دنیا باید احساس مسئولیت کند/

محکوم نمودن اعدام شیخ نمر(ره) توسط برخی از کاندیداهای انتخابات مجلس در اسلام آبادغرب

کد خبر: 294085
|
10:21 - 1394/10/14
نسخه چاپی
محکوم نمودن اعدام شیخ نمر(ره) توسط برخی از کاندیداهای انتخابات مجلس در اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: برخی از کاندیداهای انتخابات مجلس در اسلام آبادغرب با صدور بیانیه، گفتگو یا پیام هایی درخصوص شهادت شیخ نمر رحمة الله علیه، این اقدام وقیحانه آل سعود را محکوم کردند.

به گزارشاسلام آباد خبر،شیخ “نمر” رهبر شیعیان کشور عربستان به حکم دادگاه آل سعود اعدام گردید که این امر واکنش های منفی بسیاری در جهان به ویژه در کشورهای مسلمان به دنبال داشت.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مادنا،  احد رضایی کلهر، کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه اسلام آباد ودالاهو با صدور بیانیه از این عمل شنیع رژیم آل سعود ابراز انزجار کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم
خبر شهادت جانگداز عالم جلیل القدر و روحانی مبارز مرحوم شیخ نمر باقر النمر به دست عمال آل‌سعود موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. این شهید والامقام از مجاهدان خستگی ناپذیر بود که در پیش چشم جهانیان و مدعیان به اصطلاح حقوق بشر و آزادی بیان، پس از تحمّل شکنجه‌های فراوان در زندان‌های آل سعود، به شهادت رسید. رژیم مرتجع، سفاک و مسلمان کش آل‌سعود که خوش خدمتی او به آمریکای جنایتکار و رژیم جعلی صهیونیستی بر هیچ کسی پوشیده نیست، در حالی این عالم مظلوم را به شهادت رساند که در کنفرانس‌های به اصطلاح صلح و حل بحران سوریه شرکت می‌کند و سردمدار ائتلاف شده است.

کشتار فجیع مردم مظلوم یمن، و ضعف و بی‌کفایتی در برگزاری مراسم حج که به جان باختن هزاران زائر بی‌گناه بیت الله الحرام منجر شد هیچ گاه فراموش نخواهد شد. امروز بیشترین حمایت مالی و نظامی از گروه‌های تکفیری بویژه داعش جنایتکار، از آن این رژیم منحوس است. با این همه هدف از اعدام شیخ نمر، سرپوش‌نهادن بر شکست‌های پی در پی آل‌سعود در یمن، و نیز شکست سیاست‌ها و دست‌نشاندهای این رژیم در عراق، سوریه، لبنان و بحرین، بوده است. غافل از آنکه امروز نکبت و بیچارگی سراسر این رژیم را فرا گرفته و آن را در سراشیبی سقوط و اضمحلال قرار داده است.

خون آن شهید سعید دامن منحوس سردمداران سعودی را فرا خواهد گرفت. بی‌تردید راه شیخ نمر‌ها بی‌رهرو نخواهد ماند و مردم مسلمان جهان، بویژه شیعیان مظلوم عربستان سکوت نخواهند کرد و به مبارزه فراگیر خود ادامه خواهند داد.

تسلیت شهادت عالم مجاهد، شهید شیخ نمر باقر النمر، علّو درجات برای ایشان، و صبر جمیل برای بازماندگان ایشان را از خداوند متعال خواستار است.

«وَ سَیَعْلَمُ الَّذینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ»

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
احد رضایی کلهر

 

به گزارشاسلام آباد خبر، فلاحت‌پیشه یکی دیگر ازکاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه اسلام آباد ودالاهو اعلام کرده: عربستان با اعدام نمر به دنبال تفرقه‌افکنی بین مسلمانان است .

 

این کارشناس روابط بین‌الملل گفت: سعودی‌ها با به شهادت رساندن شیخ نمر دست به اقدامات ضدانسانی زدند .

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به شهادت شیخ نمر در عربستان خاطرنشان کرد: این اقدام بار دیگر اثبات کرد فتنه راهبرد عربستان برای یک دهه اخیر خواهد بود.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد:عربستانی‌ها به شدت به دنبال جلوگیری از تحولات اخیر در خاورمیانه هستند . تحولاتی که بنیان رفتار مسلمانان باید بر اساس آن شکل بگیرد.

فلاحت پیشه با بیان اینکه تحولات اخیر منطقه می‌تواند زمینه ساز دموکراسی خواهی، همکاری درون منطقه و ... باشد و عربستان به همین دلیل به تنش‌های فرقه‌ای دامن می زند گفت: تلاش آن‌ها تحریف این وقایع در جهان اسلام است . عملا به شهادت رساندن شیخ نمر خون مسلمانان را به جوش خواهد آورد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و شیعیان جهان باید بدانند که عربستان زمانی به هدف خود می‌رسد که به شهادت رساندن شیخ نمر را به عاملی برای اختلاف انداختن بین شیعه و سنی تبدیل کند . این در حالی است که بخش اعظمی از اهل تسنن در جهان با فتنه های ارتجاعی عربستان همخوانی ندارند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه اعدام شیخ نمر شاخص جدی دیگری است بر نداشتن مشروعیت دینی و سیاسی خاندان آل سعود افزود:‌ در دنیای اسلام این جنایت سعودی ها را محکوم خواهند کرد و خون شیخ نمر نقش زیادی در آگاهی بخشی مسلمانان از جمله شیعیان دارد. امروز خبیث‌ترین و خوانخوارترین افراد روی زمین کسانی هستند که حرمین شرفین را به محاصره خود در آوردند.

وی تاکید کرد: این افراد اقداماتی ضد انسانی، ضداسلامی را انجام می‌دهند. خاندان سعودی سیاست هایی به شدت ضد انسانی را دنبال می‌کنند دست به کشتار شیخ نمر و سایر شیعیان عربستان می زنند. برای کشتن مردم در سایه نقاط جهان مانند سوریه، عراق ، یمن و بحرین پول خرج می‌کنند. در حقیقت بویی از انسانیت نبرده‌اند.

این کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به لزوم انجام اقدام جدی جامعه بین‌الملل در قبال شهادت شیخ نمر افزود: این اقدام عربستان باید از سوی جوامع بین‌المللی محکوم شود. جامعه جهانی باید محکومیت این به شهادت رساندن را به طور جدی پیگیری کند و تنها به صدور بیانیه‌ای اکتفا نکند.

وی ادامه داد: شیخ نمر با توسل به ائمه از مسیر عتبات عالیات به حرم امام رضا (ع) رفت و مسیر پرمشقت و روحانی را طی کرد تا به حج رفته و بانی وحدت مسلمانان شود و در عین حال تبدیل به ستونی برای خیمه شیعیان در عربستان سعودی شود.

فلاحت پیشه با اشاره به خاطرات شیخ نمر گفت:‌ او در خاطراتش گفته است که دستی را می‌بیند که او را حرکت می‌دهد و حمایت می‌شود. تا جایی که وقتی با مشکلات مالی مواجه می‌شود و تهدیدهایی علیه جان او صورت می‌گیرد همه این مسائل خود به خود حل می شوند.

وی گفت:‌ در گذشته هم چندبار عربستان حکم اعدام شیخ نمر را صادر کرد ولی این حکم اجرا نشد و در عوض این آزارها روز به روز به ثروت و محبوبیت او اضافه می‌شد و شیخ هم همواره ثروت خود را برای گرایش اسلام و فقرا صرف می‌کرد و هنگامی به شهادت رسید که می توانم بگویم سیرالنور کرده بود و سفرش از امام رضا به عربستان با مظلومیت آغاز و پایان یافت.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه شیخ نمر به هدف خود رسید خاطر نشان کرد: من در عربستان در مسجد شجره او را دیدم و مطمئن هستم پیکر او هم باعث وحدت مسلمانان خواهد شد.

 

به گزارشاسلام آباد خبر، حامیان محسن نوری یکی دیگر ازکاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه اسلام آباد ودالاهو با اتنشار عکسی شیخ نمر در شبکه های اجتماعی یاد و خاطره این عالم ربانی را گرامی داشته اند.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر،پس اعدام شیخ نمر توسط دولت صهیونیستی آل سعود بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی شهرستان اسلام آبادغرب عکس پروفایل خود را به تصویر چهره مبارک این عالم ربانی مزین کرده اند و با این اقدام ضمن محکوم نمودن جنایت عربستان سعودی، یادو خاطره شیخ نمر را گرامی داشته اند.

 

پایگاه خبری تحلیلی اسلام آبادخبر، آماده دریافت و انتشار پیامها، دلنوشته ها و بیانیه های تمام اقشار سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و علمی شهرستان در خصوص محکومیت اعدام شیخ نمر می باشد( اشتراک از طریق کانال تلکرامی اسلام آبادخبر: 09379352031  ).

 

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد