حجت الاسلام محمدی پور:

آل سعود لیاقت اداره کردن حرمین شریفین را ندارد/ جنایت وحشیانه آل سعود علیه یمن را محکوم می کنیم

کد خبر: 292740
|
17:57 - 1394/02/18
نسخه چاپی
آل سعود لیاقت اداره کردن حرمین شریفین را ندارد/ جنایت وحشیانه آل سعود علیه یمن را محکوم می کنیم
اسلام آبادخبر:امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: آل سعود لیاقت اداره کردن حرمین شریفین را ندارد و باید موجودیت این دو جایگاه اسلامی در اختیار جامعه اسلامی جهانی قرار بگیرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدی پوراظهار داشت: همانطور که می دانید یکی از وظایف مسلمانان حمایت از مظلوم و محکومیت ظالم است و طبق آخرین وصایای امیر المومنین  علی (ع) به دو فرزند عزیزشان که فرموده همیشه نسبت به ظالمین دشمن باشید و دشمنی خود را ابراز کنید و در دل دشمنی داشته باشید کافی نیست.

وی افزود: مومن باید به زمانش آگاه باشد ، دشمن شناس باشد بصیرت داشته باشد و هرگز دنباله رو دشمناش نباشد و هرگز در خط دشمان اسلام  حرکت نکند.

امام جمعه شهرستان  اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: امروز آل سعود که خود را خادم حرمین شریفین می داند، اما ما اعلام می کنیم که آل سعود لیاقت اداره کردن حرمین شریفین را ندارد و باید موجودیت  این دو جایگاه اسلامی در اختیار جامعه اسلامی جهانی قرار بگیرد.

وی افزود:  به نظر ما حرمین شریفین اسیر دست ستمگران است که  جنایت جدیدی را آغاز کرده که در این جنایت افراد زیادی از ملت بیگناه یمن بیخانمان شده اند و عزیزانشان را از دست داده اند.

وی افزود: آل سعود آنقدر بی کفایت و بی هویت است که حتی اجازه رساندن دارو به آنها نداده اند و بعنوان حمایت از مردم مظلوم یمن اعلام می کنیم که کودک کشی از غزه تا یمن باید متوقف شود و جنایت وحشیانه آل سعود و حمله ستمکارانه به مردم مظلوم و بی پناه یمن را محکوم می کنیم.

محمدی پور با اشاره به آغاز هفته هلال احمر یاد آور شد که یکی از وظایف انسان مسلمان امدادرسانی است که هلال جمهوری اسلامی ایران با اقدامی انسان دوستانه ، دارو و لوازم امدادی را برای کودکان و مردم مظلوم یمن ارسال نمود اما عربستان سعودی اجازه فرود به هواپیمای ایرانی را ندادند و باند فرودگاه را بمباران کردند که نشان از خوی ددمنشانه آنهاست.

وی با بیان اینکه ما ملت ایران حمایت خود را از فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام می کنیم به سخنرانی چند روز پیش حضرت آقا درباره انرژی هسته ای و حمایت از تیم مذاکره کننده  و تهدیدهای نظامی آمریکا و همچنین هشدار جانشین فرماندهی سپاه به آمریکا اشاره نمود.


 


حجت الاسلام محمدی پور در خطبه اول نیز با اشاره به سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: یکی از شاخص های سبک زندگی اسلامی خوشرفتاری با اطرافیان، همسایگان، آشنایان  و اقوام است.
 وی افزود: در مکتب اسلام لبخد زدن نوعی عبادت است به شرط آنکه خنده ، خنده حلال باشد و وارد تمسخر ، غیبت و تخریب شخصیت ها و بی حرمتی به مقدسات نباشد .

وی با برشمردن بخشی دیگر شاخص های سبک زندگی اسلامی گفت:
دوم دشمنی عادلانه با دشمنان دین خدا یعی کسی که دشمن است نباید به او علاقمند بشویم
سوم، خیر خواهی برای مردم.
 چهارم، نیکی کردن در حق مردم.
پنجم، خودداری از کسب حرام ، سختگیری نکردن در معامله و یاد گرفتن آداب کاسبی.
ششم، زیاد تلاوت قرآن کردن و یاد مرگ کردن.
هفتم، زیارت اهل قبور برای یاد مرگ و مواظبت از اعمال.
هشتم، مبازه با خرافه پرستیها در شادیها و غمها و حالت عادی و پیروی از سنت سول خدا.
نهم، امداد رسانی مومن نسبت به نیازمندان.
دهم، آموزش و تعلیم و تعلم مومن پیچ وقت از او گرفته نشود چون اسلام دین تعلیم و تعلم است و پیامبران ما همگی معلم بوده اند که معلمی مقامی بس بزرگ است.

 

انتهای خبر/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها