در حاشیه غباروبی بقعه مطهر امامزاده حسن(ع) مطرح شد؛

توسعه فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه شهرستان اسلام آبادغرب

کد خبر: 304977
|
01:05 - 1398/05/07
نسخه چاپی
توسعه فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه شهرستان اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: در حاشیه غباروبی بقعه مطهر امامزاده حسن(ع)، بحث توسعه فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه شهرستان اسلام آبادغرب مطرح شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، عصر یکشنبه 6مرداد98 با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، امام جمعه و فرماندار اسلام آبادغرب و جمعی از مسئولین شهرستان و بخش حمیل، آیین غبارروبی از بقعه مطهر امامزاده حسن(ع) برگزار شد.

 

در حاشیه غباروبی بقعه مطهر امامزاده حسن(ع)، توسعه فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه شهرستان اسلام آبادغرب با حضور مسئولین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

حجت الاسلام صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در حاشیه این آیین در گفتگو با اسلام آباد خبر، اظهار داشت: در بازدیدی که امروز از بقاع متبرکه قصر شیرین، سرپل ذهاب، کرند و اسلام آبادغرب داشتیم، ارزیابی اقدامات انجام شده را خیلی خوب توصیف می کنیم و انشاءالله برنامه های مفصلی برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه داریم.

 

وی افزود: یکی از وظایف ذاتی اداره اوقاف و امور خیریه بحث عمرانی بقاع است که این مقدمه ای برای برنامه های فرهنگی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، بقعه ای که شرایط زیارت و برنامه فرهگی نداشته باشد قطعا" نمی تواند قطب فرهنگی باشد و لذا یکی از برنامه های ما هم عمران و آبادانی بقاع است که با کمک دیگر مسئولین به این مهم دست یابیم.

 

وی عنوان کرد: در راستای تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، طرح نشاط معنوی در ایام تابستان با حضور دانش آموزان و دعوت از مروجین و مربیان متخصص، فعالیت های خوبی در بقاع صورت می گیرد.

 

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب نیز در همین رابطه عنوان کرد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، امامزادگان باید تبدیل به قطب های فرهنگی شوند، لذا ضمن توفیق زیارت و غبارروبی، مبحث جاده دسترسی به این آستان مقدس و بحث توسعه بقعه متبرکه و مشکلات و نواقص کار  با حضور مدیران و مسئولان مورد بررسی قرار گرفت  تا علاوه بر برنامه های فرهنگی و مذهبی، با توجه به استقبال زائرین بتوانیم از لحاظ رفاه و توسعه عمرانی و فرهنگی زیر ساخت های لازم فراهم شود.

 

 

جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب نیز در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبر، گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیاز به انجام کارهای فرهنگی است و امامزادگان ما جایگاه ویژه ای در اعتقادات مردم مسلمان ما دارند که بر اساس این ظرفیت ها بایستی برنامه های وِیژه ای جهت نهادینه کردن معنویات در جامعه و توجه به مسائل اعتقادی را در سرلوحه کار قرار دهیم.

 

وی افزود: در حوزه شهرستان اسلام آبادغرب دارای سه امامزاده هستیم که به لحاظ برنامه ریزی هایی که از قبل انجام شده و شرایطی که از نظر امکانات و سایر امور فراهم شده این زمینه را به وجود آورده که مردم ما همچنان از این ظرفیت ها بهره مند شود و طبعا" ما بعنوان مسلمان و بعنوان مسئول وظیفه داریم هر آنچه در توان داریم در امور عمرانی و زیر ساخت های مورد نیاز برای امامزاگان  اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهیم.

حیدری عنوان کرد: طی هماهنگی مقرر شد اداره اوقاف شهرستان برنامه های خود را به فرمانداری ارائه دهند تا پس از بررسی بر اساس اولویت های کارهای عمرانی و زیرساختی شهرستان، نگاه ویژه ای به جایگاه امامزادگان صورت گیرد.

 

گفتنی ست؛ مسئولین شهرستان در معیت مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از بخش های مختلف بقعه مطهر امامزاده حسن(ع) بازدید نمودند و ظرفیت ها و مشکلات مورد نظر را مورد بررسی قرار دادند.

 

شایان ذکر است؛ خسروانی رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان اسلام آبادغرب در این بازدید از زحمات بی شائبه سید علی محمد جلیلیان رئیس هیئت امنای بقعه مطهر امامزاده حسن(ع) تقدیر و تشکر نمود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها