گرایش به مخدر های صنعتی مثل شیشه در کرمانشاه نگران کننده است/ تهیه برش استانی سند جامع پیشگیری از اعتیاد

کد خبر: 27253
|
19:22 - 1392/04/05
نسخه چاپی
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: تغییر الگوی مصرف مخدرها از مواد سنتی به صنعتی و روانگردان یک موضوع نگران کننده است که باید با تبیین پیامدهای ناگوار آن به خوبی اطلاع رسانی شود، گرچه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با رویکرد فرهنگی در سه سطح پیشگیری اولیه، پیشگیری ثانویه و درمان، و البته با تهیه برش استانی از سند جامع پیشگیری از اعتیاد برنامه های خوبی در دست اقدام دارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: رویکرد شورای هماهنگی مبازه با مواد مخدر در استان یک رویکرد فرهنگی است که در همین راستا برای هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه هایی با تم فرهنگی برنامه ریزی شده است.
برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر
سردار کریم کشوری گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که متشکل از دستگاههای فرهنگی، اجرایی، نظامی، انتظامی و امنیتی استان است با توجه به همزمانی هفته مبارزه با مواد مخدر با هفته قوه قضاییه و شهادت دکتر بهشتی تصمیم گرفت برنامه های فرهنگی این مناسبت را به هفته آینده موکول کند.
وی یکی از برنامه های در دست برگزاری به مناسبت مبارزه با مواد مخدر را برگزاری راهپیمایی بزرگ خانوادگی با برنامه ریزی های جانبی عنوان کرد.
کشوری با اشاره به تنوع برنامه های مدون از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در این هفته همایشی تحت عنوان گردهمایی بهبود یافتگان برگزار خواهد شد که پیام ها و نکات مثبت خاص خود ا خواهد داشت.
استان کرمانشاه حدودا ۵۰ هزار معتاد دارد
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۲ میلیون معتاد در سراسر کشور، آمار مربوط به استان کرمانشاه را قریب به ۵۰ هزار نفر عنوان کرد.
کشوری این آمار را با توجه به احتمال وجود مبتلایان پنهان به بلای خانمان سوز اعتیاد تخمینی دانست و گفت: با این حال آمار مبتلایات به اعتیاد در استان کرمانشاه قابل اتکا، استناد و برنامه ریزی است
گرایش جوانان در استان به مصرف شیشه نگران کننده است/ ضرورت اطلاع رسانی رسانه ها
وی گفت متاسفانه با تغییر الگوی مصرف مواد مخدر در استان کرمانشاه گرایش به مصرف شیشه مخصوصا در میان جوانان بیشتر شده است و این موضوع با توجه به اثرات بسیار مخرب این ماده افیونی حقیقتا نگران کننده است و نیاز دارد رسانه و شبکه ارتباط جمعی به خوبی در این خصوص اطلاع رسانی کنند.
وی به ضرورت آگاهی بخشی و تبیین پیامدهای ناگوار استفاده از مواد مخدر تاکید کرد.
کشوری تصریح کرد: نقش خانواده ها در این میان برای کنترل و مراقبت از فرزندانشان و آگاه سازی آنها یک موضوع غیر قابل انکار است.
برش استانی سند جامع پیشگیری از اعتیاد تهیه شده است/ اقدامات فراگیر دستگاه های فرهنگی،‌آموزشی و درمانی
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موار مخدر کرمانشاه از تهیه برش استانی سند جامع پیشگیری از اعتیاد خبر داد و افزود: اطلاع رسانی آگاه سازی و آموزش در دستگاه ها و نهادهای مرتبط براساس سند جامعه پیشگیری از اعتیاد به خوبی در دست اجراست و تردیدی نیست که آموزش و آگاه سازی آن هم از پایه در جایی مثل آموزش و پرورش می تواند بسیار تعیین کننده باشد.
وی همچنین به برنامه های دستگاه های فرهنگی مثل سازمان تبلیغات و اداره کل ارشاد اشره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه های عکس و کاریکاتور، ساخت فیلمهای کوتاه و مستند و تهیه بسته های ویژه توسط این نهاد ها در واقع همان رویکرد فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.
وی صدا وسیما را نیز با توجه به فراگیری، تاثیرگذاری و برنامه های مهمی که در دست انجام دارد و یا انجام داده است را نیز از ارکان مبارزه فرهنگی با اعتیاد عنوان کرد و نقش فرمانداری در حوزه شهرستانها را نیز مهم دانست.
سردار کشوری به فراهم بودن زمینه های درمانی برای آسیب دیدگان اشاره کرد و گفت: پیشگیری ثانویه برای افراد در معرض آسیب مثل مراکز روانشناسی و یا مراکز درمانی و کلینیک های مجهز برای آسیب  دیدگان پدیده شوم اعتیاد نیز در استان فراهم است که مجموعه اینها به همراه پیشگیری های اولیه می تواند مفید باشد.
 
منبع: مرصاد
 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد