در جلسه شورای کشاورزی شهرستان مطرح شد؛

برداشت 72 هزار تن چغندر قند و 6 هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع اسلام آبادغرب

کد خبر: 293580
|
09:26 - 1394/07/27
نسخه چاپی
برداشت  72 هزار تن چغندر قند و 6 هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع اسلام آبادغرب
اسلام آباد خبر: فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب از برداشت 72 هزار تن چغندر قند و 6 هزار تن ذرت علوفه ای از مزارع شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، جلسه شورای کشاورزی اسلام اباد غرب  باحضور فرماندار ،معاون برنامه ریزی و اعضا جلسه شورای کشاورزی برگزار شد.

 

در این جلسه فرماندار شهرستان  بیان داشت:  از ابتدای  زمان برداشت  72 هزار تن چغندر قند از مزارع برداشت شده که از این میزان 42 هزار تن به کارخانه قند اسلام آباد و مابقی به استانهای همجوار حمل شده است و روند برداشت این محصول پیش بینی می شود تا یک ماه آینده ادامه داشته باشد.

 

وی افزود: امسال همچنین در سطح مزارع شهرستان 6 هزار تن ذرت علوفه ای از 100 هکتار از مزارع برداشت شده است و 630 تن ذرت دانه ای از 65 هکتار از اراضی جمع آوری شده است.

 

افشین کریمی گفت: در راستای مکانیزاسیون محصولات کشاورزی امسال 21 هزار هکتار گندم دیم و 6 هزار هکتار جو دیم کشت شد.

 

گفتنی است، در این جلسه 2 طرح سیستم ابیاری نوین در سطح 55 هکتار از اراضی روستاهای معارفی شیان و گراوند با اعتبار 14 میلیارد ریال مصوب شد.

 

بر اساس این گزارش؛ رفع مشکل اراضی اوقافی دشت شیان بمنظور استفاده از تسهیلات آبیاری مکانیزه ، اطلاع رسانی به کشاورزان درخصوص رعایت زمان کشت پاییزه از طریق پیامک ، اعتماد سازی و اطلاع رسانی کیفیت  تولیدات کشتارگاهی به مردم، پیگیری مسائل و مشکلات کشاورزان بویژه چغندر کاران شهرستان ، از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها