مراسم گرامیداشت عملیات مرصاد و چهلمین سالگرد نمازجمعه؛

یادواره شهدای بیسیمچی تیپ29 حضرت نبی اکرم(ص) در مسجدجامع اسلام آبادغرب+تصاویر

کد خبر: 304971
|
10:37 - 1398/05/04
نسخه چاپی
یادواره شهدای بیسیمچی تیپ29 حضرت نبی اکرم(ص) در مسجدجامع اسلام آبادغرب+تصاویر
اسلام آبادخبر: مراسم گرامیداشت عملیات مرصاد، چهلمین سالگرد نمازجمعه و یادواره شهدای بیسیمچی تیپ29 حضرت نبی اکرم(ص) در مسجدجامع اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، شب گذشته همزمان با فرا رسیدن سالروز غرورآفرین عملیات مرصاد و چهلمین سالگرد نمازجمعه بعد از نمازمغرب و عشاء مراسم گرامیداشت عملیات مرصاد، یادواره شهدای بیسیمچی تیپ29 حضرت نبی اکرم(ص) با حضور خانواده شهدای بیسیم چی از استان کرمانشاه و دیگر استان های کشور، مسئولین،رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده معظم شهدا و آحاد و اقشار مختلف مردم شهیدپرور شهر شهیدان مرصاد در مسجدجامع اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهر شهیدان مرصاد در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به مدعوین و خانواده معظم شهدا و ایثارگران خیرمقدم گفت.

وی با تبیین نقش نفاق قبل و بعد از انقلاب پرداخت و در تذکری گفت: این روزها باید بحث رشادت رزمندگان و مقاومت و مظلومیت و مردم استان کرمانشاه به ویژه مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، دالاهو، گیلانغرب و اسلام آبادغرب که ایستادگی و مقاومت کردند و بیشترمورد ظلم منافقین کوردل قرار گرفتند که حتی زنده زنده سوزانده شدند، بیشتر در مجالس و محافل مورد بحث قرار گیرد.

 

 

حجت الاسلام مهری با اشاره به دشمنی منافقین در سالهای اول انقلاب، گفت: انقلاب اسلامی در حیات پر برکت خود بارها با نفاق دست و پنجه نرم کرده است و بعد از اینکه منافقین در سالهای اول انقلاب در دسته بندی های سیاسی جایی پیدا نکردند اقدام به ترورهای ناجوانمردانه نمودند.

 

وی افزود: عملیات غرورآفرین مرصاد باعث رسوایی منافقین شد و بر همگان ثابت گردید  که آنها به دنبال نفاق و دشمنی بودند که خوشبختانه در عملیات مرصاد با رشادت مردم و رزمندگان شکست سنگینی متحمل شدند.

 

در ادامه سردار حاج محمد طالبی از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با بیان گوشه هایی از رشادت و جانفشانی رزمندگان اسلام به روایتگری جبهه جهاد و مقاومت پرداخت.

وی عنوان کرد: استان کرمانشاه در عملیات مرصاد 554 شهید تقدیم اسلام نموده وشهرستان اسلام آبادغرب در این عملیات 142 شهید تقدیم نموده که 95 نفر از شهدای والامقام مردمی هستند که این مورد از مقاومت و رشادت مردم اسلام آبادغرب را به محضر مقام معظم رهبری عرض نمودم که این مردم ولایی و دلاور از روز 31 تیر با عوامل نفاق درگیر بودند، مقاومت کردند و شهید دادند تا اینکه روز های سوم تا پنجم مرداد رزمندگان اسلام و نیروهای سپاه، ارتش، بسیج و هوانیروز به کمک مردم آمدند و کار منافقین کوردل را یکسره کردند و طومار نفاق را در گردنه چهارزبر(مرصاد) در هم پیچیدند.

 

 

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس با بیان نقش رزمندگان بومی، به رشادت های شهید زمانی، شهید یعقوب نژاد و گردان حمزه اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام آبادی دلاورانه در مقابل منافقین جنگیدند و نقش بسزایی در شکست و نابودی منافقین داشتند.

وی با اظهار گلایه از نماینده شهرستان گفت: شهرستان اسلام آباغرب در عملیات مرصاد بیشترین شهید را در استان کرمانشاه و حتی در کشور تقدیم نموده و باید نماینده شهرستان پیگیر باشد که کنگره 142 شهید اسلام آبادغرب در شهرستان برگزار شود.

 

گفتنی ست؛ سخنرانی فرزند شهید هاشمی نژاد از شهدای بیسیمچی شهر مشهد، مداحی دلنشین ذاکر اهل بیت مهندس دستمزد، برپایی نمایشگاه کتاب و عکس عملیات مرصاد و اجرای کربلایی میلاد احمدیان از دیگر بخش های این برنامه بود.

 

شایان ذکر است؛ در خلال این برنامه از کتاب و تمبر شهدای بیسیمچی توسط مسئولین شهرستان رونمایی شد و از تعدادی از خانواده معظم شهدا، مادران و پدران شهدای والامقام تجلیل بعمل آمد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد