معرفی یکی از شاخصه های گردشگری دالاهو در استان کرمانشاه؛

«زمکان» +عکس

کد خبر: 302491
|
13:21 - 1397/05/10
نسخه چاپی
«زمکان» +عکس
اسلام آبادخبر: سد زمکان که در دره هاي بسيار زيبای منطقه دالاهو قرار گرفته موفق به مهار ميليونها متر مكعب از آبهاي روان استان و تحت پوشش گرفتن اراضي ديم منطقه و ايجاد يك فضاي توريستي و تفريحي منحصر به فرد در استان کرمانشاه شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، سد زمکان بر روی رودخانه زمکان در نزدیکی روستای توت شامی شهرستان دالاهو، در دره هاي بسيار زيبای منطقه ساخته شده موفق به مهار ميليونها متر مكعب از آبهاي روان استان و تحت پوشش گرفتن اراضي ديم منطقه و ايجاد يك فضاي توريستي و تفريحي منحصر به فرد در استان کرمانشاه شده است.

 

 
ساخت سد زمکان  با حجم مخزن 23 میلیون متر مکعب، از نیمه دوم سال ۱۳۸۵ آغاز شده  که در سوم مرداد 96 با حضوراسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و حمید چیت چیان وزیر نیرو آبگیری شد.

 

 

رودخانه زیبای زمکان از روستای توت شامی سرچشمه گرفته و پس از عبور از روستای گوره جوب در بخش گهواره شهرستان دالاهو، منطقه سر آسیاب، علیکه و جاماسب در حوالی روستای بانزلانی سفلی به سد زمکان می ریزد، محل سد در ۷۵ کیلومتری اسلام آباد غرب و۹ کیلومتری بخش گهواره در شهرستان دالاهو واقع شده است.

 

طول رودخانه زمکان بیش از ۵۰ کیلومتر است که از بخش هایی از منطقه ثلاث باباجانی می گذرد و در نهایت به رودخانه سیروان سرریز می شود.

 

 

جهانبخش حیدری فرماندار دالاهو در خصوص معرفی شاخصه های گردشگری این شهرستان گفت: برنامه ای مستند با موضوع معرفی ویژگی های شهرستان و شاخصه های گردشگری شامل آثار تاریخی، مذهبی، گردشگری، صنایع دستی، سوغات، موسیقی، گویش و… در حال ساخت است.

 

 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها