میزگرد:

بررسی مؤلفه های انتخاب و انتصاب استاندار کرمانشاه

کد خبر: 307261
|
10:27 - 1400/06/19
نسخه چاپی
بررسی مؤلفه های انتخاب و انتصاب استاندار کرمانشاه
جمعی از شخصیت های سیاسی، مذهبی و فرهنگی در شهرستان اسلام آبادغرب و دالاهو در یک میزگرد مؤلفه های انتخاب و انتصاب استاندار کرمانشاه را بررسی نمودند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، انتخاب آیت الله رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امید و نفس تازه ای در جریانات سیاسی به ویژه جریان انقلابی در سراسر کشور و بخصوص در استان کرمانشاه ایجاد نموده است.

پس از انتخاب کابینه دولت آیت الله رئیسی بحث انتخاب مدیران سطوح میانی گمانه زنی های فراوانی را در بین خواص و عوام استان کرمانشاه در پی داشته است در همین راستا جمعی از شخصیت های سیاسی، مذهبی و فرهنگی در شهرستان اسلام آبادغرب و دالاهو در یک میز گرد مؤلفه های انتخاب و انتصاب استاندار کرمانشاه را بررسی نمودند.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب:

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب  با اشاره به اینکه بحث ایجاد دولت جوان، حزب الهی و انقلابی از مطالبات مقام معظم رهبری است و معظم له این مطالبات را هم در راستای انجام کار و هم هدف کار مطرح نموده اند که هم دولت جوان انقلابی الحمدلله محقق شده و گام بزرگی برداشته شده و کابینه در حال استقرار است و انشاءالله در سطوح مدیریتی میانی و پایین تر نیز این اتفاق بیفتد و هدف کلی کار این است که 

 

 

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری مطالبه گری توسط جوانان از ابزارهای مهم تحقق اهداف دولت جوان و انقلابی است که در گام دوم انقلاب به این مولفه ها پرداخته شده است.

 

 

حجت الاسلام موسوی گفت: خطاب قرار دادن دولت جوان انقلابی نه تنها شخص رئیس جمهور بلکه وکابینه دولت، بلکه باید برای همه سطوح مدیریتی الگو باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در بحث جوان گرایی نیز باید نگاه عقلانی در امورات در نظر گرفته شود.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به آیات قرآن گفت: در بحث اصحاب کهف قرآن می فرماید آنها جوانانی بودند که مسیر تغییرو پیشرفت را در پیش گرفتند و ما هم به ایمان ایشان افزودیم، در صورتیکه همه اینها در سن طبیعی جوانی نبودند اما قرآن از آنها با تعبیر جوان یاد می کند.

 

وی افزود: زمینه خدمت و ریسک کردن در وجود جوانان هست که در سنین بالا این ریسک کردن ها کاهش پیدا می کند و احتیاط و دست به عصا رفتن را جای آن را می گیرد اما هیچ کدام از طرفین قاعده کلی ندارد و مسئولیت گرفتن خاص سن خاصی نمی باشد و باید در این نگاه ها دچار افراط و تفریط نشویم و این را مد نظر قرار دهیم که کسانی را با تجربه بالا و انرژی بالا پیدا کنیم که از خیلی از جوانان پیشی می گیرند لذا نباید از جریان جوان و جوانگرایی تفسیر محدودی داشته باشیم و فقط سن طبیعی را ملاحظه کنیم بلکه مفاهیم واژه "جوان" نظیر ریسک پذیری، مطالبه گری ، حرکت جهادی، فعالیت و نشاط بالا همراه با تخصص را مد نظر قرار دهیم لذا در انتخاب استانداران و مدیران این نکات باید مدنظر قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به ظرفیت های استان، عنوان کرد: وقتی از جوانان شایسته این دیار بعنوان وزیر انتخاب می شود پس می توان از همین جوانان  شایسته و نخبه که تعداد ایشان هم کم نیست، بعنوان استاندار و مدیران استان انتخاب نمود.

 

وی افزود: در این خصوص باید از جهاتی با احتیاط قدم برداشت چون برخی جوانان در برخی پستها منصوب شده اند اما انتظارات لازم را برآورده نکرده اند لذا باید به گونه ای رفتار شود که دایره انتخاب تنگ نشود و اجازه بدهیم همه گزینه ها دیده شوند و جمع بندی شود چون این استان و شهرستان های آن محرومیت های فراوانی دارند و نیاز هست که کسی پرچم این استان را در دست بگیرد که محرومیت ها را کاهش دهد و همه ما باید در راه کمک کنیم.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: در کنار مسائل معیشتی و اقتصادی که مدنظر مان هست بعنوان شاخصه هایی که بعنوان یک استاندار در نظر گرفته می شود، مسائل فرهنگی نیز مد نظر قرار داده شود چرا که خیلی از مشکلات اقتصادی ما ریشه در مشکلات و معضلات فرهنگی ما دارد که اگر سبک زندگی اسلامی بعنوان یکی از توصیه های مقام معظم رهبری مد نظر قرار بگیرد خیلی از آسیب هاو مشکلات برطرف خواهد شد که انشاء الله با انتخاب شایسته ای که با کمک نمایندگان مجلس و دلسوزان انقلاب صورت می گیرد مشکلات استان برطرف خواهد شد.

 

 

امام جمعه دالاهو:

 

حجت الاسلام سید علی ساداتی امام جمعه دالاهو اظهار کرد: موارد متعددی از مبانی دینی، بیانیه گام دوم انقلاب و شرایط کارگزاران نظام اسلامی هست که می شود به آن استناد نمود اما امروز ه در سطح استان سخنانی گفته می شود که  خاطر مردم را مکدر نموده چرا که مردم در سال های اخیر فشارهای زیادی را متحمل شدند و با صبر و حوصله دندان روی جگر گذاشتند به امیدی که دولت جدید بیاید و دولت جدید هم مخصوصا" با انتصاب مدیران کلان در سطح استان به مردم کمک کند اما متأسفانه تاکنون این امر تحقق پیدا نکرده است.

 

 

وی افزود: شاید برای قضاوت زود باشد اما جدای از بحث کلی کارآمد بودن، دارای روحیه جهادی بودن خدمتگزار بودن و دارای سابقه شفاف بودن و در دست گرفتن شعارهای اصیل انقلاب نظیر  مبارزه با فساد، مبارزه با اشرافی گری، سبک و سیاق مردمی، دولت باید برای مردم دل بسوزاند.

 

حجت الاسلام ساداتی گفت:  در دولت یازدهم و دوازدهم در مباحث سیاسی موارد مختلفی مطرح می شد که این دولت پایبند به شعارهای نظام اسلامی نیست و حتی در ظاهر برخی از مولفه های دولت اسلامی را ندارد و مسائل مختلفی مثل اشرافی گری و غرب زدگی را داشت و امروز انتظار ما از مسئولین و رئیس جمهور محترم از کسانی که این روزها در عزل و نصب ها کار می کنند انتظار است کسانی را انتخاب کنند که شرایط لازم را داشته باشند چون کرمانشاه استانی هست که  با وجود ظرفیت های بومی فراوان فراموش شده، محرومیت ها و مشکلات فروانی از نظر اقتصادی و اشتغال دارد و اصل کار در این حوزه مدیریت است که متاسفانه مدیران خوبی در استان نداشتیم.

 

وی عنوان کرد: برخی مدیران که حتی اسم مدیر جهادی روی آنها بود در قضیه زلزله سال 98 آمدند و رفتند و به جز وعده و وعید هیچ کاری انجام ندادند لذا ما از این دولت انقلابی که تمام مردم به آن امید بسته اند، با همکاری مجلس انقلابی و قوه قضائیه حامی برای مردم محروم خدمت ماندگاری نشان دهند.

 

امام جمعه دالاهو گفت: بحث ما سهم خواهی نیست اما وقتی فعالان سیاسی و حامیان آیت الله رئیسی به حاشیه رانده شوند و برخی مسئولین و سیاسیون بازهم خط مشی فکری و رفتاری خود را ادامه دهند قطعا" مردم دلسرد می شوند چون بیش از 40 سال از انقلاب گذشته و دیگر جایی برای آزمون و خطا باقی نمی ماند.

 

 

وی افزود: استان کرمانشاه مملو از نخبگان و بزرگان سیاسی بومی است که ظرفیت استاندار شدن را دارند ومجمع نمایندگان استان باید با سیاسیون ومدیران دلسوز انقلابی مشورت کنند که از افراد بومی که دارای سابقه مدیریت و جهادی و انقلابی با روحیه جوانی هستند بکارگیری کنند که حداقل درد مردم را بشناسند و اگر در انتصابات استان شاخصه های لازم در آن لحاظ نشود و بحث لابی گری و پشت پرده باشد بیشتر از همه جبهه انقلاب ضرر می بیند چون در سالیان اخیر کمرش زیر فشارها خم شده و کار برای آنها سخت تر خواهد شد.

 

حجت الاسلام ساداتی نمایندگان استان باید دقت کنند کسی بعنوان مدیریت ارشد استان منصوب گردد که مواضع سیاسی و تفکرات ایشان در گذشته و حال با دولت آیت الله رئیسی و جریان انقلابی همسو باشد و مراقب افرادی که بخاطر منافع شخصی مواضع خود را تغییر می دهند باشند.

 

 

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه از مدیران غیربومی و مدیران پروازی خیلی ضربه خورده است و مجمع نمایندگان استان باید روی انتصاب گزینه بومی فردی انقلابی و جهادی بعنوان استاندار تأکید نمایند و از وی مطالبه نمایند چون در گذشته استاندارن غیر بومی خیلی از مدیرکل های استان را دیگر نقاط کشور منصوب نمودند که این مدیران پروازی  درد مردم را نفهمیدند و موجب نارضایتی مردم شدند.

 

سید علی ساداتی تصریح کرد: دولت روحانی 8 سال با حرف درمانی کشور را اداره کرد: و مردم دیگر طاقت ندارند و طاقت جریان انقلابی نیز از حرف بی عمل به سر آمده است و انشاءالله دست به دست هم بدهیم با پایبندی به اصول و انتخاب مدیران جهادی کاری کنیم با خدمت به مردم امید به زندگی و دلگرمی مردم بیشتر شود.

 

 

گلاب تیموری:

 

 

خانم گلاب تیموری از فرهنگیان انقلابی شهرستان اسلام آبادغرب در رابطه با بحث جوان گرایی در مدیریت اظهار کرد: این مبحث خیلی مهم و اساسی است و باید اجازه تجربه به جوانان داده شود چون خیلی از جوانان نخبه که دارای تخصص و پژوهش هستند به واسطه کم لطفی دولت های قبلی کنار گذاشته شده اند و اکنون هم در این دولت انقلابی که قرار است از این جوانان استفاده شود دیگر جای خطا و آزمایش نیست و نمی شود به مدیریت افرادی در دولت های گذشته اکتفا کرد چون ایشان کار چندانی برای مردم استان انجام نداده اند، اگر انجام داده اند چرا وضعیت معیشت مردم بدین صورت افتاده است، چرا مردم نا امید شده اند و برخی از مردم در انتخابات دچار سردرگمی شدند.

 

 

وی افزود: چشم امید مردم و تمام جریان های سیاسی به دولت انقلابی آیت الله رئیسی هست و تمام آحاد و اقشار، زن و مرد همه مردم غیور استان کرمانشاه تلاش شان این بود که کم و کاستی های دولت گذشته تکرار نشود و انشاءالله با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری در آن جوانان مومن انقلابی را مورد خطاب قرار داده اند با قدرت تمام از دستاوردهای انقلاب دفاع نمایند و با قدرت تمام در کنار جوانان بمانیم و سکان مدیریت را بدست این عزیزان بسپاریم.

تیموری خاطرنشان کرد: جامعه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و از نظر سیاسی، اجتماعی اقتصادی و ... ظرفیتهای خاصی دارند لذا جا دارد بیشتر بیشتر به ایشان توجه شود. چون بانوان از صدر اسلام نه تنها در بحث ولایتمداری دفاع کردن حتی در صحنه های جهاد بصورت مستقیم و غیرمستقیم حضور داشتند، پس چرا از بانوان در بخش های مدیریتی استفاده نمی شود.

 

وی بیان داشت: در استان کرمانشاه نگاه به بانوان نگاهی تخصصی نیست و بانوان را کم تجربه به حساب می آورند در صورتی که اصلا میدان مدیریت به این بانوان داده نشده که توانی های خود را نشان دهند در صورتیکه بانوان ما از دانش، بینش و تخصص لازم برخوردارند و در رشته های مختلف دانشگاهی موفقیت های کم نظیری را بدست آورده اند اما متأسفانه چه در دولت های گذشته و چه از جانب نمایندگان مردم در مجلس همیشه نسبت به بانوان کم لطفی دیده شده است . مطالبه ما این است که از استعدادهای بالقوه زنان در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و ... استفاده شود.

 

گلاب تیموری تصریح کرد: ما از افرادی که می خواهند به سطوح مدیریت های مختلف برسند برنامه می خواهیم چون برنامه در کنار تخصص و تعهد خیلی مهم است و فاکتور مهم دیگر همسو بودن با دولت است و اگر نمایندگان عزیز استان می خواهند در بحث مدیریت دخالت داشته باشند انتظار این استان این است که همسو باشند و نگاه قبیله ای ، ایلی و نگاه به افرادی حامیان دوران انتخابات را کنار بگذارند.

 

 

 

مسعود ترکمن:

 

مسعود ترکمن از جوانان مذهبی شهرشهیدان مرصاد گفت: اصل این است که جوانان پرشور و انقلابی در میدان حضور داشته باشند و مسئولیت ها را بدست بگیرند چون برخی از مسئولینی که در دولت قبلی مسئولیت داشتند درد مردم را به درستی درک نکردند.

 

 

وی افزود: اگر یک مدیر قوی و پا به کار در استان و در شهرستان ها به ادارات متعدد زیر نظر خود سرکشی و نظارت نماید و ببیند چگونه بهمردم خدمات رسانی می شود، نارضایتی به بار نمی آید.

 

ترکمن تصریح کرد: لازم است در استان کرمانشاه  از پتانسیل نیروهای جوان انقلابی استفاده شود چون برخی مدیر کل های دولت قبلی مردم را پشت درهای بسته نگه داشته و مردم را نسبت به دولت و نظام بدبین کرده اند.

 

وی افزود: جوانان انقلابی در بحران های مختلفی مثل سیل، زلزله و کرونا بی ادعا و بدون چشمداشت پای کار آمدند واز این جوانان جهادی می توان در مدیریت سطوح پایین استفاده کرد. چون امثال همین جوانان در طول 8 سال دفاع مقدس جنگ را اداره و مدیریت کردند و در این دوره نیز باید به این جوانان میدان داده شود و مدیران ارشد و نمایندگان استان از لابی گری و قبیله گرایی پرهیز نمایند و اجازه دهند در این دوره که فرصت آن فراهم شده جوانان انقلابی خود را نشان بدهند.

 

این جوان انقلابی گفت: گره زدن مسئولیت ها به داشتن دوره های مدیریتی کار اشتباهی است چون جوانان باتجربه و انقلابی در این استان هستند که  هیچ سمتی ندارند اما می توانند یک شهرستان را به راحتی مدیریت کنند.

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد