فلاحت پیشه در گفتگو با اسلام آباد خبر:

جریان مستقل اجازه دو قطبی شدن انتخابات آتی را نمی دهد/فصل الخطاب بسترهای اختلافی و ضد منافع ملی مردم بوده اند/9 دی دشمنان ایران اسلامی را ناامید کرد

کد خبر: 294027
|
18:45 - 1394/10/01
نسخه چاپی
جریان مستقل اجازه دو قطبی شدن انتخابات آتی را نمی دهد/فصل الخطاب بسترهای اختلافی و ضد منافع ملی مردم بوده اند/9 دی دشمنان ایران اسلامی را ناامید کرد
اسلام آبادخبر: نماینده پیشین مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: در 9 دی مردم کسانی را که در داخل به دنبال آشوب بودند و بویژه عامل خارجی را به کلی نا امید کردند.

حشمت اله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبر، در خصوص نقش عوامل بیگانه در فتنه سال 88 بیان کرد: فتنه سال 88 نشان داد که بسیاری از کشورهای خارجی مترصد برهم زدن نظم و ثبات جمهوری اسلامی ایران بودند و در آن زمان حدود 170 وابسته و کارمند سفارت انگلیس به صورت مستقیم در ایجاد آشوب و فتنه در کشور نقش داشتند.

 

وی با بیان اینکه این افراد سعی می کردند ساز و کارهای داخلی برای تداوم ناآرامی ها در کشور تدارک ببینند افزود: بعد از اینکه جمهوری اسلامی مانع ایفای نقش دیپلمات های انگلیسی در فتنه 88 شد و عملاً دست آنها را در فتنه گری بست،  تحریم دیپلماتیک اولین ساز و کار انگلیسی ها  برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی بود و آنها برای تعطیلی سفارت انگلیس بهانه سازی می کردند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: انگلیسی ها با این بهانه تراشی قصد داشتند تا آن را عاملی برای تعطیلی سفارت سایر کشورهای اروپایی قرار دهند و یکی از مواد 15 گانه فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد تحت عنوان تحریم دیپلماتیک را عملاً به نتیجه برسانند که خوشبختانه با هوشیاری جمهوری اسلامی این کار صورت نگرفت.

 

فلاحت پیشه تصریح کرد: همان زمان بنده در جایگاه رییس کمیته روابط خارجی در مخالف با طرح یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر تعطیلی سفارت انگلیس تحت این عنوان صحبت کردم که این اقدام یک فتنه انگلیسی است زیرا انگلیسی ها که دستشان در فتنه 88 بسته شده می خواهند ما را در جهت بستن سفارت خانه خودشان تحریک کنند و به دنبال آن نیز 26 کشور اروپایی دیگر نیز سفارتخانه های خود را ببندند؛البته در همان زمان تصمیمات خوبی اتخاذ و تجارت با انگلیس محدود شد.      

 

مردم هرگونه تلاش برای چالشی کردن فضای سیاسی را با "نه" مواجهه می کنند

 

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم گفت: تحولات سال 88 نشان داد که اگر نخبگان سیاسی کشور به دو شیوه عملی برای رفع مشکلات داخلی پناه ببرند دیگر شاهد مشکلاتی در سطح فتنه 88 نیستیم.

 

وی گفت: شیوه اول بازی در درون قانون اساسی است به این معنی که تمامی نخبگان ساز و کارهای قانونی را در تمامی حوزه های مختلف اعم از سیاسی و انتخاباتی بپذیرند و مانع از کشانده شدن اختلافات به سطح خیابان شوند و  شیوه دوم آنست که نخبگان داخل کشور ساز و کار نهادهای میانجی گر درونی را بپذیرند و نه اینکه بر روی آتش، بنزین بریزند و من همان زمان در مصاحبه ای اعلام کردم که باید بر روی این آتش آب ریخت.

 

فلاحت پیشه افزود: فکر می کنم فتنه 88 که عوامل مختلف داخلی و خارجی در آن نقش داشتند و متاسفانه یکی از پر نواسان ترین بازه های تاریخ ایران بعد از انقلاب را شکل داد  درس بزرگی داشت و آن اینکه ملت ایران در آینده تنها آن دسته از نخبگان سیاسی را  انتخاب می کنند که در چارچوب قانون حرکت نمایند و مردم هرگونه تلاش برای چالشی کردن فضای سیاسی را با "نه" مواجهه می کنند.

 

وی ادامه داد: مردم به سمت کسانی که سعی می کنند فضای انتخابات را پر شائبه کنند اقبالی نشان نمی دهند و به اعتقاد بنده بعد از قضایای سال 88 ما روز به روز شاهد میل مردم به سمت میانه روی در کشور هستیم و نخبگان،برنامه و موضع گیری هایی دارای نقش پررنگ در جامعه شده که به میانه روی نزدیک بوده است لذا میانه روی بزرگترین تجربه مردم در فتنه 88 بود.

 

جریان مستقل،یک جریان قوی در کشور است/هر جریانی که می خواهد فضا را چالشی کند،خیر مملکت را نمی خواهد

 

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که با وجود گذشت 6 سال از فتنه 88 هنوز شاهد اثرگذاری آن بر تحولات سیاسی کشور هستیم و در آستانه دو انتخابات مهم برخی ها به دنبال دو قطبی کردن فضای جامعه هستند، لذا وظیفه نخبگان چیست؟ گفت: فارغ از دو قطبی یا چند قطبی شدن فضا،انتخابات باید رقابتی شود اما چالشی نشود،انتخابات عرصه آرامش است و نه عرصه جنگ لذا هر جریانی که می خواهد فضا را چالشی کند، جریانیست که خیر مملکت را نمی خواهد.

 

فلاحت پیشه با بیان اینکه تلاش برای رقابت بین برنامه ای در انتخابات مناسب است افزود: اگر شرایط طبیعی کشور به سمت رقابت دو قطبی در انتخابات باشد که مشکلی نیست اما تحمیل هر فضایی که بخواهد موجب قطب بندی شود به ضرر کشور است چرا که به نظر من در کشور ما هر چند که جریان های سیاسی قوی اعم از چپ و راست را داریم اما یک جریان قوی بنام جریان مستقل وجود دارد و مستقلین  کسانی هستند که در قالب منافع ملی  کشور گام برمیدارند و همین جریان مستقل اجازه دو قطبی شدن فضای توام با چالش را در انتخاباتهای پیش رو نمی دهند.

 

مزایای 9 دی خودش را در امضا برجام نشان داد

نماینده پیشین مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد منشاء و پیام حماسه 9 دی گفت: منشاء اصلی حماسه بزرگ 9 دی عدم تحمل بی ثباتی سیاسی در کشور،مداخله خارجی و شرایط شورشی و اختلاف آمیز در کشور بود و مردم ایران همواره زمانی که احساس می کنند فضای چالشی بر مملکت حاکم می شود و امنیت آنها به مخاطره می افتد و بویژه اینکه دول خارجی قصد مداخله دارند با آن مقابله می کنند و در 9 دی هم ما دیدیم مردم ایران وقتی به این نتیجه رسیدند که نخبگان سیاسی و جناحی نمی توانند به اختلافات شکل گرفته پایان دهند عملا در صحنه حاضر شدند و به این موضوع پایان دادند.

 

وی با بیان اینکه در گذشته نیز همواره فصل الخطاب بسترهای اختلافی و ضد منافع ملی مردم بوده اند، گفت: در 9 دی مردم کسانی را که در داخل به دنبال آشوب بودند و بویژه عامل خارجی را به کلی نا امید کردند و بعد از 9 دی بود که سیاست های براندازانه غرب در قبال ایران تا حد زیادی تعدیل شد و مقامات سیاسی آمریکا و انگلیس اعلام کردند که  براندازی در قبال ایران دیگر سیاست آنها نیست و در رفتار هم ما دیدیم مزایای 9 دی حتی خودش را در امضای آبرومندانه برجام نشان داد و باید قدر این تاریخ را دانست.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها