دکتر حمیدرضا جلیلیان

تولید علم بعنوان یکی از منابع استقلال و برتری کشورها ست/تهدیدات و تحریمها ناشی از ترس ابرقدرت ها از پیشرفت علمی ایران است

کد خبر: 293078
|
10:01 - 1394/04/16
نسخه چاپی
 تولید علم  بعنوان یکی از منابع استقلال و برتری کشورها ست/تهدیدات و تحریمها ناشی از ترس ابرقدرت ها از پیشرفت علمی ایران است
اسلام آباد خبر: رییس دانشگاه پیام نور شهرستان اسلام آباد غرب گفت: مقام معظم رهبری بر حسب ضرورت سیاست های کلی و خط سیر اصلی دانشگاه ها را برابر اقتضاء شرایط زمانی و مکانی برای دانشگاهیان ترسیم می نمایند و ایشان هم منویات معظم له را در سرلوحه کار خود قرار می دهند ودر واقع این راهبردی است که توسط مقام معظم رهبری تعریف می شود و با مشخص شدن چارچوب کار داشگاهیان را راحت تر می کند .

به گزارشاسلام آباد خبر، دکتر حمیدرضا جلیلیان رییس دانشگاه پیام نور شهرستان اسلام آباد غرب در گفگتویی با خبرنگار اسلام آباد خبرپیرامون مباحث مطرح شده توسط  حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب درعصر(شنبه) در دیدار بیش از هزار نفر از استادان و اعضای هیأتهای علمی دانشگاههای سراسر کشور، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر حسب ضرورت سیاست های کلی و خط سیر اصلی دانشگاه ها را برابر اقتضاء شرایط  زمانی و مکانی برای دانشگاهیان ترسیم می نمایند و ایشان هم منویات معظم له را در سرلوحه کار خود قرار می دهند ودر واقع این راهبردی است که توسط مقام معظم رهبری تعریف می شود و با مشخص شدن چارچوب کار داشگاهیان را راحت تر می کند .

 

 

وی با بیان اینکه با توجه به جایگاه دانشگاه در افکار عمومی هر نوع تحلیلی و تفکری از سوی دانشگاهیان برای جامعه قابل پذیرش است، افزود: خواسته قلبی مقام معظم رهبری  این است که دانشگاه ها منبعی برای تحلیل شرایط سیاسی کشور باشند و از سیاسی بازی و سیاست کاری پرهیز نمایند ، لذا پرورش سیاستمدار و تنویرافکار عمومی بدون غرض از رسالت اصلی دانشگاه ها است و از طرفی اگر دانشگاه  صرفا" وارد سیاسی کاری شود از کار اصلی اش که تولید علم و تقویت زیربنای فرهنگی جامعه است، به بیراهه خواهد رفت.

 

دکتر جلیلیان تصریح کرد: در برهه ای از زمان تعداد جمعیت، وسعت سرزمینی یا قدرت نظامی بعنوان منبع قدرت و برتری کشورها مطرح بود اما  اکنون ما در دوره ای هستیم که عصر دانایی است هرچند در ادبیات غنی ایرانی به " توانا بودهرکه دانا بود" تاکید شده است یعنی بزرگان ما هم در گذشته تاکید داشته اند که توانایی و برتری در دانایی ملت هاست نه در جنگ نظامی.

 

وی با اشاره به اینکه  امروزه تولید علم و علوم دانش بنیان بعنوان منبع استقلال و برتری کشورها مطرح است، گفت: دانشگاه ها و خصوصا" اساتید به تعبیر مقام معظم رهبری بعنوان فرماندهان جنگ نرم بایستی در این راستا متوجه این مهم باشند و اگرامروز اقتداری در نظام هست اولا" به پشتوانه  ولایت فقیه ،مردم انقلابی و خون شهداست و ثانیا" بخاطر قدرت علمی کشور اسلامی ایران در منطقه و در جهان است.

 

رییس دانشگاه پیام نور شهرستان اسلام آباد غرب خاطرنشان کرد: دانشمندان برتر کشور آمریکا در علوم پزشکی ، فیزیک، هوا فضا و ... اکثرا" از نژادهایی از سایر کشورها هستند و این نخبگان و اقلیتی که بعنوان شهروند و اعضای علمی مراکز حساس آمریکا پذیرفته شده اند در حال بازگشت به کشورهای خود هستند که این یک تهدید بزرگ برای آمریکا ارزیابی شده است.

 

وی تصریح کرد : وقتی آمریکا از درون با چنین تهدیدی مواجه است و از بیرون هم با رشد فزاینده علم سایر کشورها مانند ایران که اکنون طبق آمارها رتبه شانزدهم علمی جهان را داراست، مواجهه پیدا می کند، در واقع غربیها، آمریکا و کشورهای 5+1 از توسعه علمی ایران هراس دارند نه از بحث هسته ای ایران .

 

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: دشمنان می دانند جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف علوم اعم از پزشکی ،زیست، فیزیک،  و هوافضا و ... بعنوان یک ابرقدرت نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح جهانی مطرح است و اگر با این سرعت به پیشرفت علمی دست پیدا کند رقیبی برای ابرقدرتهای جهانی محسوب می شود و این تهدیدات و تحریمها ناشی از ترس ابرقدرت ها از پیشرفت علمی ایران است.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری حساسیت ویژه ای بر روی دانشگاه ها دارند و ایشان باید منویات معظم له را بعنوانیک حجت بر خودشان بدانند، گفت: بنابر تاکید موکد رهبر انقلاب باید  دانشگاه هاهمانند علوم پایه در حوزه علوم انسانی نیز تلاش بیشتری بکنند تا  زیر بنای کار فرهنگی اجتماعی کشور تقویت شود.

 

دکتر جلیلیان در پایان از اساتید و اعضای هیأتهای علمی دانشگاهها خواست: تا به تعبیر مقام معظم رهبری بعنوان فرماندهان جنگ نرم در این راستا تلاش بیشتری بنمایند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد