گزارش/

ساماندهی دست فروشان میوه فروش در اسلام آبادغرب/ تعیین تکلیف 40 غرفه متروکه شهرداری

کد خبر: 296223
|
13:47 - 1395/11/07
نسخه چاپی
ساماندهی دست فروشان میوه فروش در اسلام آبادغرب/ تعیین تکلیف 40 غرفه متروکه شهرداری
اسلام آبادخبر: شهرداری اسلام آبادغرب به دستور دادستانی مکلف به تعیین تکلیف 40 غرفه متروکه در مرکز شهر شده و با وصف اینکه بحث واگذاری غرفه ها به مددجویان کمیته امداد یا دست فروشان مطرح شده، قرار است به مزایده عمومی گذاشته شوند.

 

به گزارشاسلام آباد خبر،  یکی از راه های امرار معاش جمعی از اقشار نیازمند و ضعیف جامعه در شهرستان اسلام آبادغرب " دست فروشی" می باشد و با توجه به پهن کردن بساط تعدادی از این دست فروشان میوه فروش در مرکز شهر اسلام آبادغرب، به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است که هم حقوق شهروندی سایر افراد جامعه زیر پا گذاشته شده و هم از لحاظ ظاهری، چهره نا زیبایی برای شهر ایجاد کرده و علاوه بر آن در برخی از ساعات پر تردد موجب ایجاد ترافیک در مرکز شهر اسلام آبادغرب می شوند.

 

 

مسئولین شهرستان بخاطر بیکاری و موجود نبودن کار و اشتغال در منطقه کج دار و مریز با دست فروشان این شهر مدارا کرده، اما بخاطر مشکلات اقتصادی تعداد این قشر روز به روز افزایش یافته و برخی اوقات  مدارای بیش از حد بعنوان یک حق و طلب برای این گروه مبدل شده، تا حدی که در نوروز سال گذشته که بحث ساماندهی و در اختیار گذاشتن قسمتی از پارک ملت برای این گروه دست فروش مطرح شد، ایشان به رفتن به مکان مورد نظر رضایت ندادند و اعلام کردند ما باید در مرکز شهر و در دسترس مشتریان باشیم.

 

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر،اخیرا" بحث ساماندهی دست فروشان باز هم مطرح شده و در این راستا؛ با حضور دادستانی در معیت امام جمعه و فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از غرفه های متروک شهرداری واقع در حاشیه رودخانه امتداد میدان هدایت به سمت بلوار معلم بازدید بعمل آمد.

 

براساس این گزارش؛ بیش از ۴۰ غرفه چند سال پپیش توسط شهرداری ایجاد شده که بعلت عدم استفاده به  محلی ناامن برای اهالی به لحاظ تجمع معتادان و ... تبدیل گردیده است.

 

 

در این بازدید رایزنی بعمل آمد؛ که شهرداری در قالب مزایده این غرفه ها را در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قرار داده تا ضمن پیشگیری از وقوع جرم و زمینه های بزهکاری به محلی برای خودکفایی مددجویان کمیته امداد شهرستان تبدیل گردد.


صادق عزیزی دادستان شهرستان در این خصوص گفت: لازم است کلیه مسئولان اهتمام در امر اشتغال زايي در سطح شهرستان را سرلوحه امور خود قرار دهند تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و سطح وقوع جرائم که بخش عمده ای از آن بعلت مشکلات اقتصادی است باشیم.

 

کیکاوسی مسئول روابط عمومی شهرداری اسلام آبادغرب در این خصوص به خبرنگاراسلام آباد خبر،گفت: آگهی مزایده عمومی واگذاری این غرفه ها از طریق روزنامه ها و رسانه های مجازی و نصب بنر در سطح شهر اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

وی با بان اینکه؛ مردم جهت کسب اطلاعات بیشتر به املاک شهرداری مراجع نمایند، گفت: شرکت برای عموم در این مزایده آزاد است.


به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر،شهرداری قبلا" نیز  با همکاری سایر دستگاه های شهرستان جمع کثیری از دست فروشان را در روبروی کارخانه قند در مکانی موسوم به بازار بمبه ای ساماندهی نموده است و بهتر است این بار نیز در راستای حل معضل دست فروشان میوه فروش اولویت را به این قشر مستضعف یا مددجویان کمیته امداد بدهد.

 

  با واگذاری غرفه های شهرداری بصورت نقد یا اقساط به این قشر مستضعف دست فروش، ضمن اینکه مکان نا امن غرفه های متروکه سر  سامان می گیرد اولا"  در راستای ارتقاء سطح معیشت مستضعفین گامی برداشته و ثانیا" با وجود چند خیابان فرعی در حاشیه این غرفه حجم ترافیک و سد معبر در مرکز شهر به طور چشم گیری کاهش خواهد یافت.

 

لذا با مطرح شدن واگذاری این غرفه ها به مددجویان کمیته امداد یا دست فروشان وسط بازار، بحث مزایده عمومی و حضور عموم مردم در این مزایده یک بحث درخور توجه و قابل تأمل است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد