دیدگاه نمایندگان استان کرمانشاه در خصوص آخرین تحولات مذاکرات هسته ای/

از نمایان شدن عهد شکنی و استراتژی "فرار رو به جلوی" آمریکا تا لزوم پافشاری بر حقوق هسته ای ملت ایران

کد خبر: 293123
|
17:57 - 1394/04/21
نسخه چاپی
 از نمایان شدن عهد شکنی و استراتژی "فرار رو به جلوی" آمریکا تا لزوم پافشاری بر حقوق هسته ای ملت ایران
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگوهایی با شبکه اطلاع رسانی مرصاد دیدگاه خود را در خصوص آخرین تحولات مذاکرات هسته ای اعلام کردند.

به گزارشاسلام آباد خبر  به نقل ازمرصاد، مذاکرات هسته ای چند روزی است که به لحظات حساس خود نزدیک تر شده به گونه ای که اخبار منتشر شده از روند مذاکرات به لحظه در حال تغییر کردن است.

 

برخی از گزارش ها حاکی از آن است که طرف مذاکره کننده آمریکایی باز هم همانند گذشته به تعهدات خود پایبند نبوده و بدعهدی اش را بار دیگر به نمایش گذاشته است.

 

اما در این میان آنچه که قابل تامل بوده و می تواند علاوه بر ذات زیاده خواهی غربی ها، بر روند فعلی تاثیر گذاشته باشد پایین آوردن سطح مذاکرات و تواقعات از سوی اعضای تیم مذاکره کننده ایرانی به تفاهم لوزان است. آمریکایی ها به جهت اینکه این رویکرد طرف ایرانی را دیده اند و در راستای زیاده خواهی ها و خوی استکباری خود زیر همه گفته های خود زده و یک قدم به جلو آمده اند.

 

چنین رویکردی از سوی طرف غربی قابل پیش بینی بوده است به طوری که اگر به توصیه های منتقدین توجه شود این مسئله بارها مورد تاکید قرار گرفته که آمریکایی ها از گذشته پیش بینی این شرایط را می کرده اند.

 

با این وجود شرایط در لحظه در وین در حال تغییر است و هر لحظه ممکن است آمریکایی ها یک بد عهدی جدید را به نمایش بگذارند به همین دلیل این مسئله نیازمند توجه جدی طرف مذاکره کننده ایرانی است تا با یک رویکرد مقتدرانه یک سوپاپ اطمینان برای خواسته های بر حق ایران ایجاد کنند.

 

در همین راستا شبکه اطلاع رسانی مرصاد در گفتگوهایی با نمایندگان مجلس در خصوص مذاکرات هسته ای نظرات آن ها را نسبت به شرایط فعلی و پیش بینی آینده آن جویا شد.

 

عهد شکنی آمریکایی ها در مذاکرات مثل روز روشن بود

 

علی جلیلیان در گفتگو با خبرنگارمرصادبا بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از مدت ها پیش اعلام کرده بودند که به مذاکرات خوش بین نیستند، اظهار داشت: ایشان با تاکید بر خوش بین نبودن به مذاکرات اعلام کردند که نباید به این مذاکرات دل بست زیرا آمریکایی ها خوی زیاده خواهی دارند.

 

وی افزود: با توجه به سوابق آمریکا و رفتارهایش در مواجهه با ایران مثل روز روشن بود که در مذاکرات هسته ای عهد شکنی می کند.

 

نماینده مردم اسلامی آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای بایستی به زیاده خواهی و گذشته آمریکایی ها توجه داشته باشد،  تاکید کرد: نگاه به توامندی های داخلی و پافشاری بر اصول و حقوق ایران در مذاکرات از جمله مسائلی است که بایستی همواره مد نظر مذاکره کنندگان باشد تا در مقابل طرف غربی کوتاه نیایند.

 

تیم مذاکره کننده در مذاکرات بر حقوق ایران پافشاری کند

 

منصور حقیقت پور در گفتگو با خبرنگارمرصادبا بیان اینکه آمریکایی ها در تاریخ بارها بدعهدی انجام داده اند، گفت: طرف غربی در میز مذاکره بارها نشان داده است که به تعهدات خود پایبند نیست.

 

وی افزود: این رویکرد و خوی استکباری آمریکایی ها باعث شده است که مذاکرات به این میزان طولانی شود.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایرانیان از گذشته تا کنون بر مواضع خود استوار بوده اند گفت: ایران نشان داده است که در عرصه جهانی خواستار صلح و امنیت پایدار است.

 

وی در پایان خواستار پافشاری تیم مذاکره کننده ایرانی بر حقوق هسته ای ایران شد.

 

جان کری استراتژی فرار روبه جلو را نمایان کرد

 

محمد ابراهیم محبی در گفتگو با خبرنگارمرصادبا اشاره به سخنان اخیر جان کری در مذاکرات هسته ای اظهار داشت: این مقام آمریکایی با سخنان خود نشان داد که رویکرد آمریکایی ها فرار رو به جلوست تا بتوانند ایران را به کوتاه آمدن از حقوق خود مجاب کنند.

 

وی افزود: مذاکره کنندگان ایرانی بایستی توجه داشته باشند که آمریکایی ها با فرار رو به جلوی خود می خواهند امتیاز بیش تری بگیرند به همین دلیل بایستی قاطعانه در مقابل آن ها بایستند.

 

آمریکایی ها زیاده خواه بوده و هستند

 

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگارمرصاداظهار داشت: از گذشته بارها مشاهده کرده ایم و امروز هم باز می بینیم که آمریکایی ها در مذاکرات زیاده خواهی داشته اند و در لحظه سخنان خود را تغییر می دهند.

 

وی افزود: ما می بینیم که در جریان مذاکرات فعلی زیر سخنان قبلی خود می زنند و مواضعی را دنبال می کنند که تاکنون آن را اظهار نکرده اند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این زیاده خواهی غربی ها برای گرفتن امتیاز بیش تر از ایران است، گفت: تیم مذاکره کننده باید با جدیت حقوق ایران را دنبال کند و به هیچ عنوان از آنان کوتاه نیاید.

 

آمریکا محتاج توافق با ایران است

 

حجت الاسلام وحید احمدی در گفتگو با خبرنگارمرصادبا بیان اینکه آمریکایی ها نیازمند مذاکره و توافق با ایران هستند، اظهار داشت: چند سال گذشته جهان شاهد بود که تمامی برنامه های آمریکا بر ضربه زدن به ایران بدون نتیجه مانده است و به همین دلیل آمریکایی ها امروز نیازمند مذاکره و توافق با ایران هستند.

 

وی افزود: زورگویی و زیاده خواهی آمریکایی ها راه را به هیچ جایی برای آن ها نمی برد و به همین دلیل باید آن ها از این رویکرد خود دست بکشند.

 

نماینده صحنه، کنگاور و هرسین تاکید کرد: تعامل با ایران برای تمامی کشورها سودمند خواهد بود به همین دلیل برای رسیدن به این مسئله بایستی کشورهای مذاکره کننده با ایران حقوق ایرانیان را به رسمیت بشناسند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد