گزارش؛

اعتراض مردم اسلام آبادغرب به وعده های سرخرمن تحویل مسکن مهر/نارضایتی معاون استاندار به عملکرد پیمانکاران مسکن مهر شرف آباد

کد خبر: 304836
|
12:21 - 1398/04/02
نسخه چاپی
اعتراض مردم اسلام آبادغرب به وعده های سرخرمن تحویل مسکن مهر/نارضایتی معاون استاندار به عملکرد پیمانکاران مسکن مهر شرف آباد
اسلام آبادخبر: بعد از گذشت یک هفته وعده استاندار کرمانشاه که قرار شد 80 واحد توسط راه و شهرسازی تحویل مردم شود که با بازدید سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه مشخص شد که این واحدها فعلا شرایط سکونت ندارند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  بررسی مشکلات مسکن مهر اسلام آباد غرب باحضور مهر آبادی معاون وزیر راه و شهرسازی در روز چهارشنبه 31 مرداد 97 در فرمانداری اسلام آبادغرب برگزار شد که مهر آبادی در این جلسه عنوان کرد: مصوب می شود300 واحد مسکن مهر تا پایان آبان ماه بدون هیچ عذری با رفع مشکلات  به متقاضیان  واگذار شودو 560 واحد باقیمانده ظرف مدت 10روز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تعیین تکلیف و با مساعدت های بانک مسکن و نظارت شورای فنی  بر اساس برنامه زمانبندی  اجرایی شود.

کریمی فرماندار وقت شهرستان در این جلسه در سخنانی اظهارداشت: تاکنون 1080 واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است و مابقی بعلت کم کاری پیمانکاران و اختلافات موجود هنوز به متقاضیان واگذار نشده است.

 

 

بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه معارفه فرماندار اسلام آبادغرب ( ۹۸/۳/۲۶ ) در پاسخ به مطالبه امام جمعه این شهرستان مبنی بر تحویل و واگذاری  واحد های مسکن مهر به مالکان وعده داد که طی دو روز آینده ۱۶۰ واحد مسکن مهر به مالکان آنها واگذار می شود.


عصر روز گذشته بعد از گذشت یک هفته از این وعده امروز قرار شد که ۸۰ واحد ان توسط راه و شهرسازی تحویل مردم شود که با بازدید سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه مشخص شد که این واحدها فعلا شرایط سکونت ندارند.


 سالاری در این بازدید از وضع موجود این واحدها به شدت انتقاد کرد و عنوان داشت این واحد ها باید توسط شورای فنی استان مورد بازدید قرار گیرند و مشکلات آن مشخص و مرتفع گردد.

 

 وی افزود: تیم ها باید به صورت سه شیف و شبانه روزی کار واحدها را انجام دهند با شرایط فعلی ما آن را نمی پذیریم و قطعا جلسات مکرری در استان تشکیل خواهد شد و اینها را رصد میکنیم و شورای فنی استان ورود پیدا خواهند کرد و ما از فرماندار درخواست کردیم مستمر گزارش را به ما بدهند و تیم های نظارتی و فنی کارها را کنترل خواهند کرد.

 


 سالاری بیان داشت: متاسفانه در شرایط فعلی این واحدها آماده واگذاری نبودند و راه وشهرسازی باید حتما برای 80 واحدی که وعده کرده اند خیلی سریع ساماندهی کنند که حداقل ظرف 15 روز آماده بهربرداری شود و مابقی واحدها طبق زمانبندی که هست.


 وی افزود : حضور پیمانکاران در محل کمرنگ است و جزئیات و اجرای کاری آنها مناسب نیست که قطعا با این قضیه برخورد خواهد شد و بلوک هایی که قبلا بازدید شده بود مشکل فنی داشتند طراح ،ناظر و پیمانکار آن به دادستانی معرفی شده است و ما به دنبال برخورد با آنها هستیم.

 

گفتنی ست؛ مهرداد سالاری در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه( 10 آبان 97) ، از روند کند بازسازی مسکن مهر اسلام آبادغرب انتقاد کرد و گفت: درحال حاضر برای 15 بلوک 20 واحدی مسکن مهر اسلام آبادغرب تنها 15 کادر اجرایی مشغول به فعالیت هستند. 

وی علت کند بودن روند بازسازی مسکن مهر این شهرستان را عدم ارسال طرح مقاوم سازی واحدها از طرف وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد.

 

به گزارش خبرنگار اسلام آباد خبر،افزایش اجاره بها در سطح شهر اسلام آبادغرب به حدی به قشر مستضعف فشار آورده که که حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان در دفاع از مردم در خطبه های نماز عید فطر خطاب به  مسئولین شهرستانی و استانی فریاد برآورد که نسبت به مشکلات مردم رسیدگی عاجل بعمل آورند؛ که بدنبال این امر سید سجاد ملایری  دادستان شهرستان و عبدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان با حضور اصناف، کارشناسان مربوطه چندین جلسه رسیدگی فوری تحت عنوان کارگروه ساماندهی قیمت مسکن و اجاره بها ذیل شورای مسکن شهرستان تشکیل داده و با اقدامات مثبت ساماندهی املاک شهرستان و حذف دلالان از بازار مسکن نتایج موثری حاصل شد و یکی دیگر از اقدامات مورد حمایت تحویل واحدهای آماده به مالکین بوده که با وصف قول پیمانکاران به مسئولین شهرستان و استانداری، با اهمال پیمانکاران این قول عملی نشده و روز گذشته مهندس سالاری با مشاهده ایرادات فنی موجود اعتراض خود را از عملکرد پیمانکاران به راه و شهرسازی استان اعلام کرد و گفت شرایط فعلی را نمی پذیرم.

 

 

اما در در این بازدید مردمی که شماره واحدهای آن ها توسط تعاونی مسکن مهر مشحص شده به دور مهندس سالاری حلقه زدند و با اعتراض به عملکرد ضعیف عمرانی در واحدها از ایشان تقاضای رسیدگی داشتند که نظارت بیشتری بر راه و شهرسازی و پیمانکاران صورت گیرد تا هرچه سریعتر این واحدها به مردم تحویل شود.

 

یکی از مالکین می گوید:  من از فرمانداری تقاضای چادر داشته ام که در محوطه مسکن مهر چادر بزنم تا واحدم آماده می شود و کلید واحدم  حتی بصورت نیمه کاره را زودتربه من تحویل بدهید تا در آن سکونت کنم چون واقعا با این قیمت های نجومی توان پرداخت رهن و اجاره را ندارم.

 

یک خانم دیگر که می گوید: همسرش کارگر است و برای کارگری به شهر دیگری رفتهو صاحبخانه لوازمش را بیرون انداخته، تقاضا دارد که واحدش هرچه سریعتر تحویل شود که اسباب و اثاثیه خود را در آن بگذارد و تا آماده شدن واحدش در خانه اقوام بگذراند.

 

 

اما در این قیل و داد، درد مردمی که خواهان تحویل واحدهای مسکن مهر هستند یک طرف، و درد مردمی که سالهای قبل واحدهای مسکن مهر بی کیفیت را تحویل گرفته اند یک طرف دیگر این ماجراست که فریاد اعتراض و دادخواهی آنها نیز بلند شده که واحدهای آنها بر اثر زلزله آبان 96  آسیب دیده و تعمیر شده بار دیگر بر اثر سیل بهاری امسال دیوارها و کفت ساختمان آنها نشست کرده و متاسفانه دادشان به جایی نمی رسد.

 

مهندس سالاری در این رابطه می گوید: متاسفانه خلا قانونی که وجود دارد این است که خود ساختمان های مسکن مهر بیمه نشده اند، بلکه مبلغ تسهیلات دریافتی آنها بیمه شده است و تعهد بیمه در این رابطه خیلی اندک است، اما سعی بر این است که با تلاش استاندار کرمانشاه حمایت های لازم از سوی دولت از قشر آسیب پذیر بعمل آید.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد