گزارش/

سراب شرف آباد ظرفیتی رها شده در اسلام آبادغرب/ کوتاهی مسئولین در وظایف نظارتی خویش

کد خبر: 297512
|
23:29 - 1396/04/07
نسخه چاپی
سراب شرف آباد ظرفیتی رها شده در اسلام آبادغرب/ کوتاهی مسئولین در وظایف نظارتی خویش
اسلام آبادخبر: متاسفانه بی توجهی و به عبارتی بهتر، رها نمودن سراب زیبای شرف آباد باعث شده که نه تنها هیچ معرفی از آن صورت نگیرد بلکه از ظرفیت گردشگری آن به هیچ عنوان استفاده مطلوب نگردیده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، سراب شرف آباد اسلام آبادغرب در گذشته یکی از زیبا ترین مناطق تفریحی اسلام آباد غرب بوده است.

 

مرغابیان مهاجر و پرستوها و دیگر پرندگان مانند سار به وفور در این سراب یافت می شد، درختان سبز متراکم و نیزارهای زیبا و خیال انگیز و هوایی پرنیانی هر میهمانی را غرق خیال و شادمانی می کرد.

 

 

 

 
تپه سراب شرف آباد مربوط به مس و سنگ است و در اسلام آبادغرب، پای کوه شرف آباد واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۸۱۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر، سراب شرف آباد اسلام آبادغرب هم اکنون دستخوش تغییرات زیادی شده است و برای مثال مسکن مهر این شهرستان در محدوده نزدیک به این سراب ساخته شده است و یا  در بخش ورودی جنوبی سراب از سمت پادگان الله اکبر پارک ، شهربازی، تالار، مجموعه ورزشی و دریاچه ای احداث گردیده است که مقطعی از زمان در چند سال گذشته مورد توجه مردم بوده است.


متاسفانه بی توجهی و به عبارتی بهتر، رها نمودن این منطقه زیبا باعث شده که نه تنها هیچ معرفی از آن صورت نگیرد بلکه از ظرفیت گردشگری آن به هیچ عنوان استفاده مطلوب نگردیده است.

 

 

در این رابطه؛ شهرام علی یاری مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان در گفتگو بااسلام آبادخبر اظهار کرد: سراب شرف آباد جزو مناطق مصوب گردشگری نمی باشد فقط یک مکان تفریحی محسوب می شود و مدیریت آن با شهرداری اسلام آبادغرب است.

 

همایون نوری شهردار اسلام آبادغرب نیز در این خصوص گفت: شهرداری برای سراب شرف آباد برنامه ای نداشته است.

 

بدیهی ست؛ که فارغ از بحث سراب شرف آباد، پارک حاشیه سراب که مسئولیت آن برعهده شهرداری است که در برخی از قسمت ها ویران شده و هیچ گونه کار مرمت و بازسازی در چند سال اخیر در آن صورت نگرفته است.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر، بسیاری از خانواده های اسلام آبادی برای گذراندن لحظاتی شاد در تعطیلات پایان هفته به سراب کرند در شهر همجوار دالاهو می روند، این در حالی است که  توجه مسئولین ذیربط به ظرفیت این نعمت خدادادی( سراب شرف آباد) با مشارکت بخش خصوصی می توانست هم منطقه ای زیبا و باصفا برای گردشگران بومی و غیربومی ایجاد کند و این منطقه را از رکود برهاند و هم اشتغالزایی را برای جوانان جویای کار به دنبال داشته باشد.

 

 

شایان ذکر است؛ جنبه دیگر این گزارش وظیفه دولت و کوتاهی مسئولین دولتی در شهرستان جهت فراهم نمودن امکانات تفریحی سالم برای مردم و توجه به نیاز مردم به شادی و امید جهت آرامش روحی روانی و کاهش ناهنجاری های اجتماعی می باشد.

 

هرچند بی خیالی شهرداری و شورای شهر در این رابطه غیرقابل کتمان است اما سهل انگاری مدیران ناظر دولتی نیز به وضوح مشهود است، چون دیده می شود دولت فعلی در حال حاضر برای ایجاد پارک و بوستان در حاشیه روستاهای شهرستان مبالغ هنگفتی را هزینه می کند اما در شهر اسلام آبادغرب بعلت عدم نظارت و غفلت مسئولین، سرمایه عظیم  پارک ها و اماکن تفریحی که متعلق به بیت المال است تا سرحد ویرانی رها شده است.

 

 

به گزارشاسلام آباد خبر، اگر این موضوع برای مسئولین دولتی شهرستان و استان اهمیت داشته باشد می توانند با یک تیر دونشان را بزنند یعنی با اختصاص بودجه لازم جهت احداث و عبور جاده مسکن مهر شهید نژادرضایی از کنار پارک و سراب شرف آباد هم مشکل راه دسترسی مسکن مهر حل می شود و هم این سرمایه ارزشمند را از رکود و بن بست رهایی می بخشند و با حضور دوباره مردم در این اماکن تفریحی هم جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و هم آبادانی را بدنبال خواهد داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد