از سوی وزیر نفت؛

مجوز احداث پتروشیمی اسلام آبادغرب ابلاغ شد‌

کد خبر: 293017
|
15:53 - 1394/04/04
نسخه چاپی
 مجوز احداث پتروشیمی اسلام آبادغرب ابلاغ شد‌
اسلام آباد خبر: مجوز تامین خوراک بزرگترین طرح تولید الفین کشور به عنوان پتروشیمی چهارم استان کرمانشاه در منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب از سوی وزیر نفت ابلاغ شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  مجوز احداث شرکت پتروشیمی اسلام‌آباد غرب با عنوان «ماهان شیمی زاگرس» توسط وزیر نفت ابلاغ شد که کلنگ احداث این مجتمع با حضور وزیر نفت و وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از ماه مبارک رمضان در منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب به زمین زده خواهد شد .

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ماهان شیمی زاگرس با بیان اینکه فراخوان انتخاب طرح تبدیل گاز به محصولات پتروشیمی (GTO/GTP and chains) در هفت اردیبهشت امسال از سوی وزارت نفت در رسانه‌ها انتشار یافت، بیان کرد: در این فراخوان از سرمایه‌گذاران خواسته شده بود پیشنهادات خود را در فاصله زمانی دو تا 20 خرداد ماه به وزارت نفت اعلام کنند که در این مدت گروه ماهان شیمی زاگرس متشکل از سیزده گروه اقتصادی و سرمایه‌گذاری، ایدرو، ایمیدرو، ساتا، پترو فرآیند کرخه و غیره درخواست‌های خود را به وزارت نفت ارسال کردند.

 

محمود جلوند خاطرنشان کرد: پس از ارزیابی‌های انجام گرفته توسط هیئت ارزیاب وزارت نفت، شرکت ماهان شیمی زاگرس از نظر معیارهای لازم مالی، فنی، حقوقی و مدیریتی مورد قبول شناخته شد و در سوم تیرماه مجوز احداث شرکت پتروشیمی اسلام‌آباد غرب تحت عنوان «ماهان شیمی زاگرس» در منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب ابلاغ شد .

 

وی این پتروشیمی که به پتروشیمی چهارم کرمانشاه معروف است را بزرگتر از مجموع سه پتروشیمی به بهره‌برداری رسیده استان عنوان و بیان کرد: پتروشیمی ماهان شیمی زاگرس به مساحت 70 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی اسلام‌آباد غرب طرح تولید پلی الفین از گاز طبیعی (GTOP) بوده که پیش‌بینی سرمایه بری طرح 780میلیون یورو و یک هزار و 800 میلیارد تومان و در مجموع پنج هزار میلیارد تومان است .

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ماهان شیمی زاگرس افزود: لیسانس طرح خریداری شده و این طرح شامل چهارکارخانه پتروشیمی و یک مجموعه واحدهای جانبی و آفساید بوده و زمان اجرای این طرح تا آخرین واحد بهره‌برداری چهارسال پیش‌بینی شده که و زمان بهره برداری از نخستین واحد نیز پس از کلنگ‌زنی به مدت چهل ماه است.

 

جلوند بیان کرد: نیروی انسانی مورد نیاز طرح 10هزار نفر در زمان ساخت و نصب و 2500 نفر در زمان بهره برداری در رشته‌های مختلف کارشناسی و کاردانی است که عملیات طراحی و مهندسی اولیه و مطالعات EIA به‌زودی شروع شده و در صورت رفع موانع موجود و انتخاب پیمانکار مناسب اجرایی عملیات اجرایی تا پیش از پایان سال آغاز می‌شود.

 

مدیرعامل پتروشیمی چهارم کرمانشاه گفت: خوراک این طرح پتروشیمی گاز طبیعی است که از طریق خط IGAT 6 در فاصله چهل کیلومتری طرح تامین می‌شود و کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی آن نیز با توجه به اینکه لایسنسور طرح شرکت کازال سوئیس بوده که از همین منبع تامین می‌شود.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام‌/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد