طی نامه ای به شورای امنیت:

کشورهای غربی واکنش فوری به آزمایش موشکی ایران را خواستار شدند

کد خبر: 293612
|
09:15 - 1394/07/30
نسخه چاپی
کشورهای غربی واکنش فوری به آزمایش موشکی ایران را خواستار شدند
کشورهای غربی در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل اقدام فوری این شورا نسبت به آزمایش موشکی ایران را خواستار شدند.
 

به گزارشخبرگزاری مهربه نقل از رویترز، چهار کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل واکنش این شورا به آزمایش موشک عماد ایران را خواستار شدند.

این کشورها با ارسال نامه ای به کمیته امور تحریم شورای امنیت سازمان ملل، تحریم ایران را به خاطر این آزمایش موشکی خواستار شدند. این کشورها در نامه خود قید کرده اند که آزمایش موشکی ایران نقض کننده قطعنامه های سازمان ملل محسوب می شود. آنها ادعا می کنند این نوع موشکهای بالستیک حمل کننده سلاح اتمی هستند.

به گفته مقام های ایرانی موشک عماد دارای توان دوربرد و قابلیت هدایت و کنترل از راه دور تا لحظه اصابت به هدف را دارد. هفته پیش کاخ سفید تهدید کرد که موضوع موشک ایران را در سازمان ملل مطرح خواهد کرد.  

آمریکا می گوید که شورای امنیت سازمان ملل متحد چنین آزمایش ‌هایی را برای ایران ممنوع کرده است. مقام های آمریکایی البته تاکید کرده اند که این آزمایش تاثیری بر اجرای توافق جامع هسته ای با ایران ندارد.

بر اساس قطعنامه‌ ۲۲۳۱ شورای امنیت که بعد از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی تصویب شد، تحریم‌های مربوط به موشک‌های بالستیک ایران تا ۸ سال و محدودیت در خرید و فروش تسلیحات متعارف تا ۵ سال ادامه خواهد داشت.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد