امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه

مردم با بصیرت و هوشیاری، ابتکارعمل را از دست فتنه گران بگیرند/ در انتخابات تعصب ایلی و عشیره ای را مقدم بر حق قرار ندهید

کد خبر: 293901
|
16:05 - 1394/09/06
نسخه چاپی
مردم با بصیرت و هوشیاری، ابتکارعمل را از دست فتنه گران بگیرند/ در انتخابات تعصب ایلی و عشیره ای را مقدم بر حق قرار ندهید
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: همدلی و همزبانی از هوشیاری و بصیرت ما چیزی کم نمی کند و باید مواظب کسانی باشیم که در فتنه 88 جمهوری اسلامی را تا لبه پرتگاه سقوط کشاندند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام سیدامیر محمدی پور  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: سفارش همیشگی امام (ره) و رهبری به پیروی از سفارشات نبی مکرم اسلام (ص) ، سفارش به حفظ وحدت است.

 

وی افزود: ما یک دشمن مشترک داریم  و آن استکتبار جهانی است که استکبار جهانی همین 6 کشوری است که در مذاکرات اخیر در میز مقابل جمهوری اسلامی بودند که همیشه رهبر معظم انقلاب تذکر می دهند که لبخند اینها را باور نکنید چون اینها دلسوز شما نیستند بلکه به دنبال منافع خودشان هستند و تا وقتی که خوی استکباری داشته باشند، دشمن ما اینها هستند.

 

امام جمعه شهرستان  با بیان اینکه اتحاد ما دشمن شکن است، گفت: ما در داخل کشور اختلاف نظر داریم اما دشمن همدیگر نیستیم ، اما برخی به بهانه های مختلف نوک پیکان خود را به طرف دولت، رییس جمهور و هیئت مذاکره کننده گرفته اند، در حالیکه این برخلاف مصالح نظام است و به همین خاطر رهبر معظم انقلاب با درایت و دوراندیشی امسال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری کرده اند.

 

وی تصریح کرد: مواظب باشیم در تحلیل های سیاسی خودمان، دشمن اصلی را گم نکنیم و به دشمنی داخلی دامن نزنیم چون در داخل کشور نیاز مبرم به وحدت و همدلی و همزبانی داریم.

 

حجت الاسلام محمدی پور خاطرنشان کرد: همدلی و همزبانی از هوشیاری و بصیرت ما چیزی کم نمی کند و باید مواظب کسانی  باشیم که در فتنه 88 جمهوری اسلامی را تا لبه پرتگاه سقوط کشاندند و به قصد براندازی نظام از اختلاف نظر 2 کاندیدای ریاست جمهوری سوء استفاده کردند.

 

وی افزود: اختلاف نظر در بین کاندیداهای ریاست جمهوری سال 88 بود اما فتنه گران از این اختلاف نظر سوءاستفاده کردند و تاکنون هم دست از اقدامات خود برنداشته اند و درحال نقشه های متعدد هستند که چگونه کشور را بدست بگیرند و دو دستی به آمریکا تقدیم کنند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با بیان اینکه فتنه گران برای براندازی نظام به نقشه هایی رسیده اند گفت: یکی از نقشه های فتنه گران این است که مجلس خبرگان رهبری را  تصرف کنند و با ایجاد قوانینی دست و پای رهبر را ببندند و اختیارات رهبری را کم کنند.

 

وی افزود: فتنه گران با پیشنهاد طرح هایی نظیر؛ صدور احکام حکومتی رهبری با مشورت تشخیص مصلحت نظام، صدور فتوا با مشورت شورای فتوا و دوره ای کردن رهبری ، قصد دارند بعنوان یکی از راههای تغییر نظام عزت و عظمت ولایت فقیه را از بین ببرند، چون دشمنان دریافته اند که ولایت مطلقه فقیه در ایران نقش محوریت دارد.

 

امام جمعه شهرستان گفت: در ولایت مطلقه فقیه همه مردم به یک نفر دل می بندند و عشق می ورزند، همانطور که عشق به امام (ره) جنگ 8ساله ما را اداره کرد، عشق به رهبری راههای نفوذ دشمن را بسته ولی اگر محوریتی در زمان غیبت امام زمان(عج) برای دل بستن نباشد یعنی هیچ!

 

وی با اشاره به ملاقات اخیر رییس جمهور روسیه با رهبر معظم انقلاب گفت: آقای پوتین در سفر 8 سال پیش در دیدار رهبری گفته بود، من مسیح را به چشم دیدم ، و امروز می بینیم که روسیه در زمانی که یکی از ابرقدرت های جهان بوده و ایران هم تحت سیطره آن بوده، امروز مرید رهبر ما شده است و بر خلاف تمام منطق های دیپلماسی وارد تشریفات استقبال نمی شود و مستقیم به دیدار رهبر ما می رود و مثل یک شاگرد در محضر رهبر ما می نشیند و این عزت از ولایت مطلقه فقیه آمده است.

 

حجت الاسلام محمدی پور با بیان اینکه نظر امام خمینی(ره) بر ولایت مطلقه فقیه بود، گفت: چرا کسانی که دم از امام (ره) و دم از بیت امام (ره) می زنند، معتقدند که نظرات امام را بهتر از دیگران می فهمند .

 

وی افزود: امام (ره) صراحتا" فرمود؛ " ولایت مطلقه فقیه" ، و شما حق ندارید محدودش کنید و دست و پایش را ببندید و اجبارش کنید به مشورت کردن، او خودش عالم و فرزانه است و قرآن به او دستور مشورت داده است، اما شما کسی نیستید که او را وادار به مشورت کنید.

 

محمدی پور بیان داشت: با بصیرت و هوشیاری مردم در انتخابات  مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و دقت نظری که به خرج می دهید ابتکار عمل را از دست فتنه گرانی که سال 88 آبروی کشور ما را در دنیا ریختند و هنوز پشیمان نشدند و عذرخواهی نکردند، بگیرید چون اینها دلسوز کشور ما نیستند و دلسوز کشور ما ولی امر ما امام خامنه ای است که با دیدنش از امام زمان (عج) یاد می کنیم .

 

 

وی در خطبه اول با بیان موعظه های گفت:  گناه نکنید حرف بی دلیل و بی منطق نزنید ، شایعه پراکنی نکنید، دلها را نشکنید و اگر بهشت و جهنم، مرگ سوال قبر و میزان و ترازوی اعمال را باور دارید از نافرمانی خدا بترسید و گناه و معصیت نکنید.

 

حجت الاسلام محمدی پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کم کم به ایام انتخابات نزدیک می شویم و آفت ها و خطر های اخلاقی به سراغ ما می آیند.

 

وی  با اشاره به اینکه برخی اقدامات در ایام انتخابات جزو گناهان کبیره است، مردم را از غیبت، بهتان و تهمت نارورا و تخریب رقیب بخاطر پول و غذای دیگری و همچنین خریداری رای مردم با پول بر حذر داشت و تصریح کرد: این اعمال از گناهان کبیره هستند.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: برای خدا رای بدهید نه برای رضایت ایل و عشیره  و ببینید رضای خدا در کجاست و تعصب ایلی و عشیره ای را مقدم بر حق قرار ندهید و حق را بپذیرید حتی اگر بر ضرر شما باشد.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها