فلاحت پپیشه در گفتگو با خانه ملت

آمریکا "گرگ" است/دولت بعدی آمریکا در قالبی سودگرایانه برجام را اجرا می کند

کد خبر: 294609
|
12:07 - 1395/01/18
نسخه چاپی
آمریکا "گرگ" است/دولت بعدی آمریکا در قالبی سودگرایانه برجام را اجرا می کند
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بعدی آمریکا در قالبی سودگرایانه برجام را اجرا خواهدکرد ، گفت: عدم اجرای برجام هزینه هایی را در داخل آمریکا ایجاد خواهد کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص تاثیر شعارهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر سرنوشت برجام، اظهار داشت: برجام یک توافق بین المللی است و به طور طبیعی شعارهایی که اخیرا در آمریکا شاهد هستیم، شعارهایی انتخاباتی هستند که از طرف نامزدهای دو حزب فعال در آمریکا مطرح می شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصرف این شعارهایی که از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح می شود نیز، در زمینه تبلیغات است، بیان کرد: در انتخابات آمریکا از لحاظ سیاسی و قدرت مالی سه لابی وجود دارد که این سه لابی در طول 14 سال اخیر و به ویژه در طول 23 ماه منتهی به برجام، این ها مخالف با توافق هسته ای با ایران عمل می کردند.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم با اشاره به اینکه 3 لابی در آمریکا صاحب نقش هستند و پایگاه های دو حزب دموکرات و جمهوری خواه با هدف جلب نظر آن ها شعارهایی را طرح می کنند، ادامه داد: لابی اول لابی آیپک است که صهیونیست های آمریکایی آن را تشکیل داده اند، که این ها از لحاظ کمک های مالی، نفوذ سیاسی و رسانه بسیار تاثیرگذار هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مجلس هشتم با بیان اینکه 85 درصد رسانه های آمریکا به گونه ای تحت تاثیر اشخاص یهودی هستند که نقش عمده ای در جهت دهی رسانه ها دارند، گفت: لابی دوم لابی نفت و پول عربی است که این لابی هم به دلایل منطقه ای مخالف برجام است و در انتخابات آمریکا پول های کثیف نفتی توسط این لابی وارد چرخه انتخابات می شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانم هیلاری کلینتون و بخشی از جمهوری خواهان افرادی هستند که در خصوص ارتباط با لابی عربی این اتهمات در مورد آنها مطرح است، اظهار داشت: لابی سوم، لابی جنگ و جنگ سالاران است. این لابی برای فروش اسحله های خود، دنیای نا امن را می خواهد که نقش عمده ای در انتخابات آمریکا دارد که مخالفت خود را با برجام اعلام کرده است.

وی افزود: برجام واقعیتی متفاوت از شرایط داخلی آمریکا دارد. برجام بعد از ارجاع پرونده ایران به ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد، در نهایت مختومه شد و عملا پرونده ایران از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد خارج شده است. حداقل پرونده ایران از ذیل ماده 41 به ذیل ماده 25 رفته است. برای بازگرداندن تحریم ها طرف های مقابل قطعا با مشکلاتی مواجه می شوند.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه با تغییر دولت آمریکا شاید آن ها بتوانند تعللی در اجرای برجام انجام دهند ولی در عمل این یک تعهد بین المللی است که آمریکا هم بخشی از متعهدان به انجام آن هستند، بیان کرد: قطعنامه شورای امنیت در این خصوص صادر شده و برجام به گونه ای بسته شده است که مسیر شورای امنیت باید طی شود.

نماینده مجلس هشتم با بیان اینکه آمریکا باید به اجرای برجام پایبند باشد، گفت: تنها در حوزه اجرا دولت آینده و کنگره آمریکا شاید بتوانند تعلل هایی را انجام دهند. اما واقعیت این است که اجرای برجام به نفع ایران و طرف مقابل است.

وی ادامه داد: دولت بعدی آمریکا در قالبی سودگرایانه برجام را اجرا خواهد کرد و عدم اجرای برجام هزینه هایی را در داخل آمریکا ایجاد خواهد کرد. ایران به هیچ عنوان در تحولات پس از برجام دست پایین تر را ندارند، چون ایرانی ها می دانند که در غرب تفکر هابز حاکم است.

فلاحت پیشه گفت: تفکر هابزی که برگرفته از تفکر توماس هابز است، که وی جنگ در عرصه بین الملل را جنگ همه علیه هم می داند. آمریکایی ها در عرصه بین الملل معتقدند که انسان گرگ انسان است و متاسفانه بازی در نقش گرگ را خود آمریکایی ها بازی می کنند.

وی افزود: انتظار اینکه در آمریکا تفکرات آرمانی یا حقوق بین المللی شکل بگیرد را نداریم. به همین دلیل ایران شاخص های قدرت خود را به رخ می کشد. البته این آخرین مولفه های قدرت ایران نیست.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها