تلفن همراه و همچنین اتصال به شبکه جهانی اینترنت بیان گردید و مدیران استانی مربوطه از جمله مدیر عامل شرکت گاز استان،معاونین ادارات کل راه وشهرسازی،راهداری و حمل ونقل جاده ای وبنیاد مسکن استان در ارتباط با رفع مشکلات مطروحه مرتبط با دستگاه خویش مطالبی بیان ودر جهت رفع آنها قول مساعد دادند.

 

در ادامه این گردهمایی دکتر فلاحت پیشه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان پیگیریهای صورت گرفته در ارتباط با روکش آسفالت محور مورد بحث وهمچنین محورهای اصلی سایر مناطق شهرستان وتخصیص اعتبار لازم پیرامون انجام موضوع،دریافت مجوز وقول مساعد بنیاد مسکن کشور مبنی بر اختیار قرار دادن سهمیه ویژه قیر رایگان به شهرستان، پیگیری ارتقاء دو دهستان به بخش ولزوم همدلی وهمراهی مردم در انجام منظور پس از طی طریق قانونی آن،تلاش در جهت گنجاندن توجه ویژه به روستاها در برنامه ششم توسعه از جمله نظام جامع مدیریت روستایی،برخورداری ایثارگران کمتر از 6 ماه ایثارگری وهمچنین جانبازان کمتر از 25%جانبازی در جهت دریافت مستمری مطالبی بیان نمود.

 

وی در ادامه از روستاییان درخواست کرد: با مشورت با یکدیگر نسبت به تشکیل گروههای منسجم منطقه ای جهت پیگیری وانعکاس مشکلات  به دستگاههایی اجرایی اقدام نمایید که در این راستا اظهار داشتند بنده نیز همه جانبه نسبت به پیگیری موضوعات احصاء شده اقدام می نمایم.

 

 

در پایان فرماندار شهرستان به تبیین عملکرد دولت تدبیر وامید در ابعاد مختلف از جمله کنترل تورم، ارائه خدمات قابل توجه به روستاها با وجود محدودیت های مالی ، ترمیم چهره بین المللی جمهوری اسلامی ایران در ساختار جهانی و بهبود روابط در عرصه سیاست خارجی وایجاد فرصتهای عدیده با نگاه عقلانی در عین حفظ کرامت وعزت جمهوری اسلامی پرداخت.

 

وی تصریح نمود: بدون شک نتایج تلاشهایی مطلوب دولت روز به روز بیشتر نمود پیدا خواهد کرد و رویه نامیمون هرروز یک تهدید به هر روز یک فرصت در جهت خدمت ورفاه مردم تبدیل گردیده است .

 

کریمی رویکرد دولت در سطح ملی ، استانی وشهرستانی را نگاه تعامل گرایانه  با تمامی دستگاهها ونهادهای خارج از دولت(سایر قوا) در جهت ارائه خدمت مضاعف به مردم با رعایت استقلال نگرش سیاسی توصیف نمود.

 

وی در پایان از عموم روستاییان، دهیاران وشوراهای اسلامی لزوم همدلی وهمکاری  در اجرای پروژهای عمرانی را در جهت توسعه هرچه بیشتر شهرستان را خواستار شدند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد