گزارش/

بی توجهی دولت یازدهم به پروژه مسکن مهر اسلام آبادغرب/ از کارشکنی تا رفع نشدن مشکلات موجود

کد خبر: 297381
|
14:42 - 1396/03/23
نسخه چاپی
بی توجهی دولت یازدهم به پروژه مسکن مهر اسلام آبادغرب/ از کارشکنی تا رفع نشدن مشکلات موجود
اسلام آبادخبر: پروژه 1980 واحدی مسکن مهر اسلام آباد غرب یکی از بزرگترین پروژه های مسکن مهر در سطح استان کرمانشاه می باشدکه بعلت بی مهری دولت و مسئولین این پروژه با تاخیر فراوان هنوز به پایان نرسیده و علاوه بر آن با مشکل مهم راه دسترسی مواجه است.

به گزارشاسلام آباد خبر، پروژه 1980 واحدی مسکن مهر اسلام آباد غرب یکی از بزرگترین پروژه های مسکن مهر در سطح استان کرمانشاه می باشد که در دو فاز طراحی  و در حال ساخت است،که بعلت بی مهری دولت و مسئولین این پروژه با تاخیر فراوان هنوز به پایان نرسیده و علاوه بر آن با مشکل مهم راه دسترسی مواجه است است.

 

با وصف اینکه تعداد زیادی از پروژه های فاز یک تحویل شده و بیش از 2 سال است که مالکین در این واحد ها سکونت دارند، و مشکلاتی نظیر افت فشار آب در تابستان و مشکل آسانسور و بعضا" مشکلات به کار بردن مصالح یا لوزم با کیفیت پایین برقی، شیرآلات و... دارند اما راه دسترسی مناسب از مهمترین مشکلات اهالی این شهرک است و مردم برای تردد از جاده موقت که از خیابان شهید کلانتری در محله شلوغ شهرستانی می گذرد استفاده می کنند که با توجه به نداشتن ظرفیت حجم تردد سنگین موجب نارضایتی هم برای اهالی شهرستانی و هم اهالی مسکن مهر شده است.

 

 

 

دکتر فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس، اخیرا" سوالی  از وزیر راه و شهرسازی را مطرح کرده؛ چرا راه دسترسی مسکن مهر شهرستان اسلام آباد غرب احداث نمی شود؟

فلاحت پیشه در این سوال آورده است: << طرح مسکن مهر شهرستان اسلام آباد غرب یکی از بزرگترین طرح های غرب کشور در مقیاس جمعیت و وسعت می باشد.
متاسفانه به دلیل کم کاری و تخلف آشکار هنوز راه دسترسی اصلی این مجتمع احداث نشده است،و چندین بار جلسه با حضور مسولین وزارتخانه نتیجه نداد است.
تداوم تاخیری در اجرای طرح فوق منجر به نارضایتی بر حق مردم شده است. ولی بی تفاوتی مسولان وزارتخانه ادامه دارد. >>

 

شهرام مرادی مدیرعامل اسبق اتحادیه مسکن مهر شهید نژاد رضایی پیش از این در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد:راه دسترسی مناسب برای مسکن مهر اسلام آباد غرب یکی از مشکلات ریشه دار این پروژه است.مشکلی که حل آن در اواخر دولت دهم کلید خورد و در دولت یازدهم فقط به عمر آن افزوده شد.

وی افزود: در زمان وزارت آقای نیکزاد در دولت دهم، ایشان یک میلیارد تومان به حساب راه و شهرسازی استان کرمانشاه برای رفع مشکل راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب واریز کردند و  قرار شد تا زمین های تجاری استان کرمانشاه فروخته شود و مشکل راه دسترسی این پروژه بزرگ حل گردد اما بعضی واحدهای راه و شهرسازی استان کرمانشاه کارشکنی کردند و گفتند اصلا زمین تجاری در سطح استان نداریم.

 

 

مسئول پیشین اتحادیه مسکن مهر اسلام آباد غرب بیان کرد: در سفر مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم که در شهریور ماه سال 95  به استان کرمانشاه انجام گرفت مجدد مصوب شد تا زمین های تجاری استان کرمانشاه برای حل مشکل راه دسترسی پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب فروخته شود، اما تا  امروز فقط مکاتبه می شود و مصوبه بی عمل تنظیم می گردد و مشکل راه دسترسی ادامه دارد.

 

حمیدرضا بابایی  معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری اسلام آبادغرب، نیز دراین رابطه  به خبرنگار اسلام آباد خبرگفت: وزیر دولت دهم  اعلام کرده که این جاده را احداث می کنم، اما در عمل انجام نشده و ما طبق مصوبات قبلی با هماهنگی نماینده شهرستان پیگیر هستیم که آن مصوبات را به کرسی بنشانیم.

 

وی افزود: قرار براین بوده مسکن و شهرسازی استان یک سری زمین های خود را به فروش بگذارد و هزینه آن را برای احداث راه دسترسی مسکن مهر اسلام آبادغرب تخصیص دهد.

 

مهندس بابایی عنوان کرد: برای  راه دسترسی مسکن مهر یک طرح  خیابان 45 متری و یک طرح کوچتر وجود دارد، از طرفی چون این پروژه در طرح تفصیلی شهر قرار گرفته, قرار بوده شهرداری اسلام آبادغرب با حدود 15 نفر از معارضین و مالکین زمین های منطقه که  در مسیر جاده مسکن مهر قرار دارد مذاکره نمایند و طرح ها را ارائه دهند که هنوز این اقدام صورت نگرفته است.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اسلام آبادخبر، در خصوص عبور راه دسترسی از شهرک ولیعصر گفت: چنین طرحی نبوده و این فقط پیشنهاد شهرداری بوده که بخاطر وجود یک پل آماده در مسیر و باعث کاهش هزینه ها میشده ولی باز هم تعدادی معارض زمین خصوصی در این مسیر قرار دارد که قیمت خیلی بالایی را برای فروش زمین های خود مطالبه می نمایند.

 

 

به گزارشاسلام آباد خبر، هم اکنون که بیش از هزار خانوار اسلام آبادی در پروژه مسکن مهر اسلام آباد غرب موسوم به مسکن مهر شرف آباد(شهید نژادرضایی) ساکن هستند، از دولتمردانی که شعار تدبیر و امید سر می دهند انتظار می رود بی مهرهایی که نسبت به مسکن مهر روا داشته شده است؛ کنارگذاشته و برای رفع مشکلات این پروژه تدبیری اندیشیده شود و راه دسترسی این شهرک که در دولت یازدهم هیچ اقدام مثبتی برای آن نشده و بیش از 4 سال است مکرر در مورد آن فقط حرف زده می شود و همچنین رسیدگی به سایر مشکلات موجود و تکمیل و تحویل  واحد های باقیمانده مسکن مهربه قشر مستضعف را  با اقدام عملی  جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها