آغاز سهم خواهی اصلاحات از دولت روحانی‬‎

بازی جدید اصلاح طلبان با وزیر کشور/ ‫رحمانی فضلی در سیبل اصلاح طلبان!‬‎+ عکس

کد خبر: 292777
|
18:48 - 1394/02/23
نسخه چاپی
بازی جدید اصلاح طلبان با وزیر کشور/ ‫رحمانی فضلی در سیبل اصلاح طلبان!‬‎+ عکس
اگرچه تاکنون اصلاح طلبان دل خوشی از وزیر کشور نداشته و از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم این وزارت خانه را سهم خود می دانستند، اما اکنون با کلید خوردن پروژه عبور از روحانی می خواهند از طریق استانداران به اهداف انتخاباتی خود دست پیدا کنند.

 

به گزارش خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا، با نزدیک شدن زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های اصلاح طلبان برای ورود به مجلس آینده بیشتر شده و جلسات هماهنگی این جبهه هم به فراخور موقعیت افزایش داشته است.

یکی از نیازهای اصلی ورود اصلاح طلبان به انتخابات نفوذ در استانداری و فرمانداری های سراسر کشور برای گسترش فعالیت‌های انتخاباتی خود و استفاده از فضاهای استانی برای تصاحب کرسی های نمایندگی هستند.

سخنرانی رئیس جمهور سابق در شهر بابل بهانه خوبی برای اصلاح طلبان فراهم کرد تا با تحت فشار قرار دادن وزارت کشور، پروژه تغییر برخی از استانداران و فرمانداران را در آستانه انتخابات کلید بزنند.

پیش از این هم لقمانیان در یکی از جلسات خصوصی با اصلاح طلبان اظهار کرده بود که«فرصت همیشه برای تشکیلات پیش نمی‌آید، اگر یک فرصت خوبی پیدا شد باید از اولین فرصت به نحو احسن استفاده کرد».

 

وی همچنین به دیدار های مکرر با یکی از سران فتنه اشاره کرده است و بدون در نظر گرفتن ارتباطات ظاهری نسبتاً خوب خود با استاندار و کارشکنی‌های پشت پرده اعتراف کرد: «آقای خاتمی بنده را مخاطب قرار داد و گفت: حتماً برو با استاندار تعامل کن، اگر فکر می کنی ان را بر می دارند و فرد بهتری می گذارند، اشتباه می کنی... خودم هم فکر می کنم چاره‌ای جز نزدیک شدن به آنها نداریم.»

با این حال رسانه های اصلاح طلب فرصت به دست آمده را غنیمت شمرده و با سلسله گزارشات خود سعی کردند تا دولت یازدهم مجاب به تغییر استانداران در آستانه انتخابات شود.

 

روزنامه اصلاح طلب ابتکار در شماره سه شنبه 22 اردیبهشت خود با اشاره به تعلل و وقت کشی وزیر کشور در تغییر مدیران ارشد آن را گل به خودی ارزیابی کرده است و بر تاثیرگذاری تغییرات بر انتخابات نیز اذعان داشت: این روزها اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس حساب ویژه‌ای روی استانداران و فرمانداران دولت‌های اصلاحات و سازندگی باز کرده‌اند و از سوی دیگر احمدی‌نژاد نیز در روزهای گذشته با استانداران دوران ریاست جمهوری‌اش جلسه‌ای را در دفتر ولنجک برگزار کرد. این جلسه قرار است به جلسه احمدی‌نژاد با فرمانداران دوران دولت‌های نهم و دهم هم بیانجامد.همین موارد نشان می‌دهد که نقش این مدیران استانی نه در حال حاضر و اجرای برنامه‌های دولتی که بر سر کار است، بلکه در معادلات سیاسی آینده نیز پررنگ است و همین موضوع لزوم افزایش حساسیت‌ها در زمینه انتخاب صحیح این مدیران را الزامی می‌کند.

 

 

حسام الدین آشنا، مشاور پر حاشیه روحانی هم در تکمیل این پازل طی گفت و گویی با یکی از نشریات اصلاح طلب گفت: برخی از سفرهای استانی برای تیم رئیس‌جمهور روشن کرد که بر خلاف تصور اولیه بعضی از استانداران توانایی کافی برای اداره استان را ندارند لذا تغییرات در دولت هم در سطح وزرا و هم در سطح استانداران اتفاق خواهد افتاد.

 

اما رحمانی‌فضلی درباره اظهارات مشاور رئیس‌جمهور در مورد تغییر استانداران، واکنش نشان داد و گفت: آشنا نظر شخصی خود را درباره تغییر استانداران گفته است، متولی این کار، بنده و شخص رئیس‌جمهور هستند که متناسب با شاخص‌ها کار تغییرات را انجام می‌دهیم.

 

اظهارات رحمانی فضلی موچب شد تا مسیر هجمه روزنامه های زنجیره ای تغییر کرده و پروژه تغییر وزیر کشور را در آستانه انتخابات کلید بزنند.

 

روزنامه آرمان امروز در همین راستا نوشت: رحمانی فضلی در شرایطی متصدی مدیریت وزارت کشور شد که تا پیش از این سابقه درخشانی از خود بر جای گذاشته بود. او از مدیران اصولگرای باسابقه کشور است که سابقه فعالیت‌های مدیریتی و اجرایی متعددی دارد؛ امادر وزارت کشور نتوانست آنچنان که انتظار می‌رفت به تمام تعهدات عمل کند هرچند فعالیت‌های مدیریتی او قابل تحسین است؛ اما در انتصاب استانداران شروطی گذاشت که دست دولت را کمی بست.

 

این روزنامه با انتقادات گسترده از عملکرد وزارت کشور نوشته است: استاندارانی در برخی استان‌ها منصوب کرد که نسبتی با اعتدال و شعارهای رئیس‌جمهور نداشتند و یا فضا برای استانداران همسو به‌گونه‌ای ترسیم شد که آنها احساس کردند حمایتی در مرکز از آنها نخواهد شد و ناچار از تن دادن به خواست تندروها شدند.

 

روزنامه آرمان تعبیر خود از واکنش رحمانی فضلی به اظهارات آشنا را اینگونه منتشر کرده است که این اظهارات ممکن استنشانه‌ای از حضور نام او در لیست خداحافظی با هیات دولت باشد.

 

اگرچه پیش از این نیز اصلاح طلبان دل خوشی از وزیر کشور نداشته و از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم این وزارت خانه را سهم خود می دانستند، اما اکنون با کلید خوردن پروژه عبور از روحانی می خواهند از طریق استانداران این پروژه را به پیش ببرند.

 

انتهای پیام/ط

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد