با معرفی نفرات برتر/

دهمین جشنواره ملی تئاتر «مرصاد» به کار خود خاتمه داد

کد خبر: 302634
|
09:24 - 1397/05/27
نسخه چاپی
دهمین جشنواره ملی تئاتر «مرصاد» به کار خود خاتمه داد
اسلام آبادخبر: دهمین جشنواره ملی تئاتر «مرصاد» با معرفی نفرات برتر به کار خود خاتمه داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، بعد از چهار روز رقابت ۲۲ اثر در جشنواره ملی تئاتر مرصاد، این جشنواره با معرفی نفرات و آثار برتر به کار خود پایان داد و شامگاه روز گذشته مراسم اختتامیه آن با حضور مسئولان استان برگزار شد.

 

فراخوان این جشنواره از ۲۳ اسفند ۹۶ در ۲ بخش صحنه‌ای و خیابانی در ۵ موضوع از جمله دفاع مقدس، ایثار و شهادت، مدافعان حرم، آسیب‌های اجتماعی و موضوع آزاد ارائه شد.

 

در مجموع از ۱۱۲ اثر ارسال شده به دبیرخانه، ۲۲ اثر توسط هیات داوران انتخاب شد که ۱۲ اثر آن مربوط به تئاتر صحنه ای، ۸ اثر تئاترخیابانی و یک اثر جمعی و یک اثر مهمان بود.

 

در این مراسم مسئولان حاضر به یاد مرحوم عزت‌الله انتظامی بازیگر فقید سینمای ایران که امروز درگذشت شمع روشن کردند و یاد عزت سینمای ایران را گرامی داشتند.

 

تجلیل از پیشکسوتان تئاتر اسلام‌آباد غرب از دیگر برنامه‌های دهین جشنواره تئاتر مرصاد بود که در این مراسم از سید مجتبی رضابیگی، قباد دارابی، بهزاد حیدری و مجید حسینی تجلیل شد.

اهدای عصای یکی از گروه‌های تئاتر به قاسم زارع بازیگر نام‌آشنای سینمای ایران به عنوان یکی از داوران این جشنواره هم از حواشی جالب این مراسم بود.

نفرات و آثار برتر دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد

هیئت داوران در بخش طراحی بروشور ۲ انتخاب داشت که جایزه آاثر برتر به «واقعا چکار باید کرد» از نازیلا امینی از بوکان و تقدیر به «بابا نفس داد» از نعیمه نمکی از تهران تعلق گرفت.

اثر برتر بخش موسیقی به «میراثی برای یک پرستار جنگی» از علیرضا لطفی و داریوش محبی از شهرستان فسا و جایزه آثار برتر طراحی فضا نیز به ترتیب آرش ناصری از بوکان برای نمایش «واقعا چکار باید کرد»، لقمان نادری از مریوان برای نمایش «خانه آرزوها» و مجتبی خلیلی از اصهان برای نمایش «هشت» تعلق گرفت.

در طراحی لباس نیز نمایش «هشت» از محمد نادری از اصفهان جایزه و دیپلم افتخار این بخش را کسب کرد.

همچنین خانم‌ها نازیلا امیلی از بوکان آذربایجان غربی برای بازی در «واقعا باید چیکار کرد»، نرگس صابری از فارس برای حضور در «میراثی برای یک پرستار جنگی» و فرخنده برنی از اصفهان در نمایش «هشت» به ترتیب در جایگاه اول تا سوم انتخاب بهترین بازیگران زن این جشنواره قرار گرفتند.

در انتخاب بهترین بازیگران مرد نیز هاوری رضایی از بوکان آذربایجان غربی برای حضور در نمایش «واقعا باید چکار کرد» بهترین بازیگر مرد این جشنواره شد، هوریا فلاحی از مریوان کردستان با بازی در «خانه آرزوها» در جایگاه دوم و سعید ذبیحی از اسلام‌آباد غرب برای حضور در نمایش «تنهایی» و مهدی جودکی از اصفهان با بازی در نمایش «هشت» مشترکا سوم شدند.

جایزه بهترین کارگردانی این جشنواره به مجتبی خلیلی از اصفهان برای کارگردانی نمایش «هشت» تعلق گرفت و آرش ناصری از بوکان آذربایجان غربی برای نمایش «واقعا چیکار باید کرد» رتبه دوم کارگردانی را کسب کرد؛ همچنین رتبه سوم مشترک نیز به امیر رجب‌پور از قزوین برای اثر «آقا بخدا نامردیه»و نواله لک و صدیقه شکر از فارس برای اثر «میراثی برای یک پرستار جنگی» رسید.

جوایز طرح و ایده جشنواره نیز به ترتیب به آرش ناصری از بوکان برای نمایش «واقعا چکار باید کرد»، مهدی صالحی از تبریز برای نمایش «پدر یک قهرمان» و حیدر رضایی از اصفهان برای نمایش «هشت» رسید.

همچنین هیئت داوران پس از بررسی آثار حاضر نمایش «میراثی برای یک پرستار جنگی» به کارگردانی صدیقه شکر و نوراله لک از فسا و نمایش «خانه آرزوها» به کارگردانی لقمان قادری از مریوان را جهت حضور به جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت پیشنهاد کرد.

همچنین نمایش‌های «هشت» به کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان و «واقعا چکار باید کرد» به کارگردانی آرش ناصری از بوکان جهت حضور در جشنواره تئاتر فجر از سوی هیئت داوران مشخص شد.

در پایان اعلام شد که آثار «تنهایی» از اسلام‌آباد غرب و «واقعا چکار باید کرد» از بوکان جهت اجرای عمومی در شهرهای خود حمایت مالی خواهند شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد