نگاهی به آثار حاضر درجشنواره ملی تئاتر مرصاد اسلام آبادغرب؛

"خاک شرین"، "هشت" و "میراثی برای یک پرستار جنگی"

کد خبر: 302612
|
09:57 - 1397/05/23
نسخه چاپی
"خاک شرین"، "هشت" و "میراثی برای یک پرستار جنگی"
اسلام آبادخبر: "خاک شرین" ، "هشت" و "میراثی برای یک پرستار جنگی"، از آثار حاضر درجشنواره ملی تئاتر مرصاد اسلام آبادغرب هستند.

به گزارشاسلام آباد خبر، "خاک شرین"، "هشت" و "میراثی برای یک پرستار جنگی"، از آثار حاضر درجشنواره ملی تئاتر مرصاد اسلام آبادغرب هستند که روز گذشته در اولین روز دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در بخش های صحنه ای و خیابانی با استقبال مردم اجرا شدند.

 

خاک شیرین روایتگر خانواده ای کرد زبان از غرب کشور است که داستان زندگی معمولی آنها با اتفاقات ویژه ای ناشی از جنگ تحمیلی گره خورده و وقایع متعددی را برای اعضای خانواده به ویژه دختری به نام شیرین رقم می زند. قصه داستان در عین طنزپردازی به وقایع حماسی و گاهاً سخت و جدی اشاره دارد.

 

نویسنده این اثر نمایشی آقای حامد مکملی و کارگردان هنری نیز مرتضی نجفی است که از شهرستان قزوین در این جشنواره حضور یافته اند.

 

 

«میراثی برای یک پرستار جنگی» اثری از هنرمندان شهرستان فسا از توابع استان فارس با حضور در دهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد اولین اجرای خود را در مقابل مسجد جامع شهرستان اسلام آباد غرب برگزار کرد.

 

این نمایش خیابانی روایتگر فداکاری ها و دغدغه های پرستاری خانم است که در جبهه های جنگی در دوران دفاع مقدس به خدمت مشغول گردیده و گوشه ای از ایثارگری های پرستاران حاضر در دفاع مقدس را روایت می کند.

 

این اثر به نویسندگی خانم نورا لک و کارگردانی خانم صدیقه (نسیم) شکر از شهرستان فسا در این جشنواره حضور پیدا کرده است.

 

نمایش خیابانی هشت به نویسندگی حیدر رضایی و کارگردانی مجتبی خلیلی از  استان اصفهان در دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد حضور پیدا کرده است.

اولین اجرای این نمایش در گلزار شهدای همزمان با مراسم افتتاحیه و دومین اجرای آن  شب گذشته در محل مسکن مهر با استقبال پر شور مردم برگزار گردید.

داستان نمایش روایتگر خانواده ای کرد زبان است که با توسل به امام هشتم امام رضا علیه السلام صاحب فرزندی می گردند که محمدرضا نام می گیرد. محمدرضا مردانی در دوران دفاع مقدس به شهادت می رسد.این شهید قبل از شهادت آرزوی زیارت امام رضا(ع) را داشته، اما بعد از شهادت مشخص می شود که پیکر این شهید اشتباهی به مشهد الرضا(ع) منتقل شده است.

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد