مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب مطرح کرد:

2 هزار هکتار آبگرفتی مزارع اسلام آبادغرب بر اثر بارندگی های سیل آسا/تاکید بر مبارزه به موقع با علف هرز

کد خبر: 294596
|
11:39 - 1395/01/16
نسخه چاپی
2 هزار هکتار آبگرفتی مزارع اسلام آبادغرب بر اثر بارندگی های سیل آسا/تاکید بر مبارزه به موقع با علف هرز
اسلام آبادخبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب گفت: بر اساس برآوردها اگر مبارزه با علف هرز به موقع انجام نگیرد تا 30 درصد با کاهش تولید محصول مواجه می شویم.

اکبر میرزایی در گفتگو با خبرنگاراسلام آبادخبربا اشاره به بارندگی ها سالجاری زراعی  بیان کرد: توزیع مناسب بارندگی و شدت متعادل بارندگی ها فاکتورهای مهمی برای بخش کشاورزی محسوب می شوند و مراکز باران سنجی "امیرآباد " نیز 610 میلی متر بارندگی، "حمیل" 534 میلی متر و "حسن آباد" 580 میلی متر را از مهر ماه سال گذشته تا کنون اعلام کرده است که وضعیت بسیار خوبی است.

 

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب با اشاره به بارندگی های سال زراعی  اشاره کرد و گفت: در هفته اخیر بارندگی ها سیل آسا بود و در 48 ساعت حدود 70 میلی متر بارندگی داشتیم و همین موضوع باعث سیل شد که در چند روستا خسارات و آبگرفتگی بوجود آمد و حدود 2 هزار هکتار آبگرفتی را اعلام کرده ایم.

 

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب هیچ گونه تعطیلی نداشته و شیفت کاری وجود داشته است، افزود: برابر وضعیت ده گردشی تا کنون مشکلی خاصی نداریم و در بحث علف هرز تا کنون در ده هزار هکتار مقابله کرده ایم که به دلیل سرمای هوا و بارندگی ها سطح کمی انجام شده اما این سطح افزایش پیدا می کند.

 

میرزایی بیان کرد: مزارع کلزا حدود 60 هکتار است که وضعیت مطلوبی دارند و کشت چغندر قند نیز ایام پایانی را طی می کند و با ترویج فرهنگ درست استفاده از منابع آبی موفق به مهار استفاده بی رویه شدیم که یکی از اتفاقات میمون در حوزه کاری جهاد کشاورزی می باشد.

 

وی با بیان اینکه امسال کاهش 15 تا 20 درصدی سطح زیر کشت چغندر قند داریم گفت: در سالهای گذشته مجبور شدیم محصول چغندر را به شهرهای مختلف ارسال کنیم اما امسال تنها محصول چغندر به دو کارخانه در شهرهای دیگر ارسال می شود و بخش عمده ای از محصول در اختیار کارخانه قند شهرستان قرار می گیرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب با اشاره به وضعیت کشت نخود بهاره تصریح کرد: حدود 92 درصد کشت انجام شده و برای اولین بار امسال نخود مکانیزه بهاره داشتیم که در سطح 200 هکتار کشت شده و اگر تولید محصول مناسبی داشته باشد در سال آینده با اقدامات ترویجی آن را افزایش خواهیم داد.

 

وی افزود: کشت این نوع نخود بسیاری از هزینه ها را کاهش می دهد و تولید را نیز افزایش خواهد داد.

 

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب در پایان بیان کرد: کود، سم و بذر کافی تهیه شده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و از کشاورزان می خواهیم هرجه زودتر مبارزه با علف هرز گندم و جو انجام بگیرد و بر اساس برآوردها اگر به موقع مبارزه انجام نگیرد تا 30 درصد با کاهش تولید محصول مواجه می شویم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد