امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب:

دولت هنوز برجام را در اختیار مجلس قرار نداده، این بی اعتمادی برای چیست؟ /آمریکا قابل اعتماد نیست، تنها راه نجات برنامه ریزی دولت برای اقتصاد مقاومتی است

کد خبر: 293316
|
15:14 - 1394/06/13
نسخه چاپی
 دولت هنوز برجام را در اختیار مجلس قرار نداده، این بی اعتمادی برای چیست؟ /آمریکا قابل اعتماد نیست، تنها راه نجات برنامه ریزی دولت برای اقتصاد مقاومتی است
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: دولت باید با مردم همدل و همزبان باشد و به مردم اعتماد کند ، دولت که جزئیات برجام را به مردم نگفته و بعضیها را هم برعکس به رهبر معظم انقلاب گفته اید ، لا اقل برجام را در اختیار نماینده های مردم بگذارید تا مشخص شوید در آنجا چه گفته اید؟ چه داده اید ؟ و چه گرفته اید؟ تا مشخص شود که مورد تصویب ملت قرار می گیرد؟!

 به گزارشاسلام آبادخبر، حجت الاسلام سید امیر محمدی پوردر خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت : ما معتقدیم که کسانی که در شورای نگهبان تأئید می شوند ، ساده ترین شرایط نمایندگی مجلس، ریاست جمهوری ، مجلس خبرگان، شورای شهر و ... را دارند، چون شورای نگهبان مورد تایید امام و رهبری است ، امام و رهبری مورد تایید خبرگان و ملت هستند و انشائالله همه ما مورد حمایت وجود مبارک امام عصر(عج) هستیم .

 

وی افزود: شورای نگهبان تشکیل شده است از عده ای از فقه های عادل  و عده ای حقوقدان که اینها از فیلتر های مختلفی رد شده اند و در انتخابات مختلف آزمایش خودشان را پس داده اند.

 

امام جمعه شهرستان با بیان اینکه وزیر کشور جمله خیلی بدی به زبان آورده، گفت: انسان وقتی در جایگاه وزارت قرار می گیرد باید مواظب حرف زدن خودش باشد و این حرف به دست برخی ها افتاده و مایه سوءاستفاده بد شده است.

 

وی با بیان اینکه وزیر کشور گفته که رییس جمهور "روحانی" قرار است 8 سال رییس جمهور باشد ، افزود: قرار است یعنی چه؟ قانون می گوید 4 سال ، اگر ملت دوباره انتخاب کردند می شود 8 سال ، و معمولا" تاکنون روسای جمهور ایران دو دوره انتخاب شده اند، ولی وقتی می گویید قرار است ، آدم می ترسد، شما قرار با چه کسی گذاشته اید! شما وزیر کشور هستید و قرار است انتخابات آینده را خودت مدیریت کنی! آیا خودت قرار گذاشته ای؟ واقعیت این است که صد در صد رای می آورد؟ و این آدم را می ترساند !

 

حجت الاسلام محمدی پور خاطرنشان کرد: در انتخابات سال 88 موسوی هم می گفت: برنده صد در صد انتخابات هستم در حالیکه آراء هنوز شمرده نشده بود ، موسوی می گفت: نه مکن برنده هستم و اگر نشد تقلب شده بریزید تو خیابان!

 

وی افزود: حالا می فهمیم که رهبر انقلاب می فرمود: فتنه بزرگتری در راه است، یعنی حواستان را جمع کنید و بعضی ها در بدنه نظام نفوذ کرده اند و به فکر فتنه بر علیه نظام اند.

 

محمدی پور تصریح نمود : مومن باید بینا، بصیر و هوشیار باشد و مواظب فتنه باشد ، فتنه یعنی کسانی از بین خودمان بر علیه خودمان اقدام کنند و از مشخصات فتنه اینست که انسانها گیج می شوند و نمی توانند حق و باطل را تشخیص دهند.

 

وی با اشاره به اینکه در نهج البلاغه از جنگ جمل بعنوان فتنه یاد شده است،چرا؟ گفت: چون یک طرف ام المومنین عایشه ، طلحه و زبیر یاران نزدیک پیامبر بودند و این طرف امیرالمومنین علی(ع) بود که همه صحابه پیامبر بودند و مردم گیج شده بودند که به نزد امیر المومنین آمدند که حق و باطل کیست؟  که علی (ع) فرمودند : بصیرت پیدا کنید و بروید خود حق و باطل را بشناسید نه از روی آدمها!

 

حجت الاسلام محمدی پور با بیان اینکه میزان حال فعلی افراد است، بیان داشت: خیلی ها سابقه خوب دارند که خرابش کرده اند ، خیلی انقلابی بودند خراب شدند، خیلی ها با شاه مبارزه کردند و زندان رفتند خراب شدند.

 

وی افزود: فتنه را باید تشخیص داد و وجود یک رهبر دانا و عالم باعث می شود که انسان بصیرت پیدا کند و فتنه را بشناسد.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب، در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری امام خامنه ای در دیدار به خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مئله بعد از برجام مهمتر از مسئله خود برجام است ، اظهارات آمریکایی ها در خصوص تعلیق تحریم ها که رهبری فرمودند: ما اصلا" تعلیق نمی خواستیم ، برداشتن تحریم ها را می خواستیم واگر قرار بود تحریم ها برداشته نشود ، اصلا" چرا مذاکره کرده ایم.

 

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرموده انداگر تحریم ها یکجا برداشته نشوند هیچ معامله ای درکار نیست ، افزود: تنها راه نجات برنامه ریزی دولت برای اقتصاد مقاومتی است .

 

حجت الاسلام محمدی پور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که نظر ما برداشته شدن فوری تحریم ها بود، اما دوستان در اینجا موضوع را به شکلی معنا کردند که ماهم مخالفتی نکردیم، یعنی کسانی که رفته اند و با رهر انقلاب صحبت کرده اند در باب تحریم ها طوری با رهبری صحبت کرده اند که ایشان موافقت کرده اند یعنی آنچه که در مذاکره صحبت شده در اینجا نگفته اند، و انسان در اینجا خیلی ناراحت می شود و فعلا" بنا به مصلحت چیزی نمی گوییم.

 

وی با تأکید بر این فرمایش مقام معظم رهبری که مصلحت نیست مجلس از برجام کنار گذاشته شود، افزود: تا این لحظه دولت محترم زیر بار نرفته که برجام در اختیار مجلس قرار بگیرد و نماینده های مردم آنرا  بررسی کنند در حالیکه آمریکا برجام را در اختیار کنگره قرار داده و بررسی آن تمام شده و در حال رای گیری هستند، اما دولت ما هنوز برجام را در اختیار مجلس قرار نداده و این بی اعتمادی دولت برای چیست؟

 

امام جمعه اسلام آبادغرب با یادآوری اینکه رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی نامگذاری کردند، گفت: دولت باید با مردم همدل و همزبان باشد و به مردم اعتماد کند ، دولت که جزئیات برجام را به مردم نگفته و بعضیها را هم برعکس به رهبر معظم انقلاب گفته اید ، لا اقل برجام را در اختیار نماینده های مردم بگذارید تا مشخص شوید در آنجا چه گفته اید؟ چه داده اید ؟ و چه گرفته اید؟ تا مشخص شود که مورد تصویب ملت قرار می گیرد؟!

 

وی افزود: مگر یادتان رفته که امام (ره) فرمودند که میزان رای ملت است، هرچه هست ملت تصمیم می گیرند و از افتخارات جمهوری اسلامی این است که در این 36 سال 36 انتخابات برگزار کرده یعنی ملت برای آینده خودشان تصمیم می گیرند.

 

حجت الاسلام محمدی پور در پاسخ به گلایه برخی از مسئولیم محلی که چرا برخی وقت ها انتقادت نسبت به دولت تند شود، گفت: اگر خطیب نماز جمعه آنقد بی عرضه باشد که نتواند از وکلای خودش که قوه مجریه هستند انتقاد کند بیخود به پشت تریبون می رود.

 

وی افزود: ما دشمنی با کسی نداریم و به دولت قبل هم انتقاد داشته ایم و انتقاد همیشه سازنده است و ما به دستور رهبرمان از دولت حمایت می کنیم و از تیم مذاکره کننده هم حمایت می کنیم و می دانیم که زحمت زیادی کشیده اند و تلاش شان تا این جا رسید و اگر خطوط قرمز رعایت نشده عمدی نبوده ، حمایت می کنیم ولی حمایت به این معنا نیست که انتقاد نکنیم و اگر شما پدر دلسوزی برای فرزندت باشید هرجا فرزندت اشتباه کرد، نصحتش هم می کنی.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: حکمت وجود نمازجمعه اینست که دولت ها خودمختار و دیکتاتور نشوند و باید کسی باشد که هرکجا دولت ها اشتباه کردند تذکر بدهند .

 

حجت الاسلام محمدی پور در خطبه اول نماز جمعه این هفته نیز ضمن بیان موعظه هایی در خصوص رعایت تقوی و پرهیز از نافرمانی خدای متعال، گفت:مهمترین شاخص زندگی اسلامی این است که تقوی  و توجه به معنویت در راس  همه امور قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به حدیث امام صادق (ع) که فرموده اند؛ محبت ما اهل بیت سرمایه بزرگی است که به شما داده شده است، گفت: کم وزیاد مال دینا خواست خداست وبدانید که کم و کاست ها باید باشد تا شما همیشه در حال توسل و توکل باشید.

 

امام جمعه شهرستان همچنین با اشاره به آیه قرآن که می فرمید اگرانسان  احساس بی نیازی بکند تجاوزگر می شود، گفت: ترجمه این آیه این است که اگر انسان زیادی سیر شود لگد می اندازد و اگر انسان زیادیمال دنیا داشته باشد مستکبر می شود و بر سر مستضعفین می زند.

 

وی افزود: یکی از شاخص های سبک زندگی اسلامی اقتصاد مقاومتی است، شما اگر اقتصادی فکر کنید ولی خدایی فکر نکنید وابستگی را می پسندید اما وقتی به دین و دیانت نگاه می کنیدمی بینید که اقتصاد ما باید وابسته به خودمان باشد نه اینکه دشمن هر وقت بخواهد با تاثیر بر قیمت نفت ما را خوار و ذلیل کند.

 

حجت الاسلام محمدی پور با بیان اینکه فرهنگ ما به راه غلطی رفته، گفت: ما نمی خواهیم بگوییم غقر بهتر از دارایی است و این حرف غلطی است و اقتصاد مقاومتی یعنی کار و تولید را رونق دهیم و به توان داخلی تکیه کنیم و باید به فرهنگ کار کردن بعنوان عبادت نگاه کنیم.

 

وی افزود" در اسلام کار کردن ثواب جهاد فی سبیل الله را دارد و به همین خاطر است که رهبر انقلاب در کنار سبک زندگی اسلامی بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: یکی دیگر از شاخص های سبک زندگی اسلامی این است  که سن ازدواج پایین بیاید و اگر چنین شود فساد در جامعه کم می شود.

 

وی افزو.د: اگر جوانان ما به فکر شغل های استخدامی و پشت میز نشینی نباشند و یاد بگیرند از سنین پایین کار کنند و نان در بیاورند خیلی زود هم آمادگی ازدواج پیدا می کنند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها