رییس شبکه بهداشت اسلام آباد غرب:

مردم فعلا آب جوشیده مصرف کنند/منبع بیماری مشخص نیست

کد خبر: 294655
|
18:00 - 1395/01/26
نسخه چاپی
مردم فعلا آب جوشیده مصرف کنند/منبع بیماری مشخص نیست
رییس شبکه بهداشت اسلام آباد غرب گفت: بیماری شایع شده مرگ و میر ندارد و بیماری سبکی است، گرچه به احتمال قوی علت بیماری از آب نباشد اما توصیه ما این است که مردم فعلا آب جوشیده استفاده نمایند.

به گزارشاسلام آباد خبر، دکتر حمیدرضا بیگرضایی در گفت و گو با خبرنگاراسلام آباد خبراظهار داشت: تعدادی از همشهریان از روزگذشته با علایم دل پیچه و اسهال و استفراغ به بیمارستان و مطب های خصوصی مراجعه کرده اند که اقدامات درمانی و پیشگیری بهداشتی لازم را انجام داده ایم و از روز گذشته دو بار جلسه ستاد بحران تشکیل شده و فرماندار و دانشگاه علوم پزشکی هم کمک فراوانی کرده اند.

 

وی افزود: از تمام بیماران نمونه گیری انجام شده که ظرف 48 ساعت آینده  نتیجه آزمایشات انجام می شود، همچنین از منابع آب، مسیر و آب مصرفی مصرف کنندگان نیز نمونه گیری شده و نمونه ها جهت آزمایش به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و تهران ارسال شده است.

 

دکتر بیگرضایی گفت: این بیماری مرگ و میر ندارد و بیماری سبکی است، گرچه به احتمال قوی علت بیماری از آب نباشد اما توصیه ما این است که مردم فعلا آب جوشیده استفاده نمایند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اطلاعیه صادر نموده و تلویزیون هم زیرنویس نموده، افزود: این به معنای آلودگی آب نیست اما چون هنوز منبع بیماری مشخص نیست از لحاظ علمی  باید احتیاط لازم در خصوص تمام مواد خوراکی و آب صورت بگیرد و به همین دلیل توصیه  می شود تا مشخص شدن نتیجه کامل آزمایشات مردم آب جوشیده مصرف نمایند.

 

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اظهار داشت: به غیر از بیمارستان شیفت بعدازظهر درمانگاه مدلل  فعال است و صبح جمعه هم جهت خدمات رسانی به عموم درمانگاه باز می باشد

 

وی در خصوص برخی شایعات پیرامون این بیماری گفت: این سخنان فعلا گمانه زنی است  چون به هر حال بیماری یا باکتریال است یا ویرال و تا مشخص شدن جواب آزمایشات هیچ نظر کارشناسی نمی توان داد.

 

دکتر بیگرضایی در پایان تصریح کرد: 17حلقه چاه در اسلام آبادغرب که آب شهر از آنها تامین می شود و همچنین 2منبع آب که دارای نگهبان بوده به همراه دستگاه های نظارتی ، بهداشتی و امنیتی مورد بررسی قرار گرفته ، که همگی پلمب بوده و مشکلی مشاهده نشده است و هر گونه شایعه بی اساسی در این خصوص نیزتکذیب می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: که منبع آب شهر چشمه یا سراب نیست که به راحتی دچار آلودگی شود.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها