امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه

بعد از برجام یکی از دغدغه های امام خامنه ای " نفوذ" است /وقف باید فرهنگ سازی شود/در ستادهای انتخاباتی اخلاق را زیر پا نگذارید

کد خبر: 293962
|
15:34 - 1394/09/20
نسخه چاپی
بعد از برجام یکی از دغدغه های امام خامنه ای " نفوذ" است /وقف باید فرهنگ سازی شود/در ستادهای انتخاباتی اخلاق را زیر پا نگذارید
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت:بعد از برجام یکی از دغدغه های امام خامنه ای که همواره در سخنرانی های خود برآن تآکید داشته " نفوذ" است و ما باید برای مردم تشریح کنیم که نفوذ یعنی چه و دشمن چگونه می خواهد نفوذ پیدا کند و ما چگونه راههای نفوذ را ببندیم.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام سیدامیر محمدی پوردر خطبه های نمازجمعه این هفته اسلام آبادغرب تأکید کرد: اگر کسی می خواهدبا تقوا باشد به قانون احترام بگذارد و اطاعت از قانون واجب است تا جامعه نظم بگیرد.

 

وی افزود: مولا امیرالمومنین علی(ع) همواره تقوای را در کنار نظم قرار داده است، نظم یعنی قانونمداری ، قانونی که توسط مسئولین نظام اسلامی وضع می شود حتی اگر اشکالی بر آن باشد واجب است، رعایت گردد.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به وحدت مسلمین، گفت: وحدت شیعه و سنی به این معنا نیست که ما تلاش کنیم شیعه سنی بشود یا سنی شیعه بشود، بلکه مسلمانان باید هوشیار باشند که اختلافات تاریخی و احکامی را دستمایه اختلاف افکنی برای دشمنان قرارندهند.

 

وی بابیان اینکه شیعه و سنی از لحاظ سیاسی و اجتماعی یک جبهه هستند، افزود: برخی  اختلاف نظرها مختص مجامع علمی و حوزه های علمیه است و نباید به اعتقادات شیعه و سنی توهین شود چون نظام جمهوری اسلامی به وحدت نیاز دارد.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیچ وقت کلمه " امام امت " را فراموش نکنید، رهبر معظم انقلاب "امام"  است  و مردم " امت" هستند که یک مقصود و هدف دارند که هدفشان را زیر نظر امام شان تشخیص می دهند.

 

وی افزود: اگر بجای کلمه "امت" گفتند: " ملت" ،  یعنی هرکس برای خودش جناحی تشکیل داده و یک هذفی را دنبال می کند و اگر بجای کلمه امام گفتند رهبریعنی با رهبران سیاسی دنیا فرقی ندارد، اگر گفتند آیت الله، یعنی رهبر دینی است و رهبری سیاسی نیست.

 

حجت الاسلام محمدی پور با اشاره به تشکیل مجمع یاوران انقلاب اسلامی در قالب کمیته های مختلف در کشور که عضوهایی در شهرستان ها و استان ها دارند، تآکید نمود: دغدغه های مقام معظم رهبری امام خامنه ای باید پیگیری و برای سطح عمومی جامعه و کلیه اقشار و آحاد جامعه تبیین شود.

 

وی با بیان اینکه برخی از مردم سخنرانی های مقام معظم رهبری را گوش نداده اند یا سطحی گوش داده اند، افزود: بعد از برجام یکی از دغدغه های امام خامنه ای که همواره در سخنرانی های خود برآن تآکید داشته " نفوذ" است و ما باید برای مردم تشریح کنیم که نفوذ یعنی چه و دشمن چگونه می خواهد نفوذ پیدا کند و ما چگونه راههای نفوذ را ببندیم.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: ما باید روشنگری کنیم که "امام" از " امت" چه می خواهد تا دست طمع دشمنان را از انقلاب کوتاه کنیم و نظام به اهداف عالیه خود برسد.

 

وی افزود: دشمن در حال کشیدن نفس های آخر است و آمریکا کم کم حمایت هایش را از اسرائیل بر می دارد و ما به سوی خاورمیانه بدون صهیونیست حرکت می کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی پور در خطبه اول نیز با بیان موعظه هایی در خصوص سفارش به اخلاق نیکو با بیان سه حدیث از سه معصوم،  گفت: پیامبر(ص) فرمود: با فضیلت ترین شما کسانی هستند که به همسرانشان خوشرفتار باشند، امام حسن مجتبی(ع) فرمودند: بهترین احسان ها اخلاق نیک و زیباست، امام رضا(ع) نیز فرمودند: مومن ترین شما خوش اخلاق ترین شماست.

 

وی افزود: وجه مشترک این 3 حدیث اخلاق است، هرسه بزگوار بر اخلاق خوب در خانواده و اخلاق عمومی در جامعه تأکید دارند، پس مواظب باشید درآستانه انتخابات در ستادهای انتخاباتی اخلاق را زیر پا نگذارید و با آبروی هیچ کس بازی نکنید.

 

امام جمعه شهرستان با توجه به قرار گرفتن در هفته وقف با اشاره حدیثی زا پیامبر اسلام (ص)، گفت: حضرت فرموده اند که مردم بعد ازمرگ نامه های اعمالشان بسته می شود جز سه گروه ، یکی کسانیکه از خودشان کتابی بجای می گذارند که تا وقتی که نسل های بعدی از این کتاب استفاده می کنند در نامه عملش ثواب نوشته می شود، دوم پدر و مادری که در دنیا فرزند صالح از خودشان بجای می گذارند که هرکار خیری انجام دهد در نامه اعمالشان ثواب نوشته می شود و سوم کسانیکه در دنیا سنت خوی را پایه گذاری کنند تا وقتی به آن سنت عمل شود ثواب بر آنها نوشته می شود.

 

وی افزود: کسانی که وقف کنند نامه اعمالشان بسته نمی شود و با درگذشت چندین نسل نیت واقف به درستی انجام نمی شد و حکمت تشکیل اداره اوقاف به همین خاطر بوده که پرونده سازی بشود و تا موقوفات حفظ شود و نسل ها بعد از نسل ها بیایند و در جهت نیت واقف از موقوفات استفاده شود.

 

محمدی پور تصریح کرد: وقف باید فرهنگ سازی شود که هرکسی مازاد بر نیاز زندگی خود دارد بعد از مرگش از بین نرود، ماندگار شود و همچنان نامه عملش مفتوح باشد تا ثواب آن در نامه اعمالش ثبت شود.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها