فرماندار اسلام آباد غرب مطرح کرد :

سرایت تب برفکی به دامهای اسلام آبادغرب/واکسیناسیون دامهای 141 روستا و 60 هزار راس دام عشایرکوچ رو

کد خبر: 294642
|
17:26 - 1395/01/25
نسخه چاپی
سرایت تب برفکی به دامهای اسلام آبادغرب/واکسیناسیون دامهای 141 روستا و 60 هزار راس دام عشایرکوچ رو
اسلام آبادخبر: فرماندار اسلام آباد غرب درجلسه مدیریت بحران گفت : بر اثر سرایت بیماری تب برفکی به دامهای این شهرستان 660 راس انواع دام تلف شده اند.

به گزارشاسلام آبادخبر، فرماندار اسلام آباد غرب در جلسه مدیریت بحران که در محل فرمانداری تشکیل گردید، با اعلام اینکه بیماری تب برفکی دام به شهرستان سرایت کرده گفت: انجام واکسیناسیون کامل دامهای شهرستان در دستور کار قرار دارد.

 

وی افزود: از زمان اعلام شیوع تب برفکی در شهرستانهای همجوار تاکنون دامهای 141 روستا در شهرستان واکسینه  شده اند و در این راستا 60 هزار راس دام عشایرکوچ رو  نیز واکسینه شده اند.

 

افشین کریمی گفت: متاسفانه در چند روز گذشته بیماری تب برفکی 23 روستای شهرستان را درگیر کرده و تاکنون بر اساس آخرین آمار 32 راس گاو  ؛ 20 راس گوساله ؛176 راس گوسفند و 432 راس بره  در این روستاها تلف شده است.

 

وی افزود: انجام کار واکسیناسیون روستاها و دامهای باقیمانده به جدیت در دستور کار قرار دارد و انتظار داریم دامپزشکی استان سریعا نسبت به تهیه واکسن به میزان کافی برای این شهرستان اقدام کند.

 

فرماندار شهرستان در این جلسه اعلام کرد:  که تب برفکی دام در این شهرستان در حالت فوق العاده قرار دارد و همه دستگاههای اجرایی عضو مدیریت بحران باید امکانات خود را برای تکمیل واکسیناسیون در اختیار دامپزشکی قرار دهند.

 

فرماندار اسلام آباد غرب اعلام کرد خرید هرگونه گوشت قرمز خارج از چرخه دامپزشکی و کشتارگاهی  برای سلامت شهروندان خطر ساز است و دامهایی که به بیماری تب برفکی مبتلا و یا تلف شده اند باید بصورت بهداشتی دفن شوند.

 

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت بارش های اخیر هیچگونه خسارتی به شهرستان وارد نکرده اما  بارشهای 5 فروردین سالجاری موجب آب گرفتگی در 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شد که از این میزان 300 هکتار از اراضی شامل 150 هکتار چقندر قند ،100 هکتار نخود و 50 هکتار گندم آبی خسارت جدی دیده اند و انتظار دارم دستگاههای خدمات رسان و عضو مدیریت بحران وظائف خود را در زمان بارندگی به درستی انجام دهند تا مشکل خاصی برای شهروندان ایجاد نشود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد