گزارش/

ماجرای کشف کشک های غیربهداشتی در اسلام آبادغرب/ لزوم برخورد مسئولین با نظارت های کشکی

کد خبر: 296186
|
11:42 - 1395/11/02
نسخه چاپی
ماجرای کشف کشک های غیربهداشتی در اسلام آبادغرب/ لزوم برخورد مسئولین با نظارت های کشکی
اسلام آبادخبر: در هفته گذشته مقادیری کشک غیر بهداشتی که از پنیر فاسد و تاریخ مصرف گذشته در محل دفن زباله های شهر اسلام آبادغرب تهیه شده ، کشف و معدوم گردیده است. که با توجه به مسکوت ماندن آن موضوع پیگیری شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، در هفته گذشته مقادیری کشک غیر بهداشتی که از پنیر فاسد و تاریخ مصرف گذشته در محل دفن زباله های شهر اسلام آبادغرب تهیه شده ، کشف و معدوم گردیده است.

 

خبرنگار این پایگاه خبری با توجه به اهمیت سلامت مردم این موضوع را پیگیری نموده؛ خبرنگار ما ابتدا با مراجعه به دفتر شهردار اسلام آباد موضوع را جویا شدند، که شهردار عنوان کرد بهتر است این موضوع در رسانه ها مطرح نشود، اما خبرنگار ما به ایشان اطلاع داد که این موضوع توسط یک مقام مسئول شهرستان از تریبون رسمی در جمع آحاد مردم مطرح شده که ضمن تشکر از کشف به موقع این مواد غیر بهداشتی، از عدم نظارت مسئولین انتقاد نموده است.

 

همایون نوری شهردار اسلام آبادغرب در این رابطه به خبرنگار اسلام آباد خبرگفت: روز جمعه هفته گذشته به من اطلاع داده شد که چنین موردی مشاهده شده، که سریعا" ضمن اطلاع به  شبکه بهداشت  و اداره اماکن،  نیروهای شهرداری را به منطقه اعزام کردیم و مشاهده کردیم؛ پنیری که در یک کارخانه فرواده های لبنی تاریخ مصرف آن گذشته بود، در محل دفن زباله های شهری تخلیه شده و کارگران محل اقدام به تهیه کشک از این مواد کرده بودند.

 

 

وی افزود:  کشک تهیه شده بر روی زباله های آستر بیمارستانی  در آن مکان گذاشته شده بود تا  پس ازخشک شدن به بازار عرضه شود، که با اطلاع به موقع  جلوی این اقدام گرفته شد.


مهندس نوری گفت: پس از صورتجلسه عملیات معدوم سازی کشک های غیر بهداشتی انجام گردید، و  افراد خاطی جهت طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.


وی با بیان اینکه؛ این افراد کارگر شهرداری نیستند، افزود:  این مکان دفن زباله های شهر اسلام آبادغرب به پیمانکار سپرده شده، و این گونه که به ما اطلاع داده اند این افراد در ازای مبلغی که به پیمانکار می دادند برای جداسازی و جمع آوری ضایعات در این مکان فعالیت می کردند و در عوض ضایعات جمع شده را برای خودشان  به فروش می رساندند.


شهردار اسلام آبادغرب گفت: پیمانکار مربوطه نیز به دستگاه قضایی معرفی شده و اگر متخلف شناخته شود قرارداد وی فسخ خواهد شد.

 

 

دکتر نادری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلام آبادغرب نیز در این خصوص در گفتگو با خبرنگار اسلام آباد خبر اظهار کرد: بهداشت متولی سلامت مردم است و این بدین معنی است  که علاوه بر اینکه وظایف خود را انجام دهیم، سایر ادارات را نیز رصد نماییم و ناظر بر سلامت ایشان باشیم.

 

 

وی افزود: در هفته گذشته یکی از کارخانه های فرواده های لبنی مقداری پنیر تاریخ گذشته به محل دفن زباله های شهرستان انتقال داده، هرچند که وظیفه ایشان این بوده که آن را معدوم نماید، اما این کار را انجام نداده و افرادی سودجو  در آن محل از پنیر های فاسد اقدام به تهیه کشک نموده اند.

 

دکتر نادری گفت: به محض اطلاع همکاران ما به محل اعزام شده  و ضمن صورتجلسه با حضور دستگاه های ذیربط نسبت به معدوم سازی مواد فاسد اقدام گردید.

 

وی افزود: این مکان در اختیار پیمانکار طرف قرارداد شهرداری بوده، و شهرداری بر عملکرد پیمانکار نظارت دارد، و طبعا" می بایست ورود افراد غیر به این مکان ممنوع باشد و شهرداری باید نظارت خود را بر مکان دفن زباله های شهر بیشتر نماید.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در پاسخ به این سوال خبرنگار اسلام آبادخبر، که آیا این گونه موارد غیر بهداشتی اولین بار است در شهرستان مشاهده می شود؟ گفت: تأکید همیشگی ما به مردم این است که؛ پیشگیری بهتر از درمان است، لذا مردم باید مواد خوراکی و فراورده های لبنی از مغازه ها و مکان های مورد اعتماد و مطمئن خریداری نماید.

 

به گزارشاسلام آباد خبر، همانطور که از مصاحبه دو مدیر گرانقدرشهرستان برداشت می شود؛ نظارت حلقه مفقوده این ماجرا بوده و اگر مسئولین ذیربط با این چنین نظارت های کشکی برخورد نکنند، در آینده مواد خوراکی امثال چنین کشک های فاسد و غیر بهداشتی به خورد مردم داده می شود و معلوم نیست  با توجه به مشکلات اقتصادی مردم چه بلایی بر سر افراد ضعیف و بی بضاعت جامعه خواهد آمد، چون بیشتر این قشر  به سمت خرید اقلام ارزان قیمت مواد خوراکی به ویژه از دست فروش ها می روند که  علاوه بر عدم نظارت امکان ردیابی آنها نیز خیلی پایین است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد