میرزایی خبر داد:

خسارت20میلیارد ریالی بارندگی های اخیر به کشاورزی و باغات اسلام آبادغرب/افزایش280درصدی بارندگی

کد خبر: 293940
|
08:53 - 1394/09/17
نسخه چاپی
خسارت20میلیارد ریالی بارندگی های اخیر به کشاورزی و باغات اسلام آبادغرب/افزایش280درصدی بارندگی
اسلام آبادخبر: مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب گفت:بر اساس روانه آب هایی که بارندگی های شدید ایجاد کرد حدود 2 میلیارد تومان به کشاورزی و باغداری و دامداری خسارت وارد کرد البته خیر و خوبی این بارندگی بسیار بیشتر از خسارت وارد شده است.

اکبر میرزایی کلهر در گفتگو بااسلام آبادخبر  در مورد بارش های اخیر در سطح شهرستان اسلام آباد غرب گفت: در سطح شهرستان تا بحال بطور متوسط 220 میلی متر بارندگی داشته ایم که نسبت به سال گذشته حدود 280 درصد افزایش داشته است.


رییس جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب گفت: آثار این بارندگی ها بر کشاورزی شهرستان از دو منظر قابل بررسی است،اول اینکه این بارندگی ها مناسب و به موقع بود اما نکته دوم این است که چون بارندگی ها با شدت بی سابقه ای در جریان بود بر اساس روانه آب هایی که ایجاد کرد حدود 2 میلیارد تومان به کشاورزی و باغداری و دامداری خسارت وارد کرد البته خیر و خوبی این بارندگی بسیار بیشتر از خسارت وارد شده است.


وی گفت: بر اساس وظیفه که در چارت ستاد بحران داریم خسارت وارده را به فرمانداری اعلام کرده ایم که در صورت تخصیص اعتبار برای جبران این خسارات بررسی های میدانی در راستای بررسی دقیق تر انجام خواهیم داد.


میرزایی بیان کرد: حدود 50 درصد از کشت شهرستان هنوز باقی است و هنوز زمان برای کشت در سطح شهرستان وجود دارد.


رییس جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب افزود: برابر پیش بینی کارشناسان بارندگی پاییز امسال بالاتر از حد نرمال،زمستان پایین تر از حد نرمال و حتی یک ماه خشکی در زمستان نیز پیش بینی شده است.


وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات که در کشت داشته ایم مقداری نگرانی در خصوص میزان تولید آینده بوجود آمده گفت: یک معضل اصلی دیگر ما برداشت چغندر قند است که حدود 1000 هکتار هنوز برداشت نشده و با توجه به بارش های پیش رو مشکل برداشت این مقدار وجود دارد.


میرزایی گفت: بذر و کود و سم کافی در تمام مراکز ما اعم از دهستان ها و داخل شهر وجود دارد و این لحاظ جای نگرانی نیست.


رییس جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب بیان کرد:امسال در منطقه بذرهای مادری زیادی را در منظقه جذب کرده ایم که این بذرها چند خاصیت دارند اول اینکه بذر مادری هسته تولید بذر است و باعث می شود ما برای آینده دیگر مشکل تولید بذر نخواهیم داشت، دوم اینکه کسانی که این بذر را کشت کنند دولت 25 درصد برای خرید به آنها جایزه می دهد چرا که نیاز به زمان بیشتری برای مراقبت از این نوع بذر وجود دارد.


وی گفت: برابر آخرین آمار 50 درصد کشت های ما مکانیزه است و امسال برنامه ما 500 تا 600 هکتار کشت نخود پاییزه داریم.


میرزایی بیان کرد: حدود 70 هکتار دانه کلزار روغنی کشت کرده ایم که در حال حاضر وضعیت خوبی دارد و با توجه به اینکه این سطح منابع آبی ما با بحران مواجه است و کشت گلزار نیز به آبی کمی احتیاج دارد لذا نوعی سرمایه گذاری برای آینده محسوب می شود.

 

انتهای پیام/
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها