گزارش/

توسعه کشت گلخانه ای گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در اسلام آبادغرب

کد خبر: 305327
|
07:59 - 1398/11/01
نسخه چاپی
توسعه کشت گلخانه ای گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در اسلام آبادغرب
توسعه کشت گلخانه ای توسعه کشت گلخانه‌ای گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان اسلام آبادغرب می باشد.

 

به گزارشاسلام آباد خبر، کشت گلخانه ای یکی از شیوه های مهم و به روز دنیا و راهی مطمئن در مدیریت مصرف و صرفه جویی آب و البته راهی برای تولید محصولات باکیفیت و کاهش ضایعات در بخش کشاورزی محسوب می شود.

 

 

کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در این رابطه گفت: ما در سطح شهرستان کمبود منابع آبی را داشته و خشکسالی این مشکل را تبدیل به یک تهدید جدی برای بخشهای مختلف به ویژه کشاورزی نموده است و لازم است همه ما در استفاده از علوم و دانش مختلف روز دنیا در راستای حفظ منابع آب و تولید حداکثری با حداقل آب مصرفی برنامه ریزی نماییم.

 


وی افزود: توسعه گلخانه ها یکی از راهکارهای لازم می باشد لذا همه کارشناسان این مدیریت  باید با دیدی مثبت و قانونمند در راستای گره گشایی از مشکلات متقاضیان و فعالان این عرصه ها تلاش نمایند و نهایت همکاری را با آنها داشته باشند و بحث توسعه گلخانه ها را با جدیت و سرعت بیشتری دنبال کنیم.


  کریمی سطح فعال زیرکشت گلخانه در شهرستان اسلام آباد غرب را ۱.۲ هکتار اعلام نمود و تأکید کرد با توجه به اینکه تعهد ۱۵ هکتاری را برای شهرستان ایجاد کرده ایم از همه کارشناسان باغبانی ، مسئولین ادارت ترویج، تولیدات گیاهی و مراکز جهاد کشاورزی دهستان تاکید می نماییم که همکاری لازم را برای تحقق آن داشته باشند.

 

 

یکی دیگر از طرح های گلخانه ای قابل توجه در شهرستان اسلام آبادغرب طرح گلخانه کوثر  است که در زمینی به مساحت ۵۳ هکتار در حال اجراست.


  مهندس کریمی در رابطه با طرح گلخانه کوثر گفت: این طرح دارای دو حلقه چاه عمیق می باشد، تسهیلات مصوب شده از محل صندوق توسعه ملی سال ۹۳  با مبلغ ۴۱۵ میلیارد ریال بوده که مبلغ ۶۲.۵ میلیارد ریال آن پرداخت شده است. تعهدات شرکت احداث ۲۳ هکتار گلخانه میباشد که تاکنون نیم هکتار احداث شده و  ۱۵ هکتار آن تسطیح شده که در ۳ هکتار آن کار ستون گذاری در حال انجام است.

 

یکی دیگر از گلخانه های شهرستان، گلخانه خیارآقای عباسی در روستای علی آباد می باشد که در سطح سه هزار متر که با نشاء تولید شده توشط خود گلخانه دار و میزان تولید آن در هر دوره  ۶۰ تن است و باروش خاکی کشت شده و در حال فعالیت می باشد.


 مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب اظهار کرد: کارشناسان حفظ نباتات شهرستان در امتداد بازدیدهای دوره ای از واحدهای تولیدی زیر مجموعه بخش کشاورزی شهرستان،  به بازدید ازواحد گلخانه ای شهرستان می پردازند و در راستای تولید بیشتر و بهتر به گلخانه دار مشاوره فنی ارائه می دهند.

 

 

 

 کامران کریمی گزارش کاملی از سیاستها و برنامه های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان را برای سال جاری ارائه نمود که توسعه گلخانه و گیاهان دارویی از جمله آنها می باشد.

  وی افزود: با ارائه راهکار و کمک به حل و فصل مشکلات و موانع  موجود بر سر راه تولید که توسط  تولید کننده بیان می شود کمک کنیم تا همه کشاورزان و تولید کنندگان عزیز بتوانند با دغدغه کمتر،  تمام هم و غم خود را در راستای تولید خوب و با کیفیت محصولات قرار داده و هر روز شاهد پیشرفت روز افزون در سنگر تولید داخلی باشیم.

 

گلخانه محصولات خارج از فصل ۶۰۰۰ مترمربعی آقای غدیر جلیلیان در بخش حمیل از دیگر گلخانه های شهرستان می باشد که عملیات احداث در حال تکمیل است .

 

 

مهندس حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش از این در بازدید جهاد کشاورزی شهرستان، بر رعایت نظم اداری ،پیگیری ابلاغیه های سازمان در خصوص توسعه گلخانه ها، ...تاکید نمود.

رئیس جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب نیز در زمینه توسعه گلخانه در سطح شهرستان و مراکز خدمات تاکید کرد و گفت: در این زمینه شرایط بسیار خوبی فراهم شده که تسهیلات با نرخ سود پائین در اختیار متقاضیان کشت گلخانه قرار خواهد گرفت و از کارشناسان پهنه در این مرکز خواستند که تمام تلاش خود را جهت اطلاع رسانی به روستاهای تحت پوشش خود داشته باشند.

 

یک کارشناس باغبانی مرکز جهاد کشاورزی حومه شهرستان اسلام آباد غرب با ارائه توصیه های کارشناسی، گفت: انجام چنین طرحهای هم باعث افزایش عملکرد در واحد سطح خواهد شد و میزان مصرف آب هم بطور چشمگیری کاهش خواهد یافت، و نیز باعث استغالزایی و رونق تولید در شهرستان خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد