گزارش؛

برگزاری مانور سنجش آمادگی نیرو‌های امدادی در اسلام آبادغرب/آتش نشانی نخستین امدادرسان حادثه فرضی +تصاویر

کد خبر: 304797
|
13:17 - 1398/03/18
نسخه چاپی
برگزاری مانور سنجش آمادگی نیرو‌های امدادی در اسلام آبادغرب/آتش نشانی نخستین امدادرسان حادثه فرضی +تصاویر
اسلام آبادخبر: مانور سنجش آمادگی نیروهای امدادی در اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، پیش از ظهر امروز مانور سنجش آمادگی نیروهای امدادی در اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

  این مانور بدون هماهنگی قبلی با دستگاه‌ های امدادی و خدمات رسان با حضور مدیران این دستگاه ها و معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان و اصحاب رسانه شهرستان اجرا شد.


در این مانور، با حادثه فرضی برخورد دو دستگاه خودروی سواری در کیلومتر 7 جاده فرودگاه اسلام آبادغرب جهت نجات 4 سرنشین خوردروهای سواری به نیروهای امدادی اطلاع داده شد؛ که آتش نشانی به عنوان نخستین نیروی امدادی، پس از 7 دقیقه در محل حادثه حاضر شد و پس از آن فوریت های پزشکی، هلال احمر و پلیس 110در بازه زمانی7 تا 9 دقیقه در محل حادثه حضور یافتند.

 

 


سیروس عبدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان هدف از برگزاری این مانور را تقویت نقاط قوت و شناسایی نقاط ضعف دستگاه های امدادی و اجرایی شهرستان در موقع بروز حوادث بیان کرد.

 

وی با تقدیر از حضور به موقع نیروهای امدادی، عنوان کرد:  دستگاه های امدادرسان با انجام مداوم آموزش های بدنی و آکادمیک باید آمادگی خود را حفظ نمایند تا هر زمانی نیاز به حضور ایشان باشد در بحران ها و حوادث در زمان طلایی در سر صحنه حضور پیدا کنند.

مهندس حمیدی تبار شهردار اسلام آبادغرب درخصوص مدت زمان 7 دقیقه ای حضور آتش نشانان اظهار کرد: زمان حضور آتش نشانی خیلی عالی بود و با اقدامات انجام شده قدرت مانور آتش نشانی اسلام آبادغرب افزایش یافته است.

 

 

وی با اعلام رضایت از کارکنان آتش نشانی افزود: این زمان با توجه به مسافت 7 کیلومتری و احتساب وزن و سرعت کامیون آتش نشانی و ترافیک شهر در این ساعت از روز خیلی خوب است.

 

شهردار اسلام آبادغرب گفت: آتش نشانی در حال حاضر مجهز به 4 دستگاه کامیون حمل آب و تجهیزات کامل آتش نشانی می باشد که در شرایط اضطراری از آن استفاده نماید، یکی از خوروها تندرو (از نوع ایسوزو) می باشد تا در حوادث فوری از نظیر تصادفات و گاز گرفتگی چاه و .... از آن استفاده می شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها