کریمی:

پیش بینی برداشت 90 هزار تن چغندر قند در اسلام آبادغرب

کد خبر: 293204
|
14:30 - 1394/05/08
نسخه چاپی
 پیش بینی برداشت 90 هزار تن چغندر قند در اسلام آبادغرب
اسلام آباد خبر: فرماندار شهرستان گفت: 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت محصول چغندر قند اختصاص یافته و پیش بینی می شود از این میزان اراضی حدود 90 هزار تن چغندر قند برداشت شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، باحضور فرماندار و جمعی از مسئولین جلسه شورای کشاورزی در محل سالن شهدای مرصاد فرمانداری  اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

افشین کریمی با بیان اینکه، کار برداشت غلات در این شهرستان روبه اتمام است، اظهار کرد:  3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت محصول چغندر قند اختصاص یافته و پیش بینی می شود از این میزان اراضی حدود 90 هزار تن چغندر قند برداشت شود.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر،در این جلسه  4 موضوع مهم و مشکل عمده کشاورزان شهرستان  مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی نظیر اینکه؛ در پرداخت تسهیلات مربوط به طرحهای آبیاری نوین بویژه اراضی کشاورزی  با عنوان وقفی که حکم مالکیت توسط افراد احراز نگردیده تسریع شود، بمنظور افزایش سطوح زراعی مجهز به سیستم های آبیاری نوین تمهیدات لازم تا پایان سال اندیشیده شود، صورت گرفت.

 

رفع مشکل اراضی کشاورزی دهستان شیان که با اجرای عملیات خط تنسیق  دچار مشکل شده اند و پرداخت به موقع بهای محصول گندم کشاورزان توسط بانک عامل، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

گفتنی است است طبق آمار اعام شده از سوی مسئولین ذیربط در شهرستان اسلام آباد غرب 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که از این میزان 13 هزار هکتار آبی و مابقی بصورت دیم می باشد.

 

انتهای خبر/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد