در راستای آبرسانی به اراضی پایین دستی صورت گرفت؛

پیگیری ساماندهی آب سراب گاوروانی حمیل

کد خبر: 305873
|
17:10 - 1399/03/26
نسخه چاپی
پیگیری ساماندهی آب سراب گاوروانی حمیل
اسلام آبادخبر: ساماندهی آب چشمه گاوروانی جهت احداث کانال آبرسانی به اراضی کشاورزی روستاهای گاورانی و زعفران توسط مسئولین شهرستان پیگیری شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، مهندس حیدری فرماندار شهرستان به همراه مهندس حسنی معاونت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان، مهندس کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، بخشدار بخش حمیل و مسئول آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از  روستای گاوروانی و آبهای سطحی در این منطقه جهت احداث کانال آبرسانی به اراضی کشاورزی پایین دست  بازدید کردند.

 
طی این بازدید و بررسی محل آن توسط فرماندار شهرستان و هیئت همراه ، مقرر گردید  که  برآورد هزینه های اولیه این طرح توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان  انجام شود تا انشااله پس تامین اعتبار طرح عملیاتی شود.
 
گفتنی ست؛ زلزله کرمانشاه و نزولات آسمانی دبی سراب خشک گاوروانی را پر آب کرد . حق آبه سراب گاوروانی طبق سند موجود در امور آب استان  ما بین روستاهای گاوروانی، گراوند و زعفران علیاست به نسبت دو سهم روستای زعفران و یک سهم روستاهای گراوند و گاوروانی بوده است .
متاسفانه در سالهای گذشته بعلت خشکسالی  و بی توجهی مسئولین ذیربط ،کانال خروجی آب این سراب توسط افراد سودجو تخریب و دربعضی نقاط مملو از زباله شده است ،در حالیکه درگذشته زمینهای زیادی بواسطه این سراب زیر کشت آبی رفته است .
 
درحالیکه بالایروبی و ترمیم کانال این سراب میتوان زمینهای کشاورزی پایین دست را مجددا زیر کشت برد و محصولات کشاورزی متنوعی را به بازار ارائه داد .
 
در اوایل سال ۹۹ فرماندار اسلام آبادغرب ضمن بازدید از روستای زعفران علیا و سفلی و گاوروانی از نزدیک در جریان مشکلات خدماتی و کشاورزی روستاییان قرارگرفت و پیگیری ساماندهی کانال آب کشاورزی  روستای گاوروانی به زعفران، در دستور کار مسئولین شهرستان قرار گرفت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد