در جلسه کارگروه بهداشت اسلام آباد غرب مطرح شد

فرماندار اسلام آبادغرب :سیستم سلامت این شهرستان روز به روز توانمند تر می شود

کد خبر: 294160
|
14:10 - 1394/10/23
نسخه چاپی
فرماندار اسلام آبادغرب :سیستم سلامت این شهرستان روز به روز توانمند تر می شود
اسلام آبادخبر: فرماندار اسلام آبادغرب گفت: بهره برداری از فاز دو بیمارستان امام (ره) خدمت رسانی به بیماران را باکیفیت وتسهیل می کند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  باحضور فرماندار جلسه کارگروه بهداشت شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد.

 

در این جلسه فرماندار اسلام آباد غرب گفت: درحال حاضر بیمارستان اسلام آباد غرب  روزانه بطور میانگین به 400 نفر بیمار خدمات درمانی ارائه می کند و با راه اندازی فاز 2 بیمارستان این خدمات  تسهیل وباکیفیت خواهد شد.

 

وی افزود: در شهر اسلام آباد غرب 9 مرکز و پایگاه درمانی  با ارائه خدماتی همچون تنظیم خانواده،واکسیناسیون،مراقبت و سلامت،مراقبت زنان باردار،مراقبت کودکان زیر 8 سال،مراقبت میانسالان و مراقبت سالمندان ،دندانپزشکی مادران باردار و.... را بطور رایگان به مراجعین ارائه می نمایند.

 

افشین کریمی خاطرنشان کرد: در سطح روستاهای این شهرستان هم این خدمات در 59 خانه بهداشت روستایی در حال انجام است و انشااله در دهه مبارک فجر امسال خانه بهداشت روستاهای کمرزرد،قباد شیان،زعفران،چهارده جفته،باریکه نظام و چقاجنگه شروع به فعالیت خواهند کرد.

 

فرماندار اسلام آباد غرب در ادامه سخنان خود اظهار داشت:  سیستم سلامت در این شهرستان 3500 مکان و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و همچنین اماکن عمومی  که بصورت رسمی و با مجوز درحال فعالیت هستند را از لحاظ سلامت کنترل می کند و ماهیانه بصورت کلی از هر واحد یکبار بازدید بعمل می آورند که در این بازدیدها نکاتی همچون بهداشت فردی،مکان،ابزار و لوازم کار و اقلام قابل عرضه مورد بررسی قرار می گیرند که نتیجه این بازدیدها کشف و معدوم سازی بیش از 9600 کیلوگرم انواع مواد غذایی ،آرایشی فاسد و غیرمجاز از ابتدای سالجاری تاکنون بوده است.

 

کریمی در ادامه سخنان خود گفت:  در حال حاضر یک نفر پزشک فوق تخصص،39 نفر پزشک متخصص،16 نفر پزشک عمومی ،17 نفر دندانپزشک  و 14 داروخانه به بیماران این شهرستان  خدمت رسانی می کنند که بخش عمده ای از مراجعات به این پزشکان  بیماران شهرستانهای همجوارند و به جرات می توان گفت وجود پتانسیل های ارزشمند چه به لحاظ انسانی و چه تجهیزات و مراکز درمانی این شهرستان به قطب درمان غرب استان کرمانشاه تبدیل شده است.

 

فرماندار اسلام اباد غرب بیان داشت: فوریت پزشکی این شهرستان از ابتدای سالجاری تاکنون 1488 مورد ماموریت انجام داده اند که از این تعداد 929 مورد در حوزه شهری و 559 مورد تصادفات جاده ای بوده است .

 

وی در پایان سخنان خود بیان داشت ضمن قدردانی از خدمات ارائه شده انتظار داریم  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توجه  بیشتری به سیستم درمان این شهرستان که یک شهرستان استراتژیک در حوزه درمان در استان کرمانشاه محسوب می شود داشته باشد که در نتیجه زمینه رضایتمندی بیماران را فرهم نماید.


دعوت از مدیر کل دامپزشکی استان برای تعیین تکلیف کشتار مرغ و دام زنده در حاشیه شهر،بررسی مشکلات زیست محیطی کارخانه کاشی کاژه،پیگیری راه اندازی بازیافت پسماند ،پاکسازی ورودی شهر و حاشیه کمربندی توسط محیط زیست و دستگاههای مرتبط از حیث نخاله و زباله از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها