حجت الاسلام کرمی :

مسئولیت حوادث تلخ حج برعهده دولت سعودی است/هشدار به مسئولین جهت پیگیری و رفع مشکلات مردم اسلام آبادغرب

کد خبر: 293443
|
14:23 - 1394/07/03
نسخه چاپی
مسئولیت حوادث  تلخ  حج برعهده دولت سعودی است/هشدار به مسئولین جهت پیگیری و رفع مشکلات مردم اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: امام جمعه موقت شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ، بیش از 20 میلیون نفر زائر حسینی به شهر کربلا رفتند که حتی خون از دماغ کسی نیامد در صورتیکه کمترین امکانات را داشته اما دولت سعودی عربستان با این همه امکانات، توان اداره و حفظ جان 4 میلیون نفر از حاجیان را در خانه امن الهی ندارد و این نشان می دهد که ممکن است غرض شخصی بر ضد مسلمانان در کار باشد .

به گزارشاسلام آبادخبر، حجت الاسلام روح الله کرمی  امام جمعه موقت شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تسلیت درگذشت زائران بیت الله الحرام درحج،  اظهار داشت: واقعا"این حادثه حج  قلب امام زمان ارواحنا له الفدا را جریحه دار کرده و همچنیین رهبر عزیزمان امام خامنه ای را عزا دار نموده است که معظم له به این خاطر سه روز عزای عمومی در ایران اسلامی اعلام فرموده اند.

 

وی با اشاره به احادیث معتبر اسلامی در خصوص فاجعه در منا و ریخته شدن خون مسلمانان در رمی جمرات،  افزود: این از نشانه های آخرالزمان است .

 

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه مدیریت غلط عربستان باعث بروز این فاجعه برای مسلمانان شده است، تصریح کرد: مسئولیت حوادث  تلخ حج برعهده دولت سعودی است.

 

وی افزود: در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ، بیش از 20 میلیون نفر زائر حسینی به شهر کربلا رفتند که حتی خون از دماغ کسی نیامد در صورتیکه کمترین امکانات را داشته اما دولت سعودی عربستان با این همه امکانات، توان اداره و حفظ جان  4 میلیون نفر از حاجیان را در خانه امن الهی ندارد و این نشان می دهد که ممکن است غرض شخصی بر ضد مسلمانان در کار باشد چون در حج امسال3 فاجعه عظیم در عربستان رخ داده که یکی حادثه سقوط جرثقیل در خانه کعبه و دیگری آتش سوزی در هتل زائران و سومی هم مرگ این همه زائر مسلمان در منا می باشد.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: عربستان باید پاسخگو باشد که چرا وزیر جنگ این کشور این خیابان را مسدود کرده و باعث بروز این فاجعه غم انگیز شده است.

 

 

حجت الاسلام کرمی  با اشارهبه اهمیت واقعه غدیر، گفت:  واقعه غدیر به واسطه بیان دوستی پیامبر(ص) با علی (ع) نبوده، مگر مردم آن زمان نمی دانستند که علی بن ابیطالب در دامان خود پیامبر بزرگ شده ، پس چه منطقی قبول می کند که پیامبر در برگشت از حج در آن گرمای سوزان عربستان یاران خود را جمع کند و فقط بگوید علی دوست و برادر من است و این با عقل سازگار نیست.

 

وی افزود: در آخرین حج پیامبر تعداد 120 هزار نفر به همراه پیامبر شرکت داشتند و پیامبر دست علی را بالا می برد و می گوید من کنت مولا فهذا علی مولا ، چون علی(ع) قرآن ناطق است ، علی با حق است و حق با علی است، بزرگان رفتند که پیامبر تبریک بگویند که پیامبر فرمود: بروید و به علی تبریک بگوییدچون علی خلیفه بعد از من خواهد بود و شما بروید و با ایشان بیعت کنید.

 

حجت الاسلام کرمی  با بیان اینکه شخصی که در واقعه غدیر با امر پیامبر مخالفت کرد و در همانجا عذاب الهی بر وی نازل شد و سنگی از آسمان بر وی فرود آمد و او را نابود ساخت، گفت: برخی ها واقعه غدیر را عمدا" بی اهمیت جلوه داده اند و اصل آنرا بازگو نکرده اند و مشکل اینها  با ولایت است و اینها با حکومت علوی مشکل دارند.

 

به گزارش خبرنگار اسلام آبادخبر، نماز گزاران اسلام آبادی از سخنان خطیب جمعه به وجد آمده و فریاد بر آوردند: ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند .

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب نیز پس از به وجد آمدن مردم و سر دادن این شعار گفت: مردم ایران در فتنه 88 به خوبی نشان دادند که " ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند " ، و در حالی که کشور ما تا لبه پرتگاه رفته بود به فرمان ولایت و نفس گرم حضرت ولی عصر(عج)کشور ایران دوباره به آرامش بازگشت و مردم نشان دادند که گوش به فرمان امام خامنه ای هستند و اینها به برکت خون شهداشت.

 

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب در بخش دیگری از سخنان خود از اظهار گلایه و شکوائیه  برخی شهروندان بخاطر تبعیض در استخدام های مردم بومی شهرستان، به دفترامام جمعه خبر داد و اعلام کرد: با قول لین از مسئولین مربوطه از رده پایین تا رده بالا می خواهیم که این مسئله مهم را بررسی کنند که اگر این مطلب درست باشد عدم استخدام  بدون علت جوانان شهر شهدای مرصاد( اسلام آبادغرب) خیانت بزرگی است، چون مردم این شهرستان در مقابل منافقین ایستادند و این امر در حق مردم منطقه ظلم  است.

 

وی به مسئولان هشدار داد در صورتی که مشکلات مردم پیگیری و رفع نشود لحن تریبون نمازجمعه که متعلق به مردم است تغییر خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد