علی جلیلیان در گفتگو با اسلام آبادخبر/

دولت نباید با افزایش قیمت بنزین به تورم دامن بزند/این تصور غلطی است که بدون تکیه بر آمریکا نمی توانیم مشکلات خود را حل کنیم

کد خبر: 292958
|
10:28 - 1394/03/25
نسخه چاپی
دولت نباید با افزایش قیمت بنزین به تورم دامن بزند/این تصور غلطی است که بدون تکیه بر آمریکا نمی توانیم مشکلات خود را حل کنیم
اسلام آبادخبر: رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: اگر ما هم بخواهیم با این تفکرات عمل کنیم همانند رژیم شاه می شویم و با این همه خون شهدا، رزمندگان ، جانبازان و آزادگان و این همه هزینه ای که از اول انقلاب تاکنون داده ایم، منطقی و عقلانی نیست زیر سلطه آمریکا وبیگانگان برویم.

علی جلیلیان در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبر،اظهار داشت: اجرای هدفمندی یارانه ها توسط دولت اجرا می شود و این که  یکباره بنزین 700 تومانی را به 1000 تومان افزایش می دهد، خواست خود دولت بوده تا کسری بودجه را جیب مردم دربیاورد و ما بشدت به این امر معترضیم.

 

وی افزود: در حالیکه ملت ما در رنج و فشار هستند یکباره بنزین 700 تومانی به 1000 تومان تبدیل می شود و این سخت ترین اشتباه است که با وجود بیکاری وگرانی، این سیاست اجرا شود چون افزایش قیمت سوخت و انرژی باعث ایجاد و افزایش تورم در جامعه می شود.

 

نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت به این بهانه که هدفمندی یارانه ها مصوبه مجلس است و طبق قانون دولت تقصیری ندارد و باید آنرا اجرا کند، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه مجلس نگفته که یک شبه بنزین گران شود، بلکه اجرای هدفمندی یارانه ها از اختیارات دولت است و نحوه چگونگی و تصمیم گیری آن با خود دولت است .

 

وی افزود: مجلس حاضر است از راههای دیگر به دولت کمک کند تا فشار به مردم وارد نشود و دولت باید با ایجاد اشتغال و نظارت صحیح به مردم خدمت کند نه اینکه خود دولت به تورم دامن بزند.

 

دکتر جلیلیان اظهار داشت: با توجه به سوابقی که در مجلس هست بهترین حمایتها از سوی مجلس در رای دادن به وزرا  در این دولت صورت گرفته است یعنی بجز تعداد معدودی ، دولت یازدهم بیشترین رای اعتماد را از مجلس گرفته است.

 

وی با بیان اینکه از شروع کار دولت مجلس آنرا همراهی کرده و می کند، افزود: مجلس و دولت هر دو منتخب مردم هستند و دولت و شخص رییس جمهور مکلف است زیر نظر مقام معظم رهبری به قانون اساسی عمل کند و انجام وظیفه نماید.


 نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در جمهوری اسلامی ایران قوه مسقل و جزیره ای نداریم و هرسه قوه باید زیر نظر مقام معظم رهبری حرکت نمایند.

 

وی با اشاره به فرمایش مقام عظمای ولایت مبنی بر اینکه چک سفید امضا به دست هیچ کس نمی دهیم، گفت: مجلس و ملت تا زمانیکه دولت خط قرمزهای نظام را رعایت کند از آن حمایت می کنند.

 

علی جلیلیان با بیان اینکه واقعا" مسئولین شرمنده ملت ایران به ویژه جوانان بیکار هستند، تصریح کرد: یکی از آفتهای بزرگ این دولت عدم ایجاد اشتغال است و از دولت خواست تا در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم خصوصا" رفع بیکاری و ایجاد اشتغال گام بردارد.

 

وی افزود: در طول 37 سال گذشته با وجود تحریمهای سخت دشمنان انقلاب با تکیه بر توان داخلی کشور اداره شده است و با تبدیل تحریم به فرصت پیشرفتهای عظیمی در تمام زمینه ها بدست آمده است.

 

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این تصور بسیار غلط است که ما بدون تکیه بر آمریکا و غربیها نمی توانیم مشکلات خود را حل کنیم و این یک نوع سلطه پذیری است و اگر این رویه ادامه یابد بجز طمع دشمنان خارجی دستاوردی ندارد.

 

وی افزود: شاه پهلوی ایران نیز معتقد بود بدون کمک آمریکا نمی تواند کشور را اداره کند و این اشتباه را نیز انجام داد و کشور را دربست و شش دانگ در اختیار آمریکا گذاشت.

 

جلیلیان تصریح کرد: اگر ما هم بخواهیم با این تفکرات عمل کنیم همانند رژیم شاه می شویم و با این همه خون شهدا، رزمندگان ، جانبازان و آزادگان  و این همه هزینه ای که از اول انقلاب تاکنون داده ایم، منطقی و عقلانی نیست زیر سلطه آمریکا وبیگانگان برویم.

 

وی افزود: کسانی که دلشان برای غرب می تپد سخت در اشتباه هستند و اینها انقلابی نیستند و فقط به فکر ادامه کار خودشان هستند.

 

انتهای خبر/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها