با حضور فرهنگیان و مسئولین شهرستان برگزار شد؛

همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستان اسلام آبادغرب+تصاویر

کد خبر: 304694
|
13:32 - 1398/02/16
نسخه چاپی
همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستان اسلام آبادغرب+تصاویر
اسلام آبادخبر: مراسم گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، همایش بزرگداشت مقام معلم باحضور بیش از پانصد نفر از فرهنگیان اسلام آبادغرب، مسئولین و روسای ادارات شهرستان در محل تالار همایش فرهنگ برگزار شد.



 

جمال الدین برجی مدیرآموزش و پرورش اسلام آبادغرب در این مراسم ضمن خیرمقدم به مدعوین و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم وگرامیداشت یادفیلسوف بزرگ استاد  شهید مطهری، ابتدا گزارشی از اهم فعالیت های برجسته آموزش وپرورش ارائه نمود.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رفع دغدغه های معلمان واهمیت آموزش وپرورش دررشد وتوسعه کشور گفت: آموزش و پرورش محور توسعه و سنگ زیربنایی در استقلال کشورهاست که برهمه نهادها و دستگاه های جامعه تاثیر می گذارد و توسعه کشورها در تمامی ابعاد نیازمند توجه به آموزش و پرورش است.

 

.

برجی گفت: آموزش و پرورش کیفی و کارآمد نقش مهم و تاثیرگزاری در توسعه پایدار و همه‌جانبه دارد و اگر می‌خواهیم از نظر توسعه‌یافتگی جایگاه مطلوبی داشته باشیم باید آموزش و پرورش کارآمد و توسعه‌یافته‌ای  مطابق اهداف وراهکارهای سند تحول بنیادین داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تجربه کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته بیانگر نقش مهم نیروهای انسانی کارآمد و اندیشمند در توسعه و تعالی این جوامع است بنابراین بدون داشتن یک نظام آموزشی پویا، کارآمد و عملی نمی‌توانیم زمینه توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم سازیم.

مدیرآموزش و پرورش اسلام آبادغرب ادامه داد: بنابراین توسعه و بالندگی جامعه مستلزم دارا بودن نظام آموزشی علمی و پویا و داشتن معلمان کارآمد و فکور است که برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری ورفع دغدغه معیشت آنها آنهم یکبار برای همیشه ونیز افزایش صلاحیت حرفه‌ای معلمان و توانمندسازی آنها و برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی می‌تواند در افزایش اثربخشی و کارآمدی نیروی انسانی و نظام آموزشی جامعه موثر باشدواگر قراراست از کسالت فکری وناخالصی در اعمال کاسته شود و همگرایی اقتدار آفرین در بین افراد جامعه ایجاد شود باید در اولویتها آموزش وپرورش هموار رتبه اول داشته باشد.

 

در ادامه حجت الاسلام محمد طه مهری امام جمعه شهرستان با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص تکریم ومعیشت فرهنگیان ولزوم اجرای سند تحول بنیادین  گفت: اجرای سند تحول بنیادین که موردتایید رهبری، توسط فرهنگیان عزیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا معلمان پرورش‌دهنده مهم‌ترین سرمایه یک ملت یعنى سرمایه انسانى، پایه‌ریزان تمدن نوین، جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل وبى‌سوادى و سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند.

 

 

امام جمعه اسلام آبادغرب در این همایش  گفت: هر کدام از ما اگر در جایگاهی هستیم به خاطر زحمات و تعلیم و تربیت‌های معلم‌هاست، باید شاگردی کنیم اما شاگرد ماندن خوب نیست.

 

وی افزود : همانطور که در سند تحول بدان اشاره شده است  برای رسیدن به حیات طیبه آموزش و پرورش باید انسان‌هایى «خداجو، دانا، توانا، خردمند، پرهیزکار، پاکدامن، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام» تربیت کند که اگر چنین شود، همان آرزویى که بارها بیان کرده‌ام، محقق مى‌شود و ایران عزیز به جایگاهى مى‌رسد که تا پنج دهه بعد، هر کسى در هرجاى جهان بخواهد از مرزهاى جدید علم آگاه شود، باید زبان فارسى یاد بگیرد.

 

حجت الاسلام مهری در ادامه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری  تأکید کرد: معلمان محترم، شریف و آبرودار هستند و عزت نفس آنان در مسئله معیشت باید محفوظ بماندومساله معیشتی آنها را یکبار برای همیشه حل کنند تا بدون دغدغه رسالت اصلی خود را به خوبی ایفا نمایند وباید به معنای واقعی احترام جایگاه معلمی را داشته باشیم، در خیلی از کشورها بالاترین مزایا در اختیار معلم‌ها است، معلمی که دغدغه مالی و ذهنی داشته باشد آن‌طور که باید نمی‌تواند در کلاس، آموزش‌های لازم را ارائه دهد.

 

گفتنی ست؛ در پایان این مراسم باجرای سرود وشعرخوانی در وصف مقام معلم از 16 معلم ومدیر نمونه تقدیر بعمل آمد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها