نشست خبری نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو/

تائید سیاست خارجی دولت منوط به رعایت خطوط قرمز است/انتخابات اسلام آباد غرب الکترونیکی می شود

کد خبر: 293030
|
10:44 - 1394/04/06
نسخه چاپی
تائید سیاست خارجی دولت منوط به رعایت خطوط قرمز است/انتخابات اسلام آباد غرب الکترونیکی می شود
اسلام آباد خبر: نشست خبری با حضور علی جلیلیان نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو درمجلس شورای اسلامی واصحاب رسانه در اسلام آبادغرب برگزار گردید.

به گزارشاسلام آباد خبر، گفتگوی تفصیلی خبرنگاران با علی جلیلیان در دفتر دفترپایگاه اطلاع رسانی مادنا وخبرگزاری خبرآنلاین حدود ۲ ساعت طول کشید که طی آن مسائل مهم در سطوح شهرستانی،استانی و کشوری مورد بحث و پرسش قرار گرفت؛ در طول گفت و گو این عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی به اظهار نظر پیرامون مذاکرات هسته ای،رسالت رسانه ها،موضع گیری اخیر همسر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد حکم مهدی هاشمی، انتخابات آتی مجلس،دستهای پنهان معاملات مرزی و پتروشیمی اسلام آباد غرب پرداخت.

تائید سیاست خارجی دولت منوط به رعایت خطوط قرمز است

رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه در مورد سیاست خارجی دولت یازدهم گفت: ما باید با دنیا تعامل داشته باشیم اما باید تعامل دوسویه باشد بعنوان مثال در موضوع مذاکرات ما خواهان مذاکره برد-برد هستیم اما اگر طرف مقابل ما بخواهد سوء استفاده کند تعامل دیگر معنی نخواهد داشت.

جلیلیان گفت: در موضوع مذاکرات ما عقب نشینی هایی داشته ایم اما طرف مذاکره همواره زیاده خواهی کرده و الان موضوع بازرسی از مراکز نظامی را مطرح می کند که پذیرفتن این امر عاقلانه نیست و این نوع رابطه به هیچ وجه قابل پذیرش نخواهد بود.

وی بیان کرد: سیاست خارجی دولت را قبول داریم اما تائید این سیاست خارجی تا زمانی است که تمامی خطوط قرمز نظام رعایت شود.

دلواپسی در خصوص مذاکره وجود ندارد

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد پیوستن به کمپین دلواپسان گفت: هر دلواپسی که بد نیست و در موضوع دلواپسان که بعد از توافق ژنو مرسوم شد باید متذکر شد که قرار نیست در بحث مذاکرات هر آنچه را که آمریکایی ها گفتند ما امضاء کنیم.

وی گفت: برای بدست آوردن دانش و فناوری هسته ای نظام ما تاکنون هزینه زیادی را پرداخت کرده و از این دانش هم در حوزه های گوناگون تا به امروز استفاده برده است و امروز طرف مذاکره ما با زیاده خواهی اعلام می کند که شما بیایید این دانش را کنار بگذارید تا ما پولی را که متعلق به خود شماست به شما بازگردانیم و تحریم ها را بر طرف کنیم.

جلیلیان افزود: نظارت بر مذاکرات نه دست اصلاح طلبان و اصولگرایان است و نه دست آنهایی که هیاهو می کنند بلکه مذاکرات زیر نظر مقام معظم رهبری و شورایعالی امنیت ملی پیش می رود و چون رهبر انقلاب نیز با مذاکرات موافق هستند و بر آن نظارت دارند به همین دلیل هیچ نگرانی و دلواپسی وجود ندارد.

واکنش نوبخت به تصویب طرح الزام دولت به صیانت از دانش هسته احساسی بود

جلیلیان با اشاره به تصویب طرح الزام دولت به صیانت از دانش هسته ای بیان کرد: نظام ما دستاوردهایی دارد و یکی از این دستاوردها موضوع هسته ای است لذا هر دولتی با هر گرایشی باید این دستاورد را حفط کند و حق معامله روی این دستاورد را که میراث مردم است ندارد.

وی در خصوص واکنش آقای نوبخت به تصویب این طرح گفت: چون آقای نوبخت حقوقدان نیست و از مسائل حقوقی اطلاع کاملی ندارد موضع گیری غلطی داشته والا باید ایشان بدانند که رای نمایندگان ملت به این طرح به معنی رای ملت و موافقت ملت با آن است و متاسفانه برخورد ایشان با تصویب این طرح احساسی بوده است.

اکثریت مجلس دهم را اصولگرایان تشکیل می دهند

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس در مورد ارزیابی خویش از ترکیب سیاسی مجلس دهم اظهار داشت: ما دارای حکومت اسلامی هستیم و در راس این حکومت ولایت فقیه است به همین دلیل مجلس باید مطیع فرامین ولی فقیه و رهبری نظام باشد.

وی افزود: کسی می تواند در جمهوری اسلامی ایران نماینده مجلس باشد که به اسلام،ولایت فقیه و ارزش های دینی اعتقاد داشته باشد و نظام هم برای گزینش این نوع نمایندگان فیلترهایی قرار داده که این فیلترها در شورای نگهبان بررسی می شود.

جلیلیان بیان کرد: شورای نگهبان نیز مطمئناً کسانی را تائید خواهد کرد که همراه انقلاب هستند و افراد زاویه دار با نظام رد صلاحیت خواهد شد لذا به نظر من اکثریت مجلس آینده متعلق به اصولگرایان است.

اصلاح طلبان شش دانگ در اختیار دولت اند

جلیلیان در پاسخ به شائبه ای که از سوی یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه “مجلس اصولگرا با کارت های زرد و استیضاح در حال سنگ اندازی در مسیر دولت اصلاح طلب روحانی است و اگر اکثریت مجلس آینده نیز متعلق به اصولگرایان باشد دولت نمی تواند هیچ کاری از پیش ببرد” مطرح شد گفت: اولاً دولت یازدهم اصلاح طلب نیست و خود آقای روحانی نیز چنین ادعایی ندارد حتی ایشان جزو جامعه روحانیت بوده اند که یک تشکل اصولگرا است.

وی گفت: استیضاح و هرگونه اقدام نظارتی حق مجلس است و با فرض اینکه اگر اکثریت ترکیب مجلس هم اصلاح طلب باشد، مجلس نمی تواند دولتی باشد.

رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه گفت: اگر نمایندگان مجلس در قبال اقدامات نامناسب دولت خاموش باشند باید آنها را وکیل الدوله خواند نه وکیل مردم.

جلیلیان افزود: اگر قرار است جریان اصلاح طلبی دولتی باشد و سنگ دولت را به سینه بزند که اطلاق عنوان فعال سیاسی به عناصر این جریان جفاست و اصلاح طلبی که نوکر دولت باشد، کاری از پیش نخواهد برد هر چند که امروز جریان اصلاح طلب دم از مردمداری می زند اما اصلاح طلبان متاسفانه شش دانگ در اختیار دولت هستند.

دستگاه قضایی مستقل عمل می کند

رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه در مورد واکنش های خانواده مهدی هاشمی به حکم وی گفت: طبیعی است که وقتی دونفر نزد قاضی می روند یک نفر ناراضی است و خانواده آقای هاشمی هم همینطور.

جلیلیان این نکته را هم متذکر شد که امروز می بینیم دستگاه قضایی بحمدالله مستقل عمل می کند و کاری به جناح چپ و راست ندارد.

 


گزارش واجا و سپاه در مورد دستهای پشت پرده در معاملات مرزی

رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه در مورد خبری که قبلاً از جانب وی مبنی بر وجود دست های پشت پرده در معاملات مرزی منتشر شد، گفت: البته در مورد وضعیت مرزهای استان کرمانشاه عمده نگرانی ما که هر روز شاهد تردد تانکرهای عراقی در حوزه انتخابیه هستیم از بین رفتن زیر ساخت ها است در حالی که سودی از تجارت مرزی عاید استان نمی شود.

وی بیان کرد: متاسفانه همیشه در جاهایی که زمینه فساد وجود دارد، فساد به راحتی انجام می شود و مرزهای استان کرماشاه با کشور عراق هم در زمره همین مکان ها است و ممکن است افرادی در مرزها از رانت استفاده کنند.

جلیلیان گفت: گزارشات محرمانه ای از جانب نیروهای اطلاعاتی و امنیتی واجا و سپاه وجود دارد که افرادی که شاید جایگاه دولتی نیز داشته باشند در معاملات مرزی نقش داشته و ما نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده ایم و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی نیز اوضاع را رصد می کنند و در موقع لازم با تخلفات برخورد می شود.

انتخابات اسلام آباد غرب الکترونیکی می شود

جلیلیان با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای الکترونیکی شدن انتخابات آتی مجلس در شهرستان اسلام آباد غرب گفت: متاسفانه بدعت بدی در بعضی شهرستان ها مرسوم شده و عده ای از کاندیداها علاقمند به انجام برخی از تخلفات انتخاباتی هستند که متاسفانه در اسلام آباد غرب نیز بروز تخلفات مسبوق به سابقه است.

وی افزود: از آنجایی که بنده معتقدم همه چیز باید قانونمند باشد مدتی پیش از معاون وزیر کشور درخواست کردم تا انتخابات اسلام آباد غرب الکترونیکی باشد و قول هایی نیز در این زمینه داده شد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس گفت: اخیراً که قرار شد در تعدادی از کلانشهرها انتخابات به صورت الکترونیکی انجام شود، بنده مجدداً موضوع الکترونیکی شدن انتخابات مجلس در اسلام آباد غرب را پیگیری کردم و وزارت کشور هم قبول کرد که انتخابات اسلام آباد الکترونیکی باشد و این اقدام جلوی هرگونه تقلب و تخلف را خواهد گرفت و افرادی که خیال خام تقلب در انتخابات را در سر می پرورانند هیچ کاری از پیش نخواهند برد.

در انتخابات آتی مجلس پیروز خواهم بود

جلیلیان در واکنش به این سوال که آیا در انتخابات دوره بعد(مجلس دهم) رای لازم برای نماینده شدن را به دست می آورید، گفت: قطعاً در انتخابات آتی پیروز خواهم بود.

کلنگ زنی پتروشیمی چهارم کرمانشاه در مرداد ماه

جلیلیان در مورد آخرین وضعیت پتروشیمی اسلام آباد غرب که اخیراً مجوز آن از سوی وزیر نفت ابلاغ شد گفت: یکی از عمده کارهایی که بنده در دوران نمایندگی آن را پیگیری کردم موضوع اخذ موافقت وزیر نفت جهت احداث پتروشیمی چهارم کرمانشاه در اسلام آباد غرب بود که در مدت یکسال اخیر پیگیری های زیادی در این خصوص انجام شد و جلسات مختلفی نیز به همین منظور با وزیر نفت و سرمایه گذاران برگزار شد.

وی افزود: در نهایت حسب اصرار زیاد بنده برای اخذ موافقت وزیر و همچنین تشریح وضعیت بیکاری مردم منطقه و تبیین رشادت های مردم اسلام آباد غرب در طول دوران هشت سال دفاع مقدس برای ایشان، مهندس زنگنه مجوز اولیه را صادر و روز چهارشنبه نیز وی کتباً دستور نهایی را برای اجرا ابلاغ کردند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس بیان کرد: در طول این مدت کارهای زیادی انجام شد و حتی افرادی نیز قصد داشتند تا این پروژه را از اسلام آباد غرب بگیرند اما با موافقت وزیر نفت برای احداث این پروژه در اسلام آباد غرب بالاخره قرار شد تا در ماه آینده (مرداد ماه) با حضور وزرای نفت و صنعت،معدن و تجارت کلنگ زنی این پروژه در منطقه ویژه اسلام آباد غرب انجام شود.

پتروشیمی اسلام آباد غرب ۵۰ هزار اشتغالزایی دارد

جلیلیان تصریح کرد: با اجرای این پروژه چهره بیکاری و اقتصادی در شهرستان و استان دگرگون خواهد شد و طبق صحبت های وزیر نفت این پروژه عظیم ۵۰ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم دارد.

وی گفت: پتروشیمی چهارم کرمانشاه با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان و با سرمایه گذاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار ایجاد می شود و از امروز به بعد می توانیم ادعا کنیم که اسلام آباد غرب صاحب پتروشیمی است.

جلیلیان در پاسخ به این سوال که این پروژه در چه مدت زمان به بهره برداری خواهد رسید؟، گفت: با توجه به حجم پروژه بهره برداری کامل از آن ۵ الی ۶ سال طول خواهد کشیداما در طول این مدت یعنی از زمان کلنگ زنی تا زمان بهره برداری، این پروژه اشتغالزایی مناسبی را خواهد داشت.

احداث کارخانه قند جدید اسلام آباد غرب در حال پیگیری است

جلیلیان در مورد وعده ای که در خصوص احداث کارخانه قند جدید در اسلام آباد غرب از سوی وی داده شد، گفت: شهرستان اسلام آباد غرب قطب اصلی چغندرکاری کشور است و به همین دلیل یک کارخانه قند قبلاً در این شهرستان ایجاد شده که هم اکنون به دلیل مشکلات محیط زیستی و ظرفیت کم جوابگوی پتانسل منطقه نمی باشد.

وی افزود: در اوایل دوران نمایندگی بنده مصوبه ای با حضور استاندار اسبق کرمانشاه،وزیر دفاع و بنده به تصویب رسید تا کارخانه قند جدید با ظرفیت ۵ هزار تن و سرمایه گذاری وزارت دفاع در شهرستان اسلام آباد غرب ایجاد شود اما به دلیل عدم تخصیص تسهیلات صندوق توسعه ملی به بخش دولتی این کار فعلاً متوقف شده است.

جلیلیان تصریح کرد: با وزیر دفاع در این خصوص چندین مرتبه گفتگو داشته ایم و قرار شد که کارخانه فعلی که متعلق به همین وزارتخانه است به فروش رسیده تا از طریق آن به توان زمینه لازم برای ایجاد کارخانه جدید را فراهم کرد.

رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه در پاسخ به این سوال که تا کنون چه اقداماتی جهت احداث کارخانه تایر در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آباد غرب انجام شده گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که بنده دارم زمین لازم برای این کارخانه خریداری شد و قرار است تا این کارخانه با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان احداث شود.

برخی ها در عزل و نصب مدیران حب و بغض را دخالت می دهند

جلیلیان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد دلیل جلوگیری وی از عزل بخشدار گهواره گفت: اولاً همه می دانند که بخشدار گهواره دارای گرایش اصلاح طلبی است، دوماً همه مردم این بخش از نحوه خدمتگذاری ایشان راضی هستند اما چون شخص آقای استاندار مشاوران تنگ نظری دارد و این مشاوران نیز تا کنون هزینه های زیادی را به استاندار تحمیل کرده اند به قصد انتقام گیری از اینجانب قصد عزل بخشدار گهواره را دارند.

وی اظهار داشت: بنده از هر شخصی با هر گرایش سیاسی که به مردم خدمت کند بعنوان وکیل مردم و کسی که حق نظارت دارد حمایت می کنم و چون مردم گهواره ایشان را می خواهند بنده با عزل وی مخالفم.

حریت باید خصوصیت اصلی خبرنگاران باشد

جلیلیان در پایان با تاکید بر وظیفه خطیر خبرنگاران گفت: رسانه به عنوان منبع و مرجع اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، دفاع از مطالبات مردم و انتقاد سازنده مسئولیت سنگینی را عهده دار هستند.

وی بیان کرد: حضور در عرصه رسانه بعنوان خبرنگار خصوصیاتی دارد که عمده آن آزادگی و حریت است و چون مردم رسانه ها را بعنوان یک منبع بی طرف می شناسند می طلبد تا رسانه ها از وابستگی جناحی و دولتی پرهیز کرده تا حریت آنان زیر سوال نرود.

وی اظهار داشت: وابستگی در نهایت موجب خود سانسوری است و خود سانسوری نیز زمینه ساز عدم انجام رسالت خبرنگاری است که امیدواریم روحیه حریت و عدم وابستگی بین تمام خبرنگاران به ویژه خبرنگاران اسلام آباد غرب گسترش یابد.

انتهای خبر/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها