با حضور مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد؛

آیین افتتاحیه زائرسرای دادگستری اسلام آبادغرب+تصاویر

کد خبر: 305089
|
20:21 - 1398/06/06
نسخه چاپی
آیین افتتاحیه زائرسرای دادگستری اسلام آبادغرب+تصاویر
آیین افتتاحیه زائرسرای قتیل العبرات دادگستری اسلام آبادغرب با حضور دکتر عدالخواه مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه صورت گرفت؛

به گزارشاسلام آباد خبر، پیش ازظهر امروز آیین افتتاحیه زائرسرای دادگستری اسلام آبادغرب با حضور دکتر عدالتخواه مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان  برگزار شد.

 

 

 

در ابتدای مراسم صادق عزیزی رئیس دادگستری شهرستان اسلام آبادغرب با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و امام شهدا، به مدعوین خیرمقدم عرض نمود.

 

وی عنوان کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان اسلام آبادغرب در مسیر عتبات عالیات، زائر سرای قتیل العبرات با ظرفیت 150 نفر و با اعتبار بیش از 50 میلیون تومان برای خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین راه اندازی گردید.

 

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در این آیین از مجموعه خدوم و انقلابی دستگاه قضایی شهرستان،رئیس دادگستری، دادستان، قضات و پرسنل دادگستری شهرستان که پیشقدم شدند و بخشی از مجموعه دادخواهی را جهت خدمات رسانی به زوار اباعبدالله الحسین اختصاص داده اند، تقدیر و تشکر نمود.

 

وی افزود: این اقدام باعث می شود برخی کج اندیشان فکر نکنند که دادگستری فقط جای تحکم است و الحمدلله در این مجموعه افرادی خدمت می کنند که با قرآن و نهج البلاغه مأنوس هستند.

 

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به حجم کار بالا و تلاش شبانه روزی قضات و کارکنان دادگستری شهرستان، از مدیر کل دادگستری استان درخواست حمایت از دستگاه قضایی شهرستان از لحاظ مالی و نیرو انسانی را مطرح نمود،

حجت الاسلام مهری همچنین با اشاره به آثار معنوی و تربیتی قانون خدمت به زوار اربعین بجای حبس برای برخی از زندانیان، خواستار اجرای این خدمات در موکب های خدمات رسانی به زوار گردید.

 

در ادامه دکتر عدالخواه مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه؛ خدمت به زوار اباعبدالله الحسین توفیق بزرگی برای ماست، اظهار کرد: این از برکات و آرمان های نظام جمهوری اسلامی است.

 

 

وی با اشاره به عبارت قتیل العبرات و خادمی بزرگان دین اسلام به حضرت اباعبدالله الحسین، عنوان کرد: مبارزه با فساد و جرائم و ... همه اینها بخشی جزئی از وظایف ماست و اصل اینست که به لطف خدا مهر خدمت به زوار اباعبدالله در طول خدمت در دستگاه قضایی در کارنامه ما ثبت شد.

 

مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه عنوان کرد: مجازات های جایگزین حبس جهت خدمت به زوار اباعبدالله الحسین امسال نیز اجرا می گردد و آثار و برکات این اقدام خیل مهم و موثر است.

وی خاطرنشان ساخت: اولین اقدام از مجازات های جایگزین حبس در اسفند 93 با درختکاری در اسلام آبادغرب آغاز شد و در خدمت به زوار اربعین و پاکسازی مسیر راه کربلا از اسدآباد تا قصر شیرین در استان کرمانشاه صورت گرفت.

 

پایان بخش این مراسم معنوی با روضه خوانی و ذکر مصیبت مقدسی از قضات بازنشسته و ذاکرین اهل بیت در استان کرمانشاه همراه بود و پس از آن مسئولین از زائرسرا بازدید نمودند.

 

گفتنی ست؛ عزیزی رئیس دادگستری شهرستان در این آیین از حمایت های مدیرکل دادگستری استان کرمانشاه زحمات دادستانی و مشارکت دیگر قضات و کارکنان دادگستری شهرستان در آماده سازی و راه اندازی این زائرسرا تقدیر و تشکر نمود.

 

شایان ذکر است؛ راه اندازی زائر سرا در یک اداره برای اولین باردر کشور و در اقدامی پیشرو توسط دادگستری اسلام آبادغرب اجرا گردید که اقدامی معنوی و خداپسندانه می باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد